2019 به عنوان گرم ترین سال اروپا ثبت شد

به گزارش سفر به هند، گزارش اتحادیه اروپایی نشان می دهد سال گذشته میلادی گرم ترین سال اروپا با ثبت بالاترین دما در سراسر این قاره بود.

2019 به عنوان گرم ترین سال اروپا ثبت شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گزارش اتحادیه اروپا نشان می دهد که سال گذشته گرم ترین سال اروپا با ثبت بالاترین دما در سراسر این قاره بود.

گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا (C3S) که امروز منتشر شد، حاکی از آن است که گازهای گلخانه ای همچنان در حال افزایش است و همین موضوع منجر به ساعات طولانی تر گرما در طول روز شده است.

موج گرمای تابستان 2019 اروپا موج گرمایی است که از اواخر ژوئن بخش هایی از اروپا را فراگرفت و سبب شد که رکورد گرم ترین دمای ثبت شده در بعضی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک، آلمان و انگلستان با اختلاف 2 تا 3 درجه سلسیوس ثبت گردد و حدود شش تن در اثر آن کشته شده اند.

براساس گزارش اقلیمی که توسط اتحادیه اروپا منتشر شده، سال گذشته گرم ترین سال اروپا شد؛ سازمان دنیای هواشناسی نیز می گوید در فاصله سال های 2015 تا 2019 کره زمین گرم ترین دوره را از زمان ثبت داده های هواشناسی تجربه نموده است.

آمار و ارقام منتشر شده امروز از گزارش شرایط آب و هوای اروپا توسط سرویس تغییر آب و هوای کوپرنیک اتحادیه اروپا (C3S) همچنین نشان می دهد 11 سال از 12 سال گرم این قاره از سال 2000 به ثبت رسیده است.

این تجزیه و تحلیل آخرین موردی است که توسط برنامه Copernicus منتشر شده و شامل طیف گسترده ای از داده های جمع آوری شده از منابع مختلف است.

پروفسور کوین از دانشگاه یورک شرح می دهد: گزارش کوپرنیک از آنجا که از داده ها و روش های متفاوتی نسبت به مجموعه داده های متداول در ایالات متحده، دفتر ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی استفاده می نماید، اهمیت دارد.

سایر یافته های کلیدی گزارش مورد حمایت اتحادیه اروپا این است که میانگین درجه حرارت در پنج سال گذشته 1.1 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح پیش صنعتی در سطح دنیا است.

با این وجود، اروپا از مابقی دنیا پیشی گرفته و میانگین آن تقریباً 2 درجه سانتیگراد گرم تر از سطح قرن نوزدهم است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 303

به "2019 به عنوان گرم ترین سال اروپا ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2019 به عنوان گرم ترین سال اروپا ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید