تور افریقای جنوبی: چگونه سفر امنی به آفریقای جنوبی داشته باشیم؟

به گزارش سفر به هند، سفر امن به آفریقای جنوبی

سر میز شام از دوستانم پرسیدم وقتی نام آفریقای جنوبی می آید یاد چه جیزی می افتند؟ توقع داشتم نامی از فیل یا شیر بیاورند اما با تعجب دیدم که از چیزهایی مثل ایبولا، فوتبال و جرم و جنایت صحبت می نمایند. وقتی به آن ها گفتم که قرار است به زودی سفری به آفریقای جنوبی داشته باشم حسابی ترسیده بودند. آنجا بود که فهمیدم سوء تفاهمات زیادی دریاره آفریقای جنوبی وجود دارد. آفریقای جنوبی کشوری بزرگ و متنوع با جمعیت بیش از 53 میلیون نفر است که 11 زبان رسمی دارد. برای سفر امن به آفریقای جنوبی در ادامه، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور افریقای جنوبی: چگونه سفر امنی به آفریقای جنوبی داشته باشیم؟

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

آفریقای جنوبی اولین جایی بود که مردم مرتب به من می گفتند که بزرگ ترین مشکل این کشور جنایت های خشونت آمیز است به همین علت سعی کردم که در سفر به قسمت های مختلف این کشور خیلی مراقب باشم. آفریقای جنوبی از نظر جنایت های خشونت آمیز نهمین و از نظر وقوع تجاوز اولین کشور دنیاست. بر اساس مطالعاتی که در سال 2012 انجام شد از هر 100 هزار نفر 30 نفر در این کشور به قتل می رسد، با اینکه این عدد بزرگ به نظر می رسد اما آمار آن از شهر دیترویت با 54 قتل، هندوراس با 92 قتل و کشور بلیز با 44 قتل کمتر است. با این حال، از وقتی که تبعیض نژادی آپارتاید به خاتمه رسید نرخ آدم کشی کمتر شده و از وقتی گردشگران زیادی به کیپ تاون (پنجمین محله امن آفریقای جنوبی) می فرایند دیگر هیچ قتلی در آن اتفاق نیفتاده است. آفریقای جنوبی منطقه جنگی نیست و بیشتر جنایت های خشونت آمیز در محله های خطرناک که جهانگرد ها معمولا به آنجا نمی فرایند بین کسانی که هم را می شناسند اتفاق می افتد و معمولا گردشگران فقط هدف جرم های کوچک مثل جیب بری قرار می گیرند. این کشور با اینکه همچنان در آن درگیری های سیاسی، مالی و نژادی وجود دارد اما به ترسناکی و خطرناکی ای نیست که مردم فکر می نمایند. پس از اینکه به مدت 9 هفته به قسمت های مختلف آفریقای جنوبی به تنهایی سفر کردم فهمیدم که باید در اینجا نسبت به آسیای جنوی شرقی یا آلمان بیشتر مراقب بود اما خطرات اینجا تفاوت زیادی با شهرهای بزرگ آمریکا یا دیگر نقاط اروپا ندارد با رعایت نکات زیر می توانید سفر امنی به آفریقا داشته باشید:

بدانید که به چه جاههایی نباید بروید

با اینکه جاههایی که در دوره آپارتاید در آن تبعیض نژادی وجود داشت نرخ جرم و جنایت بیشتر است اما امن بودن به این معنی نیست که کلا به این محله ها نروید، خیلی از خاطرات شیرین من در سفر به آفریقا از بودن در این محله ها رقم خورد . برای بازدید ازاین محله ها باید در طول روز و به همراه یک راهنمای محلی به این محله ها بروید مثلا در ژوهانسبورگ هم می توانید در تورهای اتوبوس گردی و هم تورهای دوچرخه سواری شرکت کنید.

در هنگام شب پیاده در خیابان نباشید

کسانی که در سطح شهر پیاده راه می فرایند نسبت به آن هایی که در وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی هستند بیشتر هدف جرم و جنایت قرار می گیرند. حتی اگر به طور گروهی هم باشید باز هم محتمل است که از شما جیب بری نمایند پس تا آنجا که می توانید تنها به خصوص در شب در سطح شهر پیاده نباشید.

لباس های گرن قیمت نپوشید

طلا جواهر داشتن، پوشیدن لباس های طرح دار، در دست گرفتن تلفن همراه از چیزهایی است که احتمال حمله سارقین را افزایش می دهد. همراه داشتن جواهرات گران قیمت در هنگام تعطیلات اصلا عاقلانه نیست و اگر وسایل گران قیمتی مثل دوربین دارید حتما آن را پنهان کنید و هیچ وقت پاسپورت را همراه خود به بیرون نبرید چون اگر سارقین بفهمند که شما خارجی هستید و با قسمت های مختلف شهر آشنایی ندارید بیشتر محتمل است که از شما سرقت نمایند.

در ماشین را قفل و سایل ارزشمندتان را پنهان کنید

در شهرهای بزرگی مثل ژوهانسبورگ و کیپ تاون سرقت اتومبیل و وسایل داخل آن زیاد اتفاق می افتد. وقتی در حال رانندگی هستید در ماشین را قفل کنید و وسایلی مثل عینک آفتابی، کیف، کیف پول و تلفن را در دید نگذارید، حتی وسایل بی ارزشی مثل عینک آفتابی مقرون به صرفه هم نباید در دید باشد چون احتمال سرقت را بالا می برد.

یک کیف پول تقریبا خالی همراه خود داشته باشید

اگر می خواهید مدتی را پیاده روی کنید یک کیف پول تقریبا خالی همراه خود داشته باشید و پول های خود را در جای دیگر پنهان کنید.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1301

به "تور افریقای جنوبی: چگونه سفر امنی به آفریقای جنوبی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور افریقای جنوبی: چگونه سفر امنی به آفریقای جنوبی داشته باشیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: چگونه سفر امنی به آفریقای جنوبی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید