اوکراین از روسیه، غرامت می خواهد

به گزارش سفر به هند، وزیر خارجه اوکراین گفت که امیدوار است که کشورش پس از راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم 2 ، از روسیه غرامت بگیرد.

اوکراین از روسیه، غرامت می خواهد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، دمیترو کوله با روز دوشنبه گفت: به تازگی عزم آمریکا برای یاری به اوکراین برای دریافت غرامت از روسیه بخاطر از دست دادن امکان ترانزیت گاز به وسیله اوکراین، استوار تر شده است.

به گفته وزیر خارجه اوکراین، آمریکا و آلمان در خصوص مساله راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم 2 مذاکره می نمایند اما اوکراین در این مذاکرات حضور ندارد.

وی اضافه نمود: اگر به اوکراین پیشنهاد شرکت در این مذاکرات داده گردد، کی یف درباره آن فکر می نماید اما اوکراین بدون قید و شرط با هر پیشنهادی موافقت نمی نماید.

کوله با گفت که نورد استریم 2 دربردارنده ریسک ها و خطرهای اقتصادی و امنیتی است و به همین دلیل باید از آن به عنوان ابزار برای وادار ساختن روسیه به اتخاذ رویکرد سازنده استفاده کرد.

اوکراین در سالهای اخیر تا 130 میلیارد مترمکعب گاز روسیه به اروپا را ترانزیت نموده است و درآمد کی یف از این ترانزیت تا 5 میلیارد دلار در سال است که 30 درصد بودجه این کشور را تشکیل می دهد.

با راه اندازی نورد استریم 2 ترانزیت گاز روسیه به اروپا به وسیله اوکراین به شدت کاهش می یابد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی گفت که روسیه موظف نیست که دیگران را تامین اقتصادی کند.

نورد استریم2 پروژه ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل انجی فرانسه، او. ام. وی اتریش، رویال داچ شل هلند و یونیپر و وینترشل آلمان است. این خط لوله دوقلوی 1200 کیلومتری قرار است سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا تا به امروز چند بسته تحریم در خصوص طرح خط لوله گاز نورد استریم 2 وضع نموده است.

ولادیمیر پوتین به تازگی اعلام نمود که لوله گذاری خط اول پروژه خط لوله گاز نورد استریم-2 با موفقیت به خاتمه رسید و کار لوله گذاری خط دوم این طرح ادامه دارد.

وی گفت که امیدوار است که طرح خط لوله گاز نورد استریم2 در دو ماه آینده راه اندازی گردد.

رئیس جمهوری روسیه سپس به امتیازات و فزونی های این خط لوله گاز برای کشورهای نیازمند به خرید گاز اشاره نمود.

آمریکا تا به امروز چند بسته تحریم در خصوص طرح خط لوله گاز نورد استریم 2 وضع نموده است.

وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا از ادامه فرایند متوقف کردن پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 خبر داده است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن گفت: واشنگتن با همکاری آلمان برای کوشش کاهش تأثیر خط لوله نورد استریم 2 به وسیله اقدامات واقعی و تعیین اصرار می ورزد.

وی اضافه نمود: البته ما همچنین فرصت هایی داریم که با کسانی که بیمه یا سایر مجوزها را ارائه می دهند، مقابله کنیم.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1042

به "اوکراین از روسیه، غرامت می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین از روسیه، غرامت می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید