اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

به گزارش سفر به هند، خیلی از ایرانیان به دنبال مهاجرت و اقامت در حوزه شنگن و کشورهای اروپایی هستند، اما اغلب کشورهای این حوزه قوانین سخت و پیچیده ای را برای دریافت ویزا و اقامت متقاضیان وضع کرده اند که فرایند ای زمان بر است و هزینه زیادی هم دارد.

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

در این بین یونان به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن، یکی از مقاصدی است که کماکان روش هایی را برای دریافت اقامت و مهاجرت متقاضیان واجدشرایط قرار داده و به نسبت سایر کشورهای این حوزه از جمله اسپانیا، آلمان و فرانسه از شرایط ساده تری برخوردار است.

روش های دریافت اقامت یونان

در حال حاضر دریافت مجوز کوتاه مدت اقامت در کشور اروپایی و زیبای یونان از سه طریق تمکن مالی، خرید ملک و یا راه اندازی کسب و کار میسر است که در ادامه قصد داریم به جوانب و جزئیات آسان ترین و سریع ترین روش یعنی دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی بپردازیم.

دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی

یکی از متداول ترین روش های حال حاضر دریافت اقامت یونان، اثبات تمکن مالی از طریق افتتاح حساب با حداقل موجودی 25 هزار یورو است. در این حالت در صورتی که متقاضی دارای موجودی ارزی کافی باشد و از پس هزینه های دو سال زندگی در مدت زمان اقامت خود در یونان برآید، واجد شرایط دریافت اقامت کشور یونان خواهد بود.

دولت یونان روش دریافت اقامت از طریق تمکن مالی را برای متقاضیان خارجی با 40 هزار یورو درآمد خالص سالانه در نظر گرفته است. بر همین اساس، فرد می تواند با ارائه مدارکی نظیر اجاره نامه ملکی، اثبات سود سپرده بانکی، سود سهام و یا حقوق بازنشستگی، تمکن مالی خود را به کنسولگری و سفارت یونان نشان داده و نظر آفیسر سفارت را به پفراینده خود جلب نماید.

لازم به ذکر است که در روش دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی حساب بانکی شما معاف از مالیات دولتی بوده و در صورتی که امکان اثبات مجدد برخورداری از تمکن مالی کافی برای اقامت و زندگی در یونان را به هنگام تمدید ویزای شنگن و کارت اقامت داشته باشید، مجاز به دریافت کارت اقامت دائم خواهید شد. این شرایط می تواند مقدمه ای برای دریافت پاسپورت ارزشمند یونان گردد.

فرایند دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی به چه صورت است؟

روال دریافت اقامت یونان با استفاده از این روش به شرح زیر است:

  • درخواست و دریافت ویزای نوع C و نوع D شنگن یونان برای اعضای خانواده متقاضی
  • هماهنگی دو سفر یک هفته ای متقاضی به یونان برای پیگیری امور اداری، اقامتی و بانکی در این کشور
  • افتتاح حساب ارزی در یونان با حداقل موجودی 25 هزار یورو
  • بازگشت به کشور مبدا
  • انتظار حداقل 2 ماهه برای صدور کارت اقامت یونان

به طور معمول با تحویل مدارک به سفارت برای دریافت ویزای کوتاه مدت نوع C شنگن و موافقت کنسولگری با درخواست، برگه ای به نام Blue Paper به متقاضی داده می گردد که امکان زندگی، رفت و آمد و اقامت 60 روزه فرد را در یونان می دهد.

پس از گذشت 60 روز، با تحویل برگه بلوپیپر به سفارت یونان، کارت اقامت دو ساله برای متقاضی صادر می گردد. با اتمام اعتبار این کارت، در صورتی که فرد توان اثبات تمکن مالی و ارائه مدارک حساب بانکی به کنسولگری را داشته باشد، در دفعات بعدی اجازه اقامت یونان برای متقاضی به صورت 3 ساله تمدید خواهد شد.

نکته مهم این است که فرد دارای کارت اقامت یونان اجازه برداشت از حساب ارزی خود را خواهد داشت، اما در موعد تمدید کارت اقامت خود و خانواده ملزم به آماده سازی حداقل شرایط تمکن مالی و موجودی حساب ارزی خواهد بود.

چنانچه تنها قصد دریافت کارت اقامت یونان به عنوان یکی از کشورهای حوزه شنگن را داشته باشید، نیازی به حضور دائم شما در یونان نیست، اما در صورتی که به دنبال دریافت پاسپورت و تابعیت یونانی هستید، بنابر قوانین دولت یونان باید در بازه دریافت کارت اقامت اولیه 2 ساله و کارت اقامت بعدی (3ساله)، در مجموع برای حداقل 3 سال در خاک این کشور اقامت و حضور مستمر داشته باشید.

از جانبی دیگر، فرزندان شما امکان تحصیل در دو مقطع ابتدایی-راهنمایی و دبیرستان را در یونان داشته و تحصیل در این کشور منجر به دریافت پاسپورت یونان برای فرزندان و دریافت امتیاز سریع تر اقامت دائم برای والدین خواهد شد. همانطور که اشاره شدبرای محقق شدن این مزایا، اقامت خانواده و حضور در خاک یونان الزامی است.

البته از قلم نیاندازید که دارندگان این نوع از کارت اقامت در یونان اجازه کار در این کشور و سایر کشورهای حوزه شنگن را نخواهند داشت.

مزایای دریافت اقامت یونان

  • امکان دریافت ویزای ارزشمند تایپ C و D شنگن با هزینه ای معقول
  • نبود نیاز به اقامت در یونان
  • قابل تمدید بودن کارت اقامت یونان
  • امکان دریافت پاسپورت یونان
  • اقامت در محیطی پاک و کشوری زیبا و تاریخی
  • برخورداری از مزایای تحصیل و زندگی در حوزه شنگن و قاره اروپا
  • امکان سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن از جمله آلمان و فرانسه بدون نیاز به دریافت ویزا
  • هزینه های مناسب زندگی در قیاس با سایر کشورهای اروپایی
  • امکان استفاده از مزایای حساب بانکی بین المللی و کردیت کارت ویزاکارت و مسترکارت
  • برخورداری از کارت اقامت 2 و 3 ساله برای کل اعضای خانواده
  • امکان انتقال اقامت یونان به سایر کشورهای حوزه شینگن، پس از گذشت 3 سال
  • تسهیل فرایند دریافت ویزای سایر کشورهای دنیا از جمله انگلیس یا کانادا

مراحل دریافت پاسپورت یونان

علاوه بر رعایت شرط حضور در خاک یونان که به آن اشاره شد، یادگیری زبان یونانی، آشنایی با فرهنگ و تاریخ این کشور و قبولی در آزمون ها و گزینش های مرتبط، جزو الزامات اخذ پاسپورت یونان است. با دریافت پاسپورت یونان شما می توانید با ملیت و تابعیتی جدید به راحتی به کشورهای حوزه شنگن و اغلب کشورهای دنیا سفر کرده و در صورت تمایل برای ویزای کشورهایی نظیر انگلیس و آمریکا درخواست دهید.

در آخر بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که بنابر آمار رنکینگ وب سایت Henley passport index در سال 2020، پاسپورت یونان در رتبه 8 دنیا در کنار پاسپورت کشورهایی نظیر بلژیک، نروژ و انگلیس قرار گرفته و امکان سفر بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی به 184 کشور دنیا را برای دارنده آن میسر می سازد.

جدیدترین مقالات روشهای مهاجرت و اقامت را در بلاگ نیلگام مطالعه کنید.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 559

به "اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید