چند راز در مورد پروتئین

به گزارش سفر به هند، به نظر می رسد متخصصین تغذیه هنوز نمی توانند در مورد پروتئین به توافق برسند. قبلاً گفته می شد که پروتئین باعث می شود لاغر و باریک اندام شویم. بعد برخی از متخصصین سلامت اظهار داشتند که مصرف بیش ازاندازه پروتئین باعث از کار افتادن کلیه ها شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. در حال حاضر باز هم به این نتیجه رسیده اند که برای ساخت ماهیچه و افزایش قدرت بدن به پروتئین نیاز داریم؛ اما هنوز هم متخصصینی وجود دارند که اظهار می کنند آمریکایی ها بیش از حد پروتئین مصرف می کنند.

چند راز در مورد پروتئین

Kristen Bell، یک مشاور تغذیه در این رابطه می گوید: من فکر می کنم انتقاد از پروتئین درست نیست؛ زیرا اولاً مردم نمی دانند چه اندازه پروتئین باید مصرف کنند، ثانیاً مردم نمی دانند که چه زمانی باید پروتئین مصرف کنند. در ادامه به 5 نکته مهم در مورد پروتئین می پردازیم که Bell و همکارش، Douglas Paddon، برای شما جمع آوری کرده اند تا از هر آنچه باید در مورد پروتئین بدانید و سالم و قوی بمانید، اطلاع داشته باشید.

مصرف پروتئین زیاد منجر به مسائل جدی می شود!

این عقیده در میان مردم وجود دارد که مصرف پروتئین زیاد منجر به از کار افتادن کلیه ها شده و باعث می شود استخوان ها، کلسیم از دست بدهند. اگرچه مصرف زیاد پروتئین از نظر هزینه و کالری، کار عاقلانه ای نیست؛ اما علاوه بر چاق شدن، برای ایجاد مسائل سلامتی جدی، باید اندازه بسیار زیادی پروتئین مصرف کنید. با این حال، Paddon هشدار می دهد که این بدین معنی نیست که شما می توانید هر قدر می خواهید استیک بخورید. تحقیقات نو نشان دادند که مصرف زیاد گوشت حیوانات باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های مزمن دیگر می شود. وی توصیه می کند که در مصرف پروتئین میانه رو باشید. نباید هر نوع پروتئینی را مصرف کرد، چه لوبیای سیاه و سویا باشد، چه پروتئین حیوانی. هر نوع پروتئینی ارزش غذایی خاص خود را دارد و مصرف انواع مختلف پروتئین مهم است.

همیشه پس از اتمام تمرینات ورزشی، پروتئین مصرف کنید!

اگر به باشگاه بدن سازی می روید، احتمالاً به شما گفته شده که کربوهیدرات و پروتئین را طی یک ساعت پس از اتمام تمرین مصرف کنید تا بهبود و بازسازی ماهیچه ها سریع تر انجام شود. این بدین معنی نیست که همه افراد باید این قانون را رعایت کنند. بسکمک از افراد فکر می کنند، این تمرینات ورزشی برای آمادگی بازی های المپیک است. اگر تغذیه شما تحت کنترل است و سخت ورزش می کنید، منطقی است که پس از اتمام تمرینات، پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید؛ اما بیشتر افراد در باشگاه به اندازه کافی انرژی نمی سوزانند و در پایان نیز یک میلک شیک شکلات می خورند. این افراد با خود می گویند با این همه ورزش، چرا چاق تر می شوم. به خاطر داشته باشید یک اسنک کوچک که دارای پروتئین و کربوهیدرات باشد به بازسازی ماهیچه ها پس از یک ورزش سخت، کمک می کند.

خوردن یک تکه بزرگ ماهی یا مرغ برای شام، بهترین روش برای جذب پروتئین است!

آیا بیشتر پروتئین مصرفی خود را شب ها مصرف می کنید؟ اگر این طور است، بدانید که بسکمک از افراد مثل شما هستند. عادت به این روش بسیار آسان است؛ اما از حفظ ماهیچه های بدن جلوگیری می کند. طبق یک تحقیق نو، افرادی که بیشتر پروتئین مصرفی خود را شب ها می خورند، ترکیب ماهیچه های پروتئینی یا اندازه بازسازی و رشد ماهیچه های آن ها بسیار کم تر است. زمانی که این اندازه پروتئین را آخر شب مصرف می کنیم، نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم. بدن ما نمی تواند پروتئین ها و آمینواسیدها را به صورت موقت ذخیره کند. در واقع بدن ما در یک وعده می تواند به اندازه 30 گرم یا معادل 140 گرم مرغ یا ماهی جذب کند. مصرف پروتئین در طول روز باعث مهار گرسنگی شده و باعث می شود تا ماهیچه هایتان ترکیب شوند، سطح قند خون بهبود یابد و فعالیت ذهنی شما افزایش یابد. به همین دلیل بهتر است در هر وعده غذایی 30 گرم پروتئین بخورید و تنها به خوردن پروتئین در وعده شام اکتفا نکنید.

تمام پودرهای پروتئین به یک روش تولید شده اند!

بیشتر افراد فعال از پودرهای پروتئینی در رژیم غذایی روزانه خود بهره می برند. افراد معمولاً دچار شک و تردید هستند که پودر پروتئین مصرف کنند؛ زیرا فکر می کنند می توانند تمام نیازهای پروتئینی خود را از طریق غذا تأمین کنند. با این حال، واقعیت این است که برای تأمین پروتئین موردنیاز بدن از طریق غذا، باید یک تن غذا بخورید. پودر پروتئین ساده ترین روش برای مصرف اندازه زیادی پروتئین است که کالری زیادی نیز ندارد؛ اما مصرف این پودرها شرط دارد. در مورد پودر پروتئینی که می خواهید مصرف کنید، سختگیر باشید. بسکمک از افراد در این زمینه دچار اشتباه می شوند؛ زیرا پودر پروتئین اشتباه را مصرف می کنند. همچنین نباید پروتئین هایی غیر از Whey Protein مصرف کنیم؛ پروتئینی که ترکیبی از پروتئین های حلقوی است که از آب پنیر به دست آمده اند. اندازه جذب این پروتئین بیشتر از سایر پروتئین ها است. گیاهخواران می توانند از پروتئین نخود بهره ببرند. پودر پروتئینی را انتخاب کنید که از گاوی به دست آمده که علف خورده و هیچ هورمون یا آنتی بیوتیکی نداشته است. سپس مطمئن شوید که اولین ماده اولیه آن تنها Whey Protein است، نه عصاره آن که ممکن است دارای موادی برای افزایش غلظت باشد. همچنین در پی پودری باشید که کمتر از 7 گرم کربوهیدرات در هر قاشق دارد و مواد شیرین کننده مصنوعی مانند سوکراز ندارد.

پریا اقدامی

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1467

به "چند راز در مورد پروتئین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راز در مورد پروتئین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید