چراغ سبز تروئیکای اروپایی به آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران؛ تحریمهای ما تا 2023 ادامه دارد!

به گزارش سفر به هند، طرف های اروپایی برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) طی بیانیه ای تلویحاً از خواسته آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران حمایت کردند.

چراغ سبز تروئیکای اروپایی به آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران؛ تحریمهای ما تا 2023 ادامه دارد!

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) در بخشی از بیانیه خود در خاتمه نشست سه جانبه ای که پس از تصویب قطعنامه پیشنهادی آنها علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار گردید، تلویحاً خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شدند.

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی در مورد منقضی شدن تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران طی کمتر از 4 ماه آینده اعلام کردند: سه کشور اروپایی به اجرای کامل قطعنامه 2231 که در سال 2015 برای حمایت از برجام صادر شده، پایبند هستند. با این حال، ما معتقدیم که لغو برنامه ریزی شده تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت که طبق قطعنامه 2231 در ماه اکتبر [مهرماه] انجام می گردد، تأثیرات مهمی بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت. یادآور می شویم که تحریم های اتحادیه اروپا بر صادرات سلاح های متعارف و فناوری موشکی [به ایران] تا سال 2023 برقرار خواهد بود.

آنها در ادامه افزودند: ما دوست داریم که این موضوع را با همکاری نزدیک روسیه و چین، سایر طرف های باقی مانده در برجام و همچنین دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای ذینفع آنالیز کنیم.

اوایل اردیبهشت ماه امسال نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا میخواهد با استفاده از یکی از بندهای توافق هسته ای برجام، تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید و یا شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اعمال تحریم هایی دیگر علیه ایران وادار کند.

روزنامه نیویورک تایمز در این رابطه نوشت: طرح وزیر امور خارجه آمریکا بر کوشش برای پیشبرد یک استدلال حقوقی مبنی بر اینکه آمریکا علی رغم خروج از برجام همچنان یکی از طرف های مشارکت کننده در این توافق چندجانبه است، پایدار است.

با این حال، مقامات جمهوری اسلامی ایران و بعضی دیگر از کشورهای عضو برجام بارها تأکید نموده اند که آمریکا از برجام خارج شده و اساساً در جایگاهی نیست که بخواهد برای کشورهایی که همچنان در برجام حضور دارند، معین تکلیف کند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی هفته های اخیر چندین بار در نشست های خبری مختلف تأکید نموده است که آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند با ادعای اینکه همچنان عضو برجام است، به وسیله برجام برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران اقدام کند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا ماه گذشته درباره اینکه آیا اتحادیه اروپا به درخواست های آمریکا برای مشارکت در کوشش های این کشور برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران پاسخ مثبت خواهد داد یا اینکه در برجام باقی خواهد ماند، گفته بود: ما باید درباره آن فکر کنیم، اما در حال حاضر من نمی توانم درباره چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده است به شما شرح بدهم.

روز چهارشنبه نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد در شرایطی که آمریکا و دیگر قدرت های جهانی بر سر تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران -که در مهرماه امسال منقضی می گردد- دچار اختلافات شدید هستند، دیپلمات های اروپایی قصد دارند با پیشنهاد تمدید محدود تحریم های تسلیحاتی علیه ایران یک اجماع کلی را برای حفظ برجام که در خطر سقوط واقع شده است، شکل دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 419

به "چراغ سبز تروئیکای اروپایی به آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران؛ تحریمهای ما تا 2023 ادامه دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز تروئیکای اروپایی به آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران؛ تحریمهای ما تا 2023 ادامه دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید