شرکت های دانش بنیان و خلاق 5 هزار فرآورده گیاهی فراوری کردند

به گزارش سفر به هند، بیش از 5 هزار فرآورده گیاهی در کشور به وسیله شرکت های دانش بنیان و خلاق فراوری شد.

شرکت های دانش بنیان و خلاق 5 هزار فرآورده گیاهی فراوری کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، یکی از صنایع راهبردی و قدیمی در کشور صنعت گیاهان دارویی است که به برای توسعه خود به عوامل اجتماعی، مالی، نیروی انسانی و فناوری، مدیریتی، بازار و بازاریابی و زیست محیطی نیازمند است. این عرصه فناورانه که چند سالی از چرخه مالی و درمانی دنیا وامانده بود دوباره در حال احیا است و بنابر آمار های موجود در حال حاضر حدود 70 درصد مردم در دنیا مصرف کننده این گیاهان و دارو های گیاهی هستند.

این صنعت دنیای بازار بزرگی در دنیا دارد و پیش بینی ها حکایت می نماید که تا سال 2050 ارزش صادرات این صنعت به پنج تریلیون دلار برسد. به همین علت ورود کشور ها به صنعت گیاهان دارویی و توسعه سطح زیرکشت این گیاهان توجیه کننده و مالی است. ایران هم به عنوان یکی از کشور های دارای پیشینه استفاده از این گیاهان و دارو های گیاهی بار دیگر خود را برای توسعه این صنعت آماده نموده است.

بر همین اساس و طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سطح زیرکشت این گیاهان به بیش از 250 هزار هکتار رسیده است. این اتفاق می تواند نویدبخش توسعه صنعت گیاهان دارویی و اهتمام فناوران و سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه ارزش آفرین مالی باشد.

از دیگر اقدامات در این حوزه افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و خلاق این حوزه به 700 مجموعه، رساندن تعداد سلامتکده ها به 60 مرکز و فراوری بیش از 5 هزار محصول در این حوزه اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1222

به "شرکت های دانش بنیان و خلاق 5 هزار فرآورده گیاهی فراوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان و خلاق 5 هزار فرآورده گیاهی فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید