نخست وزیر عراق، وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار تعلیق کرد

به گزارش سفر به هند، نخست وزیر عراق در واکنش به آتش سوزی دیشب (شنبه شب) در بیمارستان ابن الخطیب بغداد؛ دستور داد، شماری از مقامات و مسوولان ذیربط از جمله وزیر بهداشت، استاندار بغداد و مدیر کل اداره بهداشت منطقه الرصافة تا زمان رسیدگی به ابعاد حادثه و روشن شدن نتایج آن، خلع ید (تعلیق از کار) شوند.

نخست وزیر عراق، وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار تعلیق کرد

به گزارش یکشنبه ایرنا، مصطفی الکاظمی همچنین دستور تشکیل هیاتی برای بررسی حادثه آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب و بازخواست افراد سهل انگار را صادر کرد.

بر اثر انفجار کپسول اکسیژن و سپس آتش سوزی گسترده دیشب در بیمارستان ابن الخطیب بغداد تا به امروز 82 نفر جان باخته و 110 نفر مصدوم، زخمی یا دچار سوختگی با شدت و ضعف متفاوت برجای گذاشته است.

نشست فوق العاده امروز هیات وزیران عراق به ریاست الکاظمی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه برگزار گشت که دفتر نخست وزیری هم جزییات آن را اطلاع رسانی کرد.

نخست وزیر عراق در این جلسه ویژه که به بحث در مورد حادثه دلخراش در بیمارستان ابن الخطیب بغداد اختصاص داشت، دستوراتی را صادر کرد.

الکاظمی، وزیران کشور، دادگستری و برنامه ریزی به علاوه نمایندگانی از مجلس و کمیته مبارزه با فساد اداری و مالی عراق را مسوول تحقیق درباره این حادثه کرد.

براساس قوانین ادارات دولتی عراق، خلع ید به معنی برکناری یا استعفای اجباری نیست، بلکه اقدام موقتی است که مسوول مافوق علیه مسوولان زیردست اتخاذ می کند تا در فرایند تحقیقات اثر نگذارند.

نخست وزیر عراق همچنین با صدور هشدار، شرح داد که تحقیقات حادثه باید ظرف پنج روز به اتمام رسیده و گزارش به هیات وزیران ارائه شود، بنابراین ممکن است از متخصصان در زمینه بهداشت و امور داخلی جستجو و تجسس شود.

بیمارستان ابن الخطیب، یکی از مراکز درمانی مهم بغداد بود که مبتلایان به ویروس کرونا را پذیرش و بستری می کرد.

حادثه آتش دریافت این بیمارستان و تعداد بالای تلفات انسانی آن، بازتاب گسترده ای در عراق داشته و باعث خشم و انزجار عمومی شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 987

به "نخست وزیر عراق، وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر عراق، وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید