تلاش مرکل برای کاهش آسیب های زلزله سیاسی تورینگن

به گزارش سفر به هند، صدر اعظم آلمان بعد از زلزله سیاسی تورینگن از حزب خود خواست که اتحاد خود را حفظ کرده و خط خود را از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان جدا کرده و با آن مقابله کند.

تلاش مرکل برای کاهش آسیب های زلزله سیاسی تورینگن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که انتخابات اخیر تورینگن ضربه سختی به ائتلاف بزرگ در آلمان وارد کرد و منجر به کناره گیری آنگرت کرامپ کارن بائر، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان شد حالا آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان تلاش می کند آسیب های این زلزله بزرگ سیاسی را کاهش دهد.

هفته گذشته در انتخابات تورینگن برای اولین بار نخست وزیر ایالتی با رای حزب افراطی جایگزینی برای آلمان انتخاب شد که این مسئله به زلزله سیاسی در این کشور منجر شد و ارکان دولت ائتلافی را متزلزل کرد. این اتفاق سبب شد تا بحث ها درباره لزوم برخورد با حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با جدیت بیشتری پی گیری شود .

بحران مدیریت ناموفق در انتخابات تورینگن پیامدهای بدی برای حزب دموکرات مسیحی آلمان داشت. در سایه این بحران، آنگرت کرامپ کارن بائر رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان اعلام کرده که می خواهد از سمت خود کناره گیری کند. به این ترتیب وی از نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان هم انصراف داد .

توماس کمریش، نامزد حزب لیبرال دموکرات آلمان که حزبش تنها پنج درصد کرسی های مجلس ایالتی تورینگن را کسب کرده، چهارشنبه گذشته توانست با رأی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و حزب دموکرات مسیحی به عنوان نخست وزیر این ایالت انتخاب شود .

این همکاری دموکرات مسیحی ها و حزب لیبرال دموکرات با یک حزب پوپولیست با گرایش های راست افراطی، نوعی تابوشکنی و اقدام علیه مبانی دموکراسی تلقی شد که برخی تحولات دوران قبل از به قدرت رسیدن نازی ها در دوران قبل از جنگ جهانی دوم را تداعی می کند و به شدت مورد انتقاد قرار گرفت .

کمریش تحت فشار فزاینده افکار عمومی، هم حزبی هایش و نیز حزب دموکرات مسیحی روز شنبه ناچار به استعفا شد. او پیشتر برگزاری مجدد انتخابات در تورینگن را به مجلس ایالتی تقاضا داده بود .

به نوشته روزنامه زوددویچه سایتونگ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با توجه به این تحولات حزب دموکرات مسیحی را به حفظ انسجام فراخواند. وی از حزب خود حمایت از آنگرت کرامپ کارن بائر را درخواست کرد.

مرکل با توجه به بحث های ایجاد شده بعد از کناره گیری کارن بائر اتحادیه احزاب متحد مسیحی را به حفظ انسجام فراخوانده و درباره عدم مشارکت اتحادیه احزب متحد مسیحی در دولت بعدی آلمان بعد از 14 سال حکومت هشدار داد.

مرکل با توجه به جایگزین ها از همه در اتحادیه احزاب متحد مسیحی درخواست کرد در کنار هم قرار گیرند، طرح هایی را برای آینده بسازند و یک آلمان بر مبنای دموکراسی که میزان و تعادل ها را می شناسد را پیش ببرند.

صدر اعظم آلمان همچنین انتقاد شدیدی به حزب افراطی جایگزینی برای آلمان وارد کرده و این حزب را به تضعیف دموکراسی متهم کرده و گفت: حزب افراطی آلمان یک برنامه کاملا آشکار دارد.

وی با توجه به هدف حزب افراطی آلمان برای نابودی دموکراسی آن را چالشی ویژه ارزیابی کرده و با توجه به انتخابات تورینگن تاکید کرد که حزبش هیچ وجه مشترکی با حزب افراطی آلمان ندارد.

مرکل تاکید کرد: اگر ما با حزب افراطی مقابله نکنیم قربانی استدلال های آن خواهیم شد. از این رو وی از حزب دموکرات مسیحی خواست که با توان توان در این راستا تلاش کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 149

به "تلاش مرکل برای کاهش آسیب های زلزله سیاسی تورینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش مرکل برای کاهش آسیب های زلزله سیاسی تورینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید