وام ها با تضامین ساده پرداخت شوند

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، یکصد و سی و دومین جلسه مالی دولت روز سه شنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور و در دفتر رئیس جمهور برگزار گردید.

وام ها با تضامین ساده پرداخت شوند

در این جلسه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارش اقدامات اجرایی از وام های قرض الحسنه به خانوارها و نیز شیوه دادن تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا را ارائه کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: ترتیبی اتخاذ گردد این تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی های اداری به نحوی که شفافیت لازم و اطمینان از حفظ اشتغال کارگران را تضمین نماید، ارائه گردد.

روحانی با تأکید بر ادامه سیاست های اقتصاد مقاومتی و اتخاذ سیاست هایی در جهت جهش فراوری، توسعه و صادرات غیرنفتی با توجه به افزایش تقاضای جهانی در بعضی محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی را ضروری خواند.

در سرانجام رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را از پیگیری های دریافت تسهیلات از صندوق بین المللی پول ارائه داد.

رئیس جمهور تأکید کرد: این تسهیلات در جهت تأمین احتیاجهای مربوط به کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم با استفاده از ساز و کار مالی اینستکس صورت گیرد.

در ادامه جلسه پیشنهادهای وزارت اقتصاد و دارایی در مورد تمدید فرصت زمانی برای تشکیل مجامع عمومی شرکت ها و نیز موعد تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در جهت یاری به بنگاه هایی که به سبب شرایط بحران کرونا دچار مسائل شده اند، مطرح و مورد آنالیز نهاده شد.

همچنین پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت توسعه استفاده به روش های تبادل اطلاعات اسناد و نسخه الکترونیک در فرآیند ارایه خدمات درمانی مورد تصویب نهاده شد.

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه، گزارشی از استفاده از منابع و مصارف بودجه سال 1399 و تدابیر لازم در جهت مواجهه با آثار مالی کرونا را به جلسه ارایه کرد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه ای در فروردین ماه 1399 همچنان در سیر نزولی تداوم داشته و به 19.8 دهم درصد کاهش یافته است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 320

به "وام ها با تضامین ساده پرداخت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام ها با تضامین ساده پرداخت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید