کار ماندگار دانشگاه ها قرارداد هایی است که برای حل مسائل با بخش های صنعت منعقد می گردد

به گزارش سفر به هند، وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: کار تأثیر گذار و ماندگار دانشگاه ها در حوزه فراوری قرارداد هایی است که برای حل مسائل با بخش های مختلف صنعت منعقد می گردد.

کار ماندگار دانشگاه ها قرارداد هایی است که برای حل مسائل با بخش های صنعت منعقد می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره فعالیت های تأثیر گذار دانشگاه ها در حوزه فراوری در سالی که گذشت، گفت: آنچه که در بخش فراوری برعهده دانشگاه ها قرار گرفته است، انتقال فناوری ها و دانش به فراوری است. در این زمینه کوشش شده است تا به وسیله تقویت شرکت های دانش بنیان و یاری به بخش تحقیق و توسعه صنایع قرارداد های متعدد با بخش های مختلف منعقد گردد.

وی ادامه داد: همچنین سعی شده دانشگاه ها و مراکز علمی به وسیله ارائه مشاوره به حل مسائل و مسائل بخش فراوری یاری نمایند.

وزیر علوم توضیح داد: شرکت های دانش بنیان ما به شکل های مختلف مورد حمایت بوده و بعضی از این شرکت ها، فراوری نماینده نیز هستند به گونه ای که ما فراوری نماینده دستگاه های بسیار پیشرفته علمی در شرکت های دانش بنیان داریم.

وزیر علوم با بیان اینکه کار تأثیرگذار و ماندگار دانشگاه ها در حوزه فراوری بیشتر قرارداد هایی است که برای حل مسائل و مسائل با بخش های مختلف صنعت منعقد می گردد؛ اضافه نمود: به عنوان مثال دانشگاه ها با وزارت نفت برای حل مسائل بخش پتروشیمی چندین قرار منعقد نموده اند که از تبدیل مواد اولیه نفتی اعم از گاز شروع شده و شامل فراوری سایر ترکیبات وارداتی از خارج از کشور می گردد.

وی ادامه داد: دانشگاه های ما در بخش اکتشاف نفت و ساخت دستگاه ها در مجموعه های مختلف ورود نموده و همه امکانات مراکز دانشگاهی در اختیار بخش فراوریی بوده و هست.

غلامی در خاتمه اظهار داشت: مهم این است که تعیین گردد در کدام بخش و چه سطحی باید یاری صورت گیرد و در مجموع دانشگاه های ما در این زمینه بسیار کوشش می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 966

به "کار ماندگار دانشگاه ها قرارداد هایی است که برای حل مسائل با بخش های صنعت منعقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار ماندگار دانشگاه ها قرارداد هایی است که برای حل مسائل با بخش های صنعت منعقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید