سلاجقه: حقابه هیرمند از مسیر دیپلماتیک در حال پیگیری است

به گزارش سفر به هند، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید موارد مربوط به آبخیزداری در ارتفاعات رعایت گردد تا شاهد مسائل فعلی نباشیم. لایحه جامع آبخیزداری از سوی رئیس جمهوری مطرح شده که امیدوارم هرچه زودتر در دستور کار دولت قرار گیرد و مجلس هم در این زمینه همکاری کند.

سلاجقه: حقابه هیرمند از مسیر دیپلماتیک در حال پیگیری است

وی در پاسخ به پرسشی درباره تهیه طرح گردشگری پایدار تالاب شادگان، اضافه کرد: طبق همان قولی که داده بودیم این طرح را هفته قبل به رئیس جمهوری ارائه کردیم.

سلاجقه درباره پیگیری شرایط حقابه هیرمند هم تاکید نمود: در این زمینه مباحث دیپلماتیک مطرح است و امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره شرایط سدها در بارندگی های اخیر و جاری شدن سیلاب ها، اظهار کرد: شرایط اقلیمی کشور به شکلی است که این موارد دور از انتظار نیست و در تابستان هم باید شاهد وقوع سیلاب های مهیب باشیم و مدیریت جامع حوزه آبخیزداری کشور اگر انجام گردد همه دستگاه ها مکلف می شوند در قالب یک برنامه معین وظایف خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شرایط برخورداری از آب شرب در سیستان و بلوچستان توضیح داد: دولت اجازه نمی دهد مردم مرزنشین ما که از کیان کشور دفاع می نمایند با مشکل روبرو شوند. دولت تکلیف خود در تامین آب شرب را اولویت اول می داند. چنین چیزی واقعیت ندارد اما بحث حقابه را هم پیگیری می کنیم.

سلاجقه بعلاوه خاطرنشان کرد: هفته قبل در منطقه توران یک یوز با چهار توله مشاهده شده است. برای اولین بار معاون راه و شهرسازی و محیط زیست در منطقه توران حاضر شدند و مصوبات اجرایی شده. هم نور و هم سرعت گیر در این منطقه برای حفاظت بیشتر در حال آماده سازی است.

وی اظهار کرد: در سازمان ملل هم روز 21 تیرماه به عنوان روز بین المللی مقابله با گردوغبار به پیشنهاد جمهوری اسلامی تصویب شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1612

به "سلاجقه: حقابه هیرمند از مسیر دیپلماتیک در حال پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاجقه: حقابه هیرمند از مسیر دیپلماتیک در حال پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید