واکنش روسیه به ادعای آمریکا در مورد تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش سفر به هند، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

واکنش روسیه به ادعای آمریکا در مورد تحریم تسلیحاتی ایران

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا ، وزارت امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت: سازمان ملل از محدودیت برای ارسال تسلیحات به ایران در طول 13 سال حمایت می نماید.پیش نویس قطعنامه ای که آمریکا در شورای امنیت توزیع نموده است تحریم تسلیحاتی ایران را برای مدت نامعینی تمدید می نماید و تحریم ها تا زمانی که ایران در رفتار خود تغییراتی نشان دهد که قابل اعتماد باشد نباید لغو شوند.

میخاییل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به این مطلب در ریتوییتی نوشت: آیا این اقدام سیاست مسئولانه تر و کمتر بی ثبات کننده آمریکا در ارسال تسلیحات به منطقه خاورمیانه که ارقام نجومی سرسام آور را دربرمی گیرد، به همراه خواهد داشت؟

این مقام روس به تازگی نیز بر موضع کشور خود در مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید نمود. وی در توییتی نوشت: چرا روسیه مخالف هرگونه تمدید تسلیحاتی ایران و تهدید آمریکا به استفاده از مکانیسم ماشه است.

اولیانوف اضافه نمود: پاسخ به این پرسش را در نامه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که به عنوان سند در شورای امنیت منتشر شده است، می توان یافت.

با نزدیک شدن به سرانجام تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر که یکی از ثمرات برجام با فاصله 5 ساله از شروع اجرای آن است، آمریکا اگرچه از توافق هسته­ ای خارج شده اما در کوشش است با ارائه طرحی نشان دهد همچنان می­ تواند در فرایند اجرای برجام و قطعنامه مربوط به آن در شورای امنیت فعال ظاهر گردد و تاثیرگذار باشد و اخیرا نیز مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که به همین دلیل با دبیرکل سازمان ملل گفتوگو نموده­ است؛ موضعی که ایران و بعضی اعضای دیگر برجام آن را برنمی تابند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 459

به "واکنش روسیه به ادعای آمریکا در مورد تحریم تسلیحاتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به ادعای آمریکا در مورد تحریم تسلیحاتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید