مرگبارترین گربه دنیا با قیافه ای شبیه گربه خانگی، عکس

به گزارش سفر به هند، زومیت نوشت: گونه ای گربه آفریقایی کوچک مرگ بارترین گربه جهان است که اگر آن را در جاده های حومه شهر ببینید، احتمالاً با گربه خط دار معمولی اشتباه می گیرید.

مرگبارترین گربه دنیا با قیافه ای شبیه گربه خانگی، عکس

گربه پاسیاه (Felis nigripes) مرگ بارترین گربه دنیا و کوچک ترین گربه آفریقا است. این جانور کوچک بین 1 تا 2 کیلوگرم وزن و 35 تا 43 سانتی متر طول دارد. جثه آن ها تقریباً نصف جثه گربه خانگی معمولی و تقریباً 200 بار کوچک تر از شیر است.

گرچه گربه های پاسیاه کوچک هستند، پیروزیت زیادی در کشتار طعمه های خود دارند. درحالی که نرخ کشتار پیروزیت آمیز شیرها فقط 25 درصد است، گربه پاسیاه در 60 درصد از مواقع پیروز می گردد طعمه خود را از پای درآورد؛ بنابراین، پس از سگ وحشی آفریقایی دومین شکارچی مرگبار راس هرم غذایی به شمار می رود.

به نوشته وب سایت آی اف ال ساینس، گربه های پاسیاه آفریقایی هر شب تا 8 کیلومتر در جست وجوی غذا حرکت می نمایند و تقریباً هر 30 دقیقه یک بار طعمه هایشان را می کشند. آن ها هر شب پیروز می شوند 10 تا 14 طعمه شکار نمایند. گربه پاسیاه که همه چیز از جوندگان کوچک گرفته تا پرندگان و گاهی حشرات را شکار می نماید، در حال شکار طعمه های بزرگ تر از خود مانند خرگوش کیپ نیز مشاهده شده است.

گربه پاسیاه جانور شب گردی است که در مراتع خشک و شنی جنوب آفریقا زندگی می نماید و به علت ساختار بدنی خاصش، بالارونده قهاری نیست. این گربه در طول روز در لانه های متروک یا تپه موریانه ها پنهان می گردد.

گربه های پاسیاه صدای بسیار بلندی دارند، انفرادی زندگی می نمایند، در 4 یا 5 ماهگی مستقل می شوند و پس ازآن فقط برای جفت گیری درکنارهم قرار می گیرند. گربه های نر در طول سال در منطقه ای به وسعت 22 کیلومترمربع پرسه می زنند؛ اما ماده ها در محدوده ای به وسعت 10.3 کیلومتر حرکت می نمایند. گربه پاسیاه آفریقایی شباهت زیادی به گربه های خانگی دارد.

درحالی که گربه های پاسیاه قبلاً در بیشتر منطقه ها بوتسوانا زندگی می کردند، اکنون تعداد آن ها در این کشور به حدی کم شده که سال ها اعضای وحشی آن دیده نشده است.

تعداد گربه های پاسیاه وحشی نامشخص است؛ ولی تهدید زیستگاه، منابع، تله ها و طعمه های سمّی برای گرفتن شغال ها و گربه های وحشی آفریقایی این گونه را به حدی تهدید نموده است که در سال 2016 در لیست گونه های آسیب پذیر نهاده شد.

با جمعیتی درحال کاهش که تخمین زده می گردد کمتر از 10000 باشد، گونه گربه پاسیاه درحال حاضر در بیشتر زیستگاه های کنونی خود تحت حفاظت قرار ندارد، درحالی که در بوتسوانا و آفریقای جنوبی شکار گربه ها ممنوع است.

اندازه مرگ ومیر گربه پاسیاه در اسارت بالا است، بنابراین کوشش های حفاظتی روی پیشگیری از تخریب و حمایت از زیستگاه ها برای محافظت از جمعیت های به جامانده و یاری به رشد گونه تمرکز دارد. امیدواریم پادشاه حقیقی گربه ها باقی بماند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1648

به "مرگبارترین گربه دنیا با قیافه ای شبیه گربه خانگی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگبارترین گربه دنیا با قیافه ای شبیه گربه خانگی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید