سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی های بین المللی، درخشان: به دنبال کرسی بین المللی هستیم اما ریالی هزینه نمی کنیم

به گزارش سفر به هند، رئیس سابق فدراسیون جودو گفت: متاسفانه در کلیت، ورزش کشور ما به دنبال سِمت بین المللی است اما کسی حاضر نیست برای این کار ریالی هزینه کند.

سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی های بین المللی، درخشان: به دنبال کرسی بین المللی هستیم اما ریالی هزینه نمی کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در صد و سی و ششمین نشست کمیته بین المللی المپیک دو نایب رئیس جدید و همچنین دو عضو هیئت اجرایی انتخاب شدند و پنج نفر دیگر نیز به عضویت کمیته بین المللی المپیک در آمدند و به اصطلاح IOC memeber شدند.

انتشار این خبر در رسانه های مختلف داخلی و خارجی در حالی بود که هیچ فرد ایرانی در این نهاد عظیم ورزشی حضور ندارد و حتی یکی از مسئولان کشورمان هم عضو کمیته بین المللی المپیک نیست. این در حالی است که سابقه نشان داده داشتن یک نماینده در IOC می تواند در بزنگاه ها یاری زیادی به ورزش ایران کند و شأن و صندلی ورزش کشورمان را بالا ببرد.

محمد درخشان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد اهمیت داشتن کرسی در IOC گفت: کسب کرسی IOC کار بسیار سختی است و رقابت های دنیای برای داشتن کرسی فوق العاده نزدیک شده است. در حال حاضر افرادی که به دنبال عضویت در IOC هستند، نیازمند مبارزات عمیقی برای کسب این صندلی هستند. دیپلماسی ورزش ایران نتوانسته با دنیا ارتباط برقرار کند تا ما این موقعیت را به دست بیاوریم.

وی توضیح داد: برای عضویت در IOC نیازمند برنامه حداقل 4،5 ساله هستیم و باید روی فرد یا افرادی با وجهه ورزشی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی برنامه ریزی کنیم و با مطرح کردن آنها در جامعه و حمایت نهادهای حکومتی و بخش های مختلف دولت و حاکمیت سعی کنیم وارد IOC شویم، البته تجربیات چند سال اخیر بسیار تلخ بوده و ما سِمت هایی که داشتیم را نیز از دست دادیم.

رئیس سابق فدراسیون جودو خاطر نشان کرد: علی مرادی در وزنه برداری پست بین المللی خود را از دست داد و وحید مرادی، دبیر کل فدراسیون دنیای شنا نیز پست خود را از دست داد. در فوتبال نیز ظرف 10 سال اخیر سمت های زیادی را به دلیل سیاست هایی که وجود داشت از دست دادیم و تا زمانی که چرخ بر این مدار بچرخد ما چهار پست باقی مانده را نیز از دست ندهیم، خیلی هنر نموده ایم.

درخشان در مورد اظهارات صالحی امیری در مورد پیش نیازهای کسب کرسی بین المللی مبنی بر داشتن کاندیدای در طراز بین المللی، ارتباط با هیئت اجرایی IOC و ارتباطات سیاسی بیان کرد: در کنار این سه فاکتور موارد نامشهود و نامکشوف دیگری نیز وجود دارد که کمتر به آنها پرداخته می گردد اما بسیار در کسب کرسی موثر است. باید ارتباطات مان با پشتوانه خیلی قوی از نظر اقتصادی، امکاناتی و ارتباطی همراه باشد. این مسائل در کنار مواردی که صالحی امیری به درستی عنوان نموده است، لازم کسب کرسی در IOC است.

وی گفت: ما باید در ابتدا شخصیت هایی داشته باشیم که آنها را پررنگ و عظیم کنیم و در ادامه با هیئت اجرایی IOC ارتباط داشته باشیم که این موضوع بسیار ضروری و ضروری است. در مرحله سوم نیز تمام دستگاه های کشور باید از کاندیدای مدنظر حمایت نمایند. همه این ها نیز نیازمند این است که بودجه ای متناسب به این کار اختصاص بدهیم تا به فرد مدنظر خود یاری کنیم. اگر کاندیدای مدنظر ما قدرت اقتصادی داشته باشد که چه بهتر اما اگر قدرت اقتصادی نیز نداشت باید از لحاظ اقتصادی او را حمایت کنیم.

رئیس سابق فدراسیون جودو در خاتمه گفت: در حال حاضر کشورها با رفت و آمدهای زیاد و دعوت از شخصیت ها و کشورهای مختلف و برگزاری اجلاس و دید و بازدیدها به این موفقیت ها دست پیدا می نماید و همه این ها مستلزم هزینه کردن است. متاسفانه در کلیت، ورزش کشور ما به دنبال سِمت بین المللی است اما کسی حاضر نیست برای این کار ریالی هزینه کند. نه تنها ریالی هزینه نمی کنیم، بلکه نوعی نگرش منفی نسبت به منافع اقتصادی کسانی که سمت بین المللی دارند، وجود دارد. سه عنصر مورد اشاره صالحی امیری همراه با یک پشتوانه قوی نیازمند رسیدن به کرسی بین المللی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 486

به "سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی های بین المللی، درخشان: به دنبال کرسی بین المللی هستیم اما ریالی هزینه نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ناچیز ورزش ایران از کرسی های بین المللی، درخشان: به دنبال کرسی بین المللی هستیم اما ریالی هزینه نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید