پیشنهادهای نماینده مجلس درباره آموزش اقتصاد برای بچه ها و نوجوانان

به گزارش سفر به هند، پژوهش گر و کارشناس حوزه اقتصاد فرهنگی بچه ها و نوجوانان معتقد است فرآیند تربیتی و فضای مالی که اخلاق و رفتار کودک در آن شکل می گیرد، فرهنگ مالی است.

پیشنهادهای نماینده مجلس درباره آموزش اقتصاد برای بچه ها و نوجوانان

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزرای دانشجو، مهدی طغیانی کارشناس علوم اقتصادی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی روز 24 آذر 1399 میهمان برنامه زنده مجله صبحگاهی طلوع شبکه چهار سیما به مناسبت هفته پژوهش بود.

این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با موضوع مساله شناسی اقتصادی در حوزه کودک و نوجوان برگزار گردید.

بر اساس این خبر پژوهش گر و کارشناس حوزه اقتصاد فرهنگی بچه ها و نوجوانان در برنامه طلوع به بیان مباحثی در حوزه اقتصاد فرهنگی کودک پرداخت و گفت: اگر مسائل اقتصادی امروز جامعه را آنالیز کنیم می بینیم که بخش زیادی از آن به خاطر سیاست گذاری ها و نبود زیرساخت های اقتصادی در کشور است.

او با اشاره به این که بخش فرهنگ اقتصادی کم تر در این سیاست گذاری ها دیده شده است اضافه نمود: اگر کشور های پیروز در حوزه اقتصادی را آنالیز کنیم می بینیم که با اصلاح سیاست گذاری ها و ترمیم زیرساخت های این حوزه، اقتصاد و فرهنگ را هم سو باهم پیش برده اند.

طغیانی مزیت پیداکردن فرهنگ اقتصادی را نتیجه پشتیبانی فرهنگ از بخش های فراوری دانست و یادآور شد اگر تمام بستر های فراوری فراهم باشد، اما فرهنگ مولد و رفتارساز وجود نداشته باشد فعالیت اقتصادی پیروز نمی گردد و اگر امروز با توجه به مسائل فراوان اقتصادی شاهدیم بعضی افراد با چنگ و دندان به دنبال حفظ بخش فراوری خود هستند نتیجه تربیت فرهنگی آن هاست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تهیه بسته منسجم آموزش اقتصادی و اقتصادی در ایران با عنوان اقتصاددان کوچک برای بچه ها 6 تا 9 سال اشاره و اعلام نمود: در این بسته ها تربیت اقتصادی از 6 سالگی آغاز می گردد و رفته رفته چارچوب ها در ذهن بچه ها شکل می گیرد.

او ادامه داد دوره 6 تا 9 سالگی در آموزش مفاهیم زیربنایی اقتصادی بسیار مهم است و، چون نمی توان آن ها را در یک قالب معین ارایه کرد کوشش کردیم با یاری مربیان توان مند کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان این مفاهیم را در قالب های فرهنگی هنری مانند شعر، داستان، نمایش و... به بچه ها منتقل کنیم.

پژوهش گر حوزه اقتصاد فرهنگی بچه ها نقطه محوری در تربیت اقتصادی را انتخاب عنوان نمود و گفت: اگر الگوریتم انتخاب را صحیح به بچه ها آموزش دهیم در تمام حوزه های زندگی می توانند عملکرد درست داشته باشند.

او اضافه نمود باید کوشش کنیم در بحث انتخاب به بچه ها بیاموزیم که همیشه تنها به فکر منافع شخصی خود نباشند و حواس شان به دیگر افراد اجتماع نیز باشد.

طغیانی هم چنین مفهوم صبوری را از دیگر واژه های کلیدی در سرمایه گذاری و اقتصاد دانست و گفت: صبوری جزوی از تربیت اقتصادی است که به همراه خلاقیت، نوآوری و قدرت خطرپذیری باید در کنار هم قرار گیرد تا پیروزیت اقتصادی حاصل گردد.

وی در سرانجام نقش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در تعلیم و تربیت کشور را بسیار با اهمیت عنوان نمود و اضافه نمود کانون با توجه به گستردگی مراکز و مربیان توان مندش می تواند در حوزه فرهنگ سازی پشتیبانی های خوبی در کشور داشته باشد.

دوازدهمین ویژه برنامه هفته پژوهش با شعار از مساله شناسی تا آینده پژوهی (آینده ساختنی است) از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون با همکاری شبکه 4 سیما تدارک دیده شده است.

این برنامه با اجرای محمدرضا مقدسیان از 24 تا 26 آذر و روز 29 آذر میزبان یکی از کارشناسان حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 730

به "پیشنهادهای نماینده مجلس درباره آموزش اقتصاد برای بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادهای نماینده مجلس درباره آموزش اقتصاد برای بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید