بازسازی آپارتمان: مددی: بازسازی و بهسازی آزادی 580 میلیارد تومان بودجه می خواهد

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران، مجموعه ورزشی آزادی به عنوان استادیوم قدیمی و ملی ایران به مرحله ای از حیات خود رسیده که بازسازی، بهسازی و نوسازی برای آن حکم نان واجب تر از شب را برایش دارد در غیر اینصورت این مجموعه به خاطر پیر بودن و بلا استفاده شدن تدریجی بخش های مختلف به مرور از رده خارج می گردد و دست مسئولان ورزش ایران را در پوست گردو می گذارد.

بازسازی آپارتمان: مددی: بازسازی و بهسازی آزادی 580 میلیارد تومان بودجه می خواهد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

معضلی که در پی بارش باران و برف روزهای اخیر برای استخر این مجموعه ایجاد شده حکایت از همین مهم دارد و اینکه عدم رسیدگی به موقع به مجموعه ورزشی آزادی این مجموعه را در راستا زوال تدریجی قرار داده است.

اتفاقا این مسئله یعنی احتیاج مجموعه ورزشی آزادی به بازسازی، بهسازی و نوسازی طی سال های اخیر همیشه مورد توجه مسئولان ورزشی و حتی غیر ورزشی دولت بوده است کمااینکه سه سال پیش به بهانه حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی این تیم در این مرحله از رقابت ها، اقداماتی جهت بازسازی و بهسازی ورزشگاه یکصد هزارنفری انجام شد اما عدم رسیدگی به دیگر بخش های مجموعه و حتی احتیاج به اقدامات تکمیلی در این ورزشگاه (یکصد هزار نفری) کل مجموعه را در شرایط قرمز قرار داده است.

با این حال و با وجودیکه تقریبا بار ورزش ایران روی دوش مجموعه ورزشی آزادی است، تاکید مسئولان نسبت به انجام اقدامات زیربنایی برای سرپا نگه داشتن این ورزشگاه فقط در حد حرف است کما اینکه وعده ای که به وسیله محمدباقر نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه در اواخر دولت قبل جهت اختصاص بودجه 200 میلیارد تومانی برای آزادی داده شد در نهایت پوچ از آب در آمد.

البته که برآورد سرپرست فعلی مجموعه ورزشی آزادی از رقم حداقلی مورد احتیاج برای بازسازی، بهسازی و نوسازی این مجموعه سه برابر بودجه وعده داده شده در دولت دوازدهم است. وی می گوید احتیاجی به تخصیصی یکجای این بودجه نیست، اگر سالیانه 30 درصد بودجه لازم هم تخصیص داده شود می توانیم گام های مهمی در راستای بازسازی مجموعه برداریم.

بودجه تخصیصی صرف نگهداری فضای سبز و نظافت می شود

احمد مددی در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه بودجه تخصیصی به مجموعه ورزشی آزادی سنخیتی با احتیاجهای بازسازی و بهسازی آن ندارد، گفت: بخش اعظمی از این بودجه تخصیصی صرفا هزینه نگهداری فضای سبز و تاسیسات و خدمات نظافت مجموعه می شود، عملا بودجه قابل توجهی جهت بازسازی اماکن و زیرساخت های مجموعه باقی نمی ماند. این موضوع هم به محدودیت منابع بازمی شود.

هیچ وقت اعتبار لازم برای بازسازی تخصیص داده نشده است

وی با تاکید بر احتیاج مجموعه ورزشی آزادی به بازسازی، بهسازی و نوسازی ادامه داد: مجموعه ورزشی آزادی و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور هر سال اعتبار لازم را پیش بینی می نمایند اما متاسفانه بعلت عدم تخصیص اعتبار لازم، این امر محقق نشده است. بر این اساس، به علت شرایط نامناسب اعتبارات طرح های عمرانی کل کشور، تامین اعتبار تا به امروز محقق نگردیده است.

حداقل به 580 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی در پاسخ به این پرسش که برای بازسازی، بهسازی و نوسازی چه اندازه اعتبار ضروری است؟، گفت: آخرین بودجه حداقلی اعلامی و پیشنهادی جهت بهسازی، نوسازی و بازسازی بخش های اصلی مجموعه حدود 580 میلیارد تومان می باشد.

سالیانه 30 درصد اختصاص دهند

مددی در همین رابطه توضیح داد: با شرایط موجود اعتباری کشور و از سویی شرایط موجود مجموعه ورزشی آزادی، چنانچه هر ساله بتوانیم تخصیص 30 درصد از اعتبارات مورد احتیاج جهت بازسازی مجموعه آزادی را در اختیار داشته باشیم، انشالله طی چندسال آینده گام های مهمی در راستای بازسازی مجموعه برداشته خواهد شد.

مشکل استخر آزادی مربوطه به یک دهه قبل است

وی در خصوص مسئله ای که طی روزهای اخیر در رابطه با استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی و سقف آن ایجاد شده است نیز توضیح داد: سالهاست که این استخر از معضل چکه و ریزش آب از سقف رنج می برد و این موضوع مربوط به سال جاری و سال قبل نیست و معضلی جدی و مربوط به بیش از یک دهه گذشته است.

احتیاج به بازسازی اساسی است

سرپرست مجموعه ورزشی با بیان اینکه این مجموعه و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور هر سال اعتبار لازم را جهت ترمیم یا تعویض سقف در اعتبارات خود پیش بینی نموده است، گفت: اما متاسفانه بعلت عدم تخصیص اعتبار لازم، عملیات اجرایی شروع نشده است. البته در طی سنوات گذشته و در چندین مرحله بازسازی های مقطعی و موقت صورت گرفته است اما این موضوع قطعا کارگشا نخواهد بود و سقف استخر مجموعه احتیاج به بازسازی اساسی دارد.

اعتبار تامین شود کار ترمیم سقف انجام می شود

مددی در همین رابطه تاکید نمود:بودجه مورد احتیاج جهت ترمیم سقف از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پیش بینی شده و انجام تشریفات مناقصه و مشخص پیمانکار جهت اجرای سقف، منوط به تخصیص اعتبار می باشد. قطعا هر بخشی از کارها در توان مجموعه آزادی باشد در اسرع وقت اقدام می شود اما همانطور که اشاره شد، با توجه به هزینه بالای بازسازی سقف، قطعا می بایست اعتبار مورد احتیاج تخصیص یابد تا امکان برگزاری تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار ذی صلاح مقدور شود.

تاکید بر احتیاج ورزشگاه یکصدهزار نفری به بازسازی

وی بعلاوه بر احتیاج ورزشگاه یکصد هزار نفری به بازسازی تاکید نمود و یادآور شد: مجموعه ورزشی آزادی با نیم قرن عمر، در بخش های مختلف زیرساخت ها و سازه ای، ابنیه، تاسیسات برقی و مکانیکی احتیاج به بازسازی و بروز رسانی دارد که بارزترین اماکن مذکور ورزشگاه یکصد هزار نفری، سالن 12 هزار نفری و استخر قهرمانی می باشد.

ردیف اعتباری برای دهکده ورزشی در نظر گرفته نشده است

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی بعلاوه در رابطه با دهکده توریستی ورزشی که وعده ساخت و افتتاح آن در مجموعه ورزشی آزادی داده شده است و اینکه برای آن چه اندازه اعتبار پیش بینی شده است، گفت: بعلت آنکه هنوز طراحی دهکده توریستی ورزشی به اتمام نرسیده است، لذا ذکر هر عنوانی برای اعتبار لازم جهت احداث دقیق نخواهد بود اما با عنایت به اینکه جهت احداث این دهکده مقرر شده است از توان بخش خصوصی و جذب مشارکت های مردمی استفاده شود لذا بودجه و ردیف اعتباری برای این موضوع دیده نشده است.

برای برطرف کردن فرسودگی آزادی کوشش می کنیم اما حمایت اقتصادی می خواهیم

احمد مددی در خاتمه توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و مجموعه ورزشی آزادی با پیش بینی بودجه و اعتبار لازم و با استفاده از ظرفیت فنی و تخصصی، تمامی مساعی خویش را برای برطرف مسائل مربوط به فرسودگی اماکن ورزشی مجموعه ورزشی آزادی به کار گرفته اند و در این زمینه قطعا بایستی حمایت و تخصیص لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1273

به "بازسازی آپارتمان: مددی: بازسازی و بهسازی آزادی 580 میلیارد تومان بودجه می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: مددی: بازسازی و بهسازی آزادی 580 میلیارد تومان بودجه می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید