آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ایران برای تاسیس صندوق تکنولوژی در ارمنستان

به گزارش سفر به هند، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای اشتراک گذاری تجارب خود برای توسعه اکوسیستم نوآوری در ارمنستان اطلاع داد.

آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ایران برای تاسیس صندوق تکنولوژی در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، کنفرانس توسعه روابط اقتصادی ایران و ارمنستان با حضور عباس بدخشان ظهوری سفیر ایران در ارمنستان، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، مارکاریان رییس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان و شرکت های دانش بنیان اعزامی ایران و شرکت های دانش بنیان ارمنستان در ایروان برگزار گردید.

علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این کنفرانس، بر افزایش تعاملات بین ایران و ارمنستان تاکید نمود و گفت: ارمنستان با ظرفیت هایی که دارد می تواند شریک خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایرانی و دروازه ورود محصولات ایرانی به بازار اروپا و بازار اوراسیا باشد. روابط اقتصادی ایران و ارمنستان در بهترین شرایط کمتر از 500 میلیون دلار بوده در حالی که این ظرفیت می توانست بزرگتر و بیشتر باشد.

وحدت در ادامه برای استفاده بیشتر از ظرفیت های دو طرف برای گسترش تعاملات تجاری، پیشنهاد راه اندازی یک سایت فراوری محصولات دانش بنیان ایرانی در ارمنستان را ارائه کرد و گفت: پیشنهاد می کنم منطقه ای برای فراوری مشترک شرکت های ایرانی و ارمنی ایجاد و محصول نهایی به بازار های جهانی راه یابد. ما نیز در صندوق نوآوری و شکوفایی پروژه های شرکت های ایرانی را برای راه اندازی سایت فراوری خود در ارمنستان، حمایت اقتصادی می کنیم؛ بر این اساس در نظر داریم تا ظرف 6 ماه آینده شرکت های پایلوت با همکاری ارمنستان سایت فراوری خود را راه اندازی نمایند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه از امکان اشتراک تجارب صندوق نوآوری ایران برای توسعه اکوسیستم نوآوری در ارمنستان اطلاع داد و گفت: با توجه به تجارب خوب صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین اقتصادی اکوسیستم نوآوری در ایران، می توانیم به راه اندازی صندوق تکنولوژی ارمنستان یاری کنیم. همچنین برای راه اندازی پارک علم و فناوری ارمنستان و ارائه تجربیات ایران در این زمینه نیز آمادگی داریم.

وی در خصوص هیات تجاری همراه نیز گفت: در این سفر نزدیک به 30 شرکت دانش بنیان را به همراه داریم و با توجه به شرایط پاندمی کرونا نمی توانستیم هیات بزرگتری را همراه داشته باشیم. ضمن اینکه از حضور یک هیات تخصصی از ارمنستان در ایران و بازدید از توانمندی های شرکت های دانش بنیان ایرانی استقبال می کنیم.

وحدت ادامه داد: در این سفر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان ایرانی در ارمنستان با مدیریت بخش خصوصی شروع به کار می نماید که امیدوارم شروع خوبی برای معرفی و ارتباط شرکت های دانش بنیان دو کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 806

به "آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ایران برای تاسیس صندوق تکنولوژی در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ایران برای تاسیس صندوق تکنولوژی در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید