تور ارزان ایتالیا: برترین زمان سفر به مونته نگرو؛ ایتالیای بعدی اروپا

به گزارش سفر به هند، برترین زمان سفر به کشور زیبای واقع در اروپای شرقی، مونته نگرو، ملقب به بهشت پنهان، چه زمانی از سال است؟ برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تور ارزان ایتالیا: برترین زمان سفر به مونته نگرو؛ ایتالیای بعدی اروپا

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

مونته نگرو یکی از تازهترین کشورهای اروپا محسوب می گردد که گردشگران را به یک خوش آمدگویی گرم در تمام سال، دعوت می نماید. این سرزمین بلندپرواز، مشتاق نشان دادن داشته هایش به جهانیان است.

برای یک مکان نسبتا متراکم، مونته نگرو دارای دمای حداکثری قابل توجهی است. شما در کوهستان های مونته نگرو در میانه تابستان، به یک ژاکت نیاز خواهید داشت، اما منطقه ها ساحلی و اقلیمی به شما آفتاب ساحل را پیشنهاد می نمایند تا با همسایه شناخته شده و پرجلوه خود، کرواسی، رقابت نمایند. در ادامه، در منظره ها زیبای مونته نگرو بگردید و کشف کنید چه زمانی برای رفتن به مونته نگرو برای شما و علایق تان، برترین زمان سفر محسوب می گردد.

برترین زمان سفر به مونته نگرو

برترین زمان سفر برای دیدن بیشتر مکان های محلی، بهار و تابستان است؛ آب های خیره نماینده کوتور (شهری ساحلی در مونته نگرو واقع در کنار خلیج کوتور) در روشن ترین رنگ آبی خود، می درخشند. ماه های ژوئن تا سپتامبر (11 خرداد تا 10 مهر) بعلاوه، برترین شرایط را برای کاوش و گشتن در پارک ملی دورمیتور، فراهم می نمایند.

مانند بیشتر نقاط اروپا، نوامبر و فوریه (10 آبان تا 12 اسفند) بسیار سرد و خاکستری هستند، و انتخاب های مناسبی برای دیدن ثروت هایی که کوتور برای عرضه کردن دارد، نیستند.

برترین زمان سفر به مونته نگرو بر اساس فستیوال ها

کوتور دارای صحنه های هنری مترقی در طول سال است و در آنجا همواره کارهای تازه مجذوب کنندهی برای دیدن در مکان هایی چون گالری تیسیجان (Galerija Ticijan) و گالری گرادسکا (Gradska Galerija) وجود دارند. شهر قدیمی کوتور، با قدمتی از قرون وسطی، مکان های دیدنی بسیاری دارد، مانند یک کلیسا یا ویستای باستانی که چشم اندازهای مجذوب کنندهی به شمار می آیند.

در انتهای ماه آگوست (اوایل شهریور)، کوتور میزبانی فستیوال فوق العاده شاه بلوط را به عهده دارد، که در آخر تابستان، آب و هوایی ایده آل را برای سفر و بازدید از این کشور فوق العاده، به شما پیشنهاد می نماید. در انتها جاده، در بودوا (Budva)، در طول تابستان، دو فستیوال بسیار عالی وجود دارد؛ فستیوال تئاتر خیابانی و فستیوال موسیقی بودوا، که در آن موسیقی سنتی مدیترانه ای، نواخته می گردد.

برترین زمان سفر به مونته نگرو بر اساس شلوغی جمعیت

از تیوات یا پورتو مونته نگرو، به عنوان بندری برای قایق های بادبانی بزرگ یاد می گردد و این موضوع سبب شده است که تعداد زیادی از رستوران های بسیار خوب در نزدیکی این منطقه باز شوند. تیوات در تابستان، شلوغ و پر سر و صدا است، بعضی زمان ها حتی خیلی شلوغ تر. این منطقه زیبا ارزش برنامه ریزی و رزرو کردن برای تابستان را دارد.

بالعکس، در فصول خاموشی، شهر قدیمی کوتور و همسایه های دور آن بسیار ساکت و آرام هستند. هزینه های حمل و نقل و تاکسی کاهش می یابد. این زمان، زمان مناسبی برای شناختن رستوران های محلی، صاحبان آن ها و داشتن مکالمه با افراد بومی است.

برترین زمان سفر به مونته نگرو بر اساس رویدادهای ورزشی و تفریحی

آب های آبی درخشان کوتور در تمام سال، میزبان خوبی برای گردشگران است، ولی اگر در پی لذت بردن از سفر خود و شنا کردن هستید، تابستان برترین انتخاب شما است. این منطقه مونته نگرو، سنگی تر از سواحل ماسه ای است، بنابراین برای کسانی که در پی طبیعت دست نخورده به جای سواحل شلوغ پر از بازی با توپ و پاراسل هستند، انتخاب بهتری محسوب می گردد.

کایاک رانی (نوعی قایق) راهی فوق العاده برای کشف خلیج کوتور است. بعلاوه قایق های تفریحی پرسرعت نیز برای افراد با انرژی کمتر، در دسترس است. فقط هر طور شده، فرصت روی آب رفتن را از دست ندهید.

پارک ملی دورمیتور، امکان کوهنوردی، ماهیگیری و رافتینگ در رودخانه تارا را برای شما فراهم می نماید.

کوهنوردی تا قلعه سنت ایوان، بالا رفتن از کوه ها بر فراز شهر قدیمی کوتور، در زمان خیس بودن زمین بسیار چالش برانگیز است و برترین انتخاب برای گذراندن چند ساعت در یک روز درخشان بهاری یا پاییزی محسوب می گردد.

اطلاعات بیشتر

سایت چه زمانی برویم، همواره بازدید از منابع دیگر برای اطلاعات بیشتر را توصیه می نماید. شما می توانید از برد توریستی مونته نگرو برای جزئیات بیشتر در سفرتان به مونته نگرو، بازدید کنید.

مونته نگرو: آب و هوا و اقلیم

در سراسر کشور، انواع مختلف اقلیم حاکم است که بسته به منطقه و موقعیت هر شهر می تواند بسیار متفاوت باشد. زمستان در نزدیک سواحل، معتدل، ولی در کوهستان ها بسیار سخت و ناملایم است. تابستان در کل سرزمین با آب و هوایی گرم ظاهر می گردد؛ البته در سواحل به علت وجود نسیم دریا، کمی خنک تر است. پاییز نیز فصلی بارانی است.

برترین زمان سفر به مونته نگرو، بین ماه های می تا سپتامبر (10 اردیبهشت تا 10 مهر) است.

در مونته نگرو چه کنیم؟

نوشتن لیستی جامع از تمام شگفتی هایی که در این کشور کوچک می توانید کشف کنید، امری غیرممکن است. اما در اینجا مثال هایی از مکان هایی که نمی توانید آن ها را از قلم بیندازید، به شما پیشنهاد خواهیم کرد. اما بدانید که جاذبه های طبیعی بسیاری نیز باقی می ماند که می توانید با توجه به قصدتان از سفر، آن ها را انتخاب کنید یا به سادگی به صورت اتفاقی، به دیدن آن ها بروید.

منطقه کوتور

این منطقه فلات گونه، به وسیله صخره های آهکی محاصره شده است، جایی که نهرها و دهکده ها گردنبندی از برگ و ابریشم، شکل داده اند. شهر کوچک کوتور، واقع شده در دل کوهستان، خیابان هایی آرام و زنده دارد، مجذوب کنندهیتی که مطمئنا در شما اثر خواهد گذاشت. از دیگر شهرهای واقع شده در این منطقه برای بازدید می توان از هرسگ نووی (Herceg Novi) نام برد که به علت وجود یک صومعه و دژ مشهور است. شهر پرسات (Persat) و معماری باروک آن نیز به وسیله یونسکو به ثبت رسیده است.

بودوا

این مکان، استراحتگاه ساحلی کشور است: در جنوب کوتور، شهری قدیمی و زیبا وجود دارد که به وسیله استحکاماتی از قرن پانزدهم محصور شده است. در این منطقه، بیش از 15 ساحل برای انتخاب، وقت گذرانی و شنا دارید.

دریاچه اسکادار

اسکادار بزرگ ترین دریاچه در بالکانز است، اما مهم ترین وجه آن، میزبانی از پرنده های مهاجر فوق العاده است. اینجا بخشی از پارک ملی است، درست نزدیک به محل استقرار صومعه ها بر روی جزایر و دهکده های بسیار زیبا. رودخانه کرونوجویک (Crnojevic) پس از پیچ و خم های بسیار در نیلوفرهای آبی، به دریاچه می ریزد.

پارک دورمیتور

بلندترین ارتفاعات کشور در اینجا واقع شده است (بیشتر از 50 کوه با ارتفاع بیش از 2000 متر، بلندترین آن ها ارتفاعی معادل با 2522 متر دارد). بعلاوه تعداد بی شماری غار، دره های عمیق و باریک، دریاچه های یخی و جنگل هایی پهناور در این منطقه، وجود دارد. این مکان برای کوهنوردی بسیار ایده آل است و بعلاوه امکان دسترسی به ارتفاعات و دریاچه سیاه را برای شما فراهم می نماید.

صومعه اوستروگ (Ostrog)

این بنا با معماری خارق العاده اش شما را به تحسین وا خواهد داشت. این بنا در قرن هفدهم در دل سنگ ها ساخته شده و متشکل از چندین کلیسای درون غار است. کلیساهای آن دارای نقاشی های دیواری با قدمت چندین قرن است.

دهکده سوتی استفن (Sveti Stefan)

این دهکده مستحکم باستانی ساخته شده در قرن پانزدهم روی یک شبه جزیره، به وسیله راهی باریک به خشکی متصل می گردد. هم اکنون این منطقه زیبا تبدیل به هتلی مجلل شده است. دسترسی به آن، فقط برای مشتریانی ممکن است که از قبل اتاقی در آنجا رزرو نموده باشند، ولی شما از دور می توانید به دیدنی خانه هایی از سنگ صورتی و درختان زیتون در این جزیره بهشتی، بنشینید..

در پودگوریستا چه کنیم؟ مکان ها، هتل ها، رستوران ها و توصیه ها

مرکز مونته نگرو، پودگوریستا بین دریای آدریاتیک (بین ایتالیا و یوگسلاوی سابق) و آلپ های دیناریک (زنجیره خاوری کوه های آلپ که در راستای ساحل یوگسلاوی سابق تا کشور آلبانی ادامه دارد) است و در تمام طول سال می توان از آن بازدید کرد.

دو رودخانه در این شهر جریان دارد: موراکا و ریبنیکا که 15 کیلومتر طول دارند. شهر به گردشگران دو فضای مجذوب کننده را پیشنهاد می نماید: سواحل زیبای آدریاتیک و لذت های منطقه ها کنار کوه.

این شهر بعلاوه دارای معماری خارق العاده است که شما را شگفت زده خواهد نمود. در شهر قدیمی چشم اندازهایی با سبک عثمانی را مشاهده خواهید کرد و سپس ردپایی واضح از دوره اتحاد جماهیر شوروی پس از جنگ جهانی دوم که باعث نابودی بسیاری از بناهای زیبا شد را خواهید دید. در نهایت، دهه 1990 نماهای مدرنی از شیشه و آهن که با فضاهای سبز بی شماری، تعدیل شده اند را به این شهر زیبا هدیه کرد.

مکان های دیدنی

در ادامه تنها مواردی از مکان های دیدنی پودگوریستا را به شما پیشنهاد خواهیم کرد:

به جای مانده های شهر قدیمی، موزه شهر که مملو از میراث های تاریخی است، موزه مارکو میلجانو (Marko Miljanov) که زندگی روزمره در قرن نوزدهم را به تصویر می کشد.

کلیسای ارتدوکس رستاخیز مسیح از دهه 1990، پلی که درسال 2005 ساخته شد.

قلعه شاه نیکولا نگوس (Nikola Njegos) از قرن نوزدهم، دژ ترک ها از قرن پانزدهم، کلیسای سنت جرج، قدیمی ترین بنای مذهبی مونته نگرو، ساخته شده در قرن دوازدهم و پل استقلال.

در دریاچه اسکادار، شما ده ها گونه پرندگان را کشف خواهید کرد، این دریاچه بزرگ ترین میزبان آن ها در کل اروپا است.

فرودگاه بین المللی واقع شده در جنوب شهر، از مرکز، تنها 10 کیلومتر فاصله دارد. برای جابجایی در شهر می توانید از تاکسی یا سیستم شاتل (ترنی که فقط در راستا معینی آمد و رفت کند) بهره ببرید.

چه زمانی به پودگوریستا برویم؟

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه3106-1714
فوریه4127-2716
مارچ7162-2511
آپریل112022913
می152583213
ژوئن203012378
جولای233315405
آگوست233417425
سپتامبر192910378
اکتبر142243110
نوامبر91702412
دسامبر3125-1912

نکات اساسی در مونته نگرو

پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی برای اقامت کمتر از سه ماه، کافی است.

واحد پول رایج در مونته نگرو، یورو است.

این کشور دارای دو فرودگاه بین المللی در پودگوریستا، مرکز مونته نگرو و تیوات، نزدیک به کوتور است. از پاریس پروازهای مستقیم وجود دارد (تنها 4 ساعت پرواز).

برای گشتن در سراسر کشور، ماشین برترین گزینه ای است که به شما اجازه می دهد تمام منطقه ها را بدون محدودیت اکتشاف کنید. مراقب باشید؛ جاده های کشور پر از پیچ های خطرناک هستند و سرعت مجاز 80 کیلومتر بر ساعت است. اتوبوس و قطار که جزو وسایل حمل و نقل عمومی هستند، به علت آهسته بودن و نامنظمی، رایج نیستند.

شما می توانید با هزینه بسیار کم، به مونته نگرو سفر کنید. اجاره اتاق در خانه بومیان برای هر نفر، حدودا شبی 100 هزار تومان هزینه خواهد داشت و حتی گرفتن اتاق در هتل از شبی 150 هزار تومان برای یک زوج، بیشتر نخواهد بود. در خصوص غذا، باید گفت در یک رستوران محلی ساده به ازای هر وعده تنها 30 هزار تومان کافی است و برای رستوران های مجلل تنها کمی بیشتر. اجاره ماشین نیز برای یک هفته، حدودا 1 میلیون تومان هزینه دارد.

مشکل سلامتی در این کشور وجود ندارد. مطمئن باشید، اگرچه باید بدانید آب در بعضی منطقه ها و بعلاوه در مکان های گرفتن آفتاب در سواحل آشامیدنی نیست.

مسائل ایمنی نیز در این کشور وجود ندارد، غیر از احتمال زلزله: برای مواقع اضطراری، آماده باشید.

سوغاتی های مونته نگرو جواهرات دست ساز، قهوه تازه ترک برشته شده و تندیس های زیبا است.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / whentogo.org / thebesttimetovisit.com
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1334

به "تور ارزان ایتالیا: برترین زمان سفر به مونته نگرو؛ ایتالیای بعدی اروپا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان ایتالیا: برترین زمان سفر به مونته نگرو؛ ایتالیای بعدی اروپا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: برترین زمان سفر به مونته نگرو؛ ایتالیای بعدی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید