تور ارزان روسیه: امکانات صادراتی ایران به روسیه محدود است

به گزارش سفر به هند، جمشید عدالتیان در خصوص قرارداد 20 ساله ایران و روسیه اظهار کرد: قرارداد ایران و روسیه پیش از این هم بوده و به نظر می رسد تنها نوعی تمدید است. از انجا که ما نگاه به شرق یعنی چین و روسیه داریم، شاید این قرارداد به نوعی نشان دهنده این باشد که ما به غرب نیازمند نیستیم ولی این نوع قراردادها تاثیر بلافاصله ای ندارد بلکه بستگی به قدرت مالی ایران و روسیه بستگی دارد.

تور ارزان روسیه: امکانات صادراتی ایران به روسیه محدود است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی اضافه نمود: فعلا امکانات صادراتی ایران به روسیه محدود است. به نظر می رسد باید آنقدر قدرت مالی ایران افزایش پیدا کند که بتوانیم از این قراردادها استفاده کنیم. اما ظرفیت مالی ما مسائلی دارد و نمی تواند به خوبی از بازار روسیه استفاده کند. شاید قرارداد با روسیه هم بیشتر نظامی باشد، البته من اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارم.

این کارشناس اقتصاد سیاسی توضیح داد: در 20 سال ممکن است اتفاقات زیادی اتفاق افتاده و همکاری ها توسعه پیدا کند. روسیه همسایه ما بوده و ارتباط با این کشور از اهمیت بسزایی برای کشور در بلندمدت داشته باشد. وقتی قرارداد یا موافقت نامه ای منعقد می گردد باید ظرفیت های دو کشور هم توسعه پیدا کند. این کار کوتاه مدتی نیست و احتیاج دارد که صنایع ما بازار روسیه را آنالیز نمایند که در چه حوزه هایی می توانند ورود نمایند.

وی گفت: به علت محدودیت ظرفیت مالی، از قراردادی هم که تا به امروز بین دو کشور بوده نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم. برای تمدید مجدد این قرارداد باید راهکار هایی بیابیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. ما باید بازار اروپا را آنالیز و ظرفیت های خود را برای این بازار آماده کنیم. برای مثال الان تجار ما برای رفتن به این کشور ویزا نمی خواهند که این می تواند راهگشا باشد اما احتیاج به شناسایی بازار دارد.

عدالتیان گفت: بحث هایی در خصوص تعرفه های بازرگانی و برداشتن ویزا برای ایرانیان در سفر به روسیه و بالعکس و بعلاوه کریدور شمال به جنوب، همکاری در آسیای مرکزی و ... شده که می توانند در روابط ایران با روسیه و کشورهای پیرامون آن راهگشا باشند. ولی استفاده از آنها به ظرفیت های مالی کشور ما مربوط می گردد تا بتواند از این قرارداد استفاده کند. در غیر این صورت ممکن است یک طرفه بوده و روس ها بیشتر از بازار ایران استفاده نمایند. در خصوص مباحث سیاسی و امنیتی هم وقتی دو کشور باهم ارتباط دارند به این معنا است که از نظر استراتژیک نیز به اهمیت می دهند.

وی افزود: قرارداد با چین هم از نظر عملیاتی زمان می برد و به ظرفیت های مالی ما مربوط می گردد. بعضی مخالف ارتباط با شرق هستند ولی ما باید با همه کشورها ارتباط داشته باشیم.

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق ایران و روسیه، نیز گفت: دولت سعی می نماید از قراردادهایی که با چین، روسیه یا دیگر کشورها می بندد امکانات خوبی را برای کشور فراهم کند. این قرارداد با روسیه هم به همین شکل است اما بهتر است به اصل موضوع پرداخته نگردد. وقتی گفته می گردد که چه کالایی را صادر می کنیم یا با چه روشی کار را می کنیم اخبار رصد شده و سریع جلوی آن گرفته می گردد ما از این دست مسائل خبری زیاد داریم.

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از کالاها را ما فراوری می کنیم و روسیه احتیاجمند آن است بسیاری از کالاها را هم آنها فراوری می نمایند و ما به آن احتیاج داریم. دو طرفه بودن این روابط مالی زمینه های مختلفی را برای روابط تجاری دو کشور فراهم آورده است. گردش حجم اقتصاد ما حجم زیادی نیست اما با توسعه زیرساخت های ما بسیاری از این مسائل حل خواهد شد. این قرارداد می تواند برای اقتصاد ما بسیار موثر واقع گردد چراکه هر رفتی در اقتصاد برگشتی هم دارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: ما می توانیم احتیاجهای خودمان را در بخش مواد اولیه کالاهای ساخته شده، نهاده های دام و طیور و صنایع سنگین از آنها تامین کنیم. ایران هم می تواند در بخش کشاورزی و مواد غذایی بخشی از احتیاجهای روسیه را تامین نموده و در بخش صنایع سبک به این کشور یاری کنیم. بهتر است از امروز به این فکر کنیم که چطور می توانیم در بخش های مختلف از جمله کامیون ، ها بخش ریلی، هوایی و ... تزیین قرارداد استفاده کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1309

به "تور ارزان روسیه: امکانات صادراتی ایران به روسیه محدود است" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان روسیه: امکانات صادراتی ایران به روسیه محدود است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: امکانات صادراتی ایران به روسیه محدود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید