توصیه های بهزاد نبوی به روحانی در یکسال پایانی دولت

به گزارش سفر به هند، یک فعال سیاسی اصلاح طلب به بیان توصیه هایی خطاب به رییس جمهور در واپسین سال عمر دولت دوازدهم پرداخت.

توصیه های بهزاد نبوی به روحانی در یکسال پایانی دولت

به گزارش ایسنا، بهزاد نبوی در ملاقات سیاسیون با رییس جمهور با بیان این که مهمترین مسائل کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی مسائل مالی بود، اظهار کرد: دولت روحانی با امضای توافقنامه برجام که به اعتقاد من بزرگترین دستاورد بین المللی کشور است، کار بزرگی انجام داد، اما از همان ابتدا دوستانی در داخل و بعد با روی کارآمدن ترامپ در آمریکا شرایطی به وجود آمد که نتوانستیم از دستاورد های برجام برای حل مسائل مالی کشور استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: امروز مسائل مالی ما چندبرابر شده است، هم مسائل مالی قبلی برجا مانده و هم مسائل ناشی از کرونا در تمامی دنیا ایجاد شده در کنار مشکل تحریم های بی سابقه که هیچ شباهتی به تحریم های بین المللی سابق ندارد بسیار اوضاع مالی کشور را بدتر نموده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید نمود: تصور می کردم با همه گیری دنیای کرونا و این که همه دنیا درگیر یک مشکل مشترک است، نوعی وفاق و همکاری میان کشور های دنیا به وجود آید، اما هم رفتار دولت آمریکا و هم رفتار بعضی مسئولان در کشور نشان داد که این امید درست نیست و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

نبوی با یادآوری این که تن ها یک سال از عمر دولت روحانی به جامانده است، ادامه داد: توصیه من به دولت این است که در این یکسال به جامانده هم سیاست برجامی خود را حفظ کند؛ چراکه مسائل مالی امروز کشور نیز دقیقاً با این بحث سیاست خارجی گره خورده است.

وی توضیح داد: توصیه می کنم که به هیچ عنوان به خروج از برجام رضایت ندهید؛ چراکه به مراتب مسائل مالی کشور را بدتر می نماید و به مشی اعتدالی در سیاست خارجی را رها نکنید و به روابط خود با اروپا، روسیه و چین را حفظ و گسترش دهید.

نبوی در سرانجام اظهار کرد: به رفتار های تندوتیزی که در گوشه و کنار می گردد گوش ندهید که بخواهید برای این که از آنان عقب نمانید، تندتر از ایشان موضع بگیرید. اگر این اتفاقات بیفتد ان شاالله مسائل داخلی هم می تواند کم گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 365

به "توصیه های بهزاد نبوی به روحانی در یکسال پایانی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های بهزاد نبوی به روحانی در یکسال پایانی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید