واشنگتن نشانه هایی از آمادگی برای بازگشت به برجام می فرستد

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، می گوید دولت جدید آمریکا سیگنال های مشخصی درخصوص آمادگی برای بازگشت اصولی به برجام ارسال می نماید حال آنکه تمام آنچه اکنون شاهد هستیم، تبادل ادعاهای یکسان از سوی آمریکا و ایران درباره طرفی است که باید گام اول را بردارد.

واشنگتن نشانه هایی از آمادگی برای بازگشت به برجام می فرستد

وی ادامه داد: روسیه آمادگی آن را دارد که در راستای رسیدن به این هدف (از سرگیری اجرای کامل توافق)، با طرفین برجام و همچنین دولت جدید آمریکا وارد تعامل نزدیک گردد.

زاخارووا در نهایت یادآوری کرد: این را هم باید در نظر گرفت که تمام فعالیت های ایران در سایت های ذکر شده، تحت نظارت دقیق آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده و از تعهدات تهران تحت معاهده اِن پی تی فراتر نرفته است.

پیشتر نیز، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس های بین المللی مستقر در وین، به مخالفت آمریکا با پیشنهاد ایران مبنی بر اینکه بازگشت کامل به برجام به طور همزمان و هماهنگ انجام گردد؛ واکنش نشان داده بود.

آمریکا به رغم پیشنهاد سخاوتمندانه ایران و با وجود آنکه به خروج یک جانبه از برجام متهم است، همچنان مدعی است که ایران باید برای بازگشت به تعهداتی که در پاسخ به بدعهدی های مکرر واشنگتن و شرکای اروپایی، به حال تعلیق درآورده است؛ پیش قدم گردد.

اولیانوف با زیر سوال بردن این ادعا گفته بود: اینکه از طرف مقابل بخواهیم برای گام نخست پیش قدم گردد؛ راه به جایی نخواهد برد. دیگر وقت آن رسیده که آمریکا و ایران قدم های هماهنگ شده ای برای از سرگیری اجرای کامل برجام بردارند.

پیشتر، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفته بود که جوزف بورل-به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام- می تواند قدمها را در مشورت با ایران و آمریکا هماهنگ کند.

وی همچنین در واکنش به ادعاهای آمریکا گفته بود: این ایالات متحده بود که از برجام خارج شد و آن را نقض کرد. اما ایران تنها اقدامات جبرانی انجام داد (اشاره به تعلیق بعضی تعهدات برجامی). آمریکا باید به پایبندی کامل بازگردد. آن وقت ایران هم فوراً از اقدامات جبرانی خود بازخواهد گشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 830

به "واشنگتن نشانه هایی از آمادگی برای بازگشت به برجام می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن نشانه هایی از آمادگی برای بازگشت به برجام می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید