خبرنگاران برنامه های مهم بانک مرکزی در سال 99 تشریح شد

به گزارش سفر به هند، تهران- خبرنگاران- رییس بانک مرکزی از معین شدن ساز وکار پشتیبانی از طرح عظیم تأمین 75 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران برنامه های مهم بانک مرکزی در سال 99 تشریح شد

عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: امروز 12 فروردین در بانک مرکزی چند تصمیم مهم برای سال 99 گرفته شد:

1. در زمینه سیاست های اعتباری سه اقدام صورت می گیرد:

1-1 در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانکهای عامل معین شد و ساز و کار پشتیبانی از طرح عظیم تامین اعتبار 75 هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد آنالیز و تصویب نهاده شد.

2-1 در زمینه یاری به ایجاد جهش فراوری، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره تامین در جهت تعمیق و توسعه زنجیره تامین اقتصادی فراوری کالاهاو خدمات در بانک مرکزی ایجاد گردد.

3-1 پایان، تعهد بانکهای عامل مجری طرح گام نیز افزایش پیدا کرد.

2. در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز: شیوه نامه قرارداد خرید مجدد (Repo) و قرارداد خرید معکوس (Repo-Reverse) که برای اولین بار در ایران اجرا می گردد تصویب شد.

3. در بخش سیاست ارزی: برنامه ریزی لازم جهت تامین به موقع ارز کالاهای اساسی از روشها و کانالهایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است، انجام و بر ضرورت تداوم فرایند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار تاکید شد.

امیدوارم این اقدامات، چنان که قبلا گفته ام ادامه ثبات و پایداری را در اقتصاد فراهم نموده و جهت رشد اقتصادی را هموار کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 253

به "خبرنگاران برنامه های مهم بانک مرکزی در سال 99 تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه های مهم بانک مرکزی در سال 99 تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید