آب و هوای پکن چگونه است؟

به گزارش سفر به هند، آب و هوای پکن

پکن، مرکز چین از شهرهای چهارفصل است و اختلاف دمای روز و شب آن چشمگیر است. تابستان های گرم و مرطوب، زمستان های خشک و سرد و پاییز و بهار خنک و کوتاه از ویژگی های این شهر باستانی ست. تابستان یعنی فصل بارندگی به طوریکه حدود 75 درصد باران سالانه در تابستان و از خرداد تا مرداد می بارد. برای آشنایی بیشتر با آب و هوای پکن در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آب و هوای پکن چگونه است؟

دی ماه با میانه دمای منفی 4 درجه سردترین ماه سال و تیرماه با میانه دمای 26 درجه گرم ترین ماه سال است. طبیعت زیبای این شهر در هر فصل با ظاهری منحصربفرد خود را به نمایش در می آورد و گردشگران در همه فصل ها با همراه شدن با تور پکن از این جاذبه ها تماشا می نمایند اما برترین زمان برای سفر به پکن اواسط شهریور تا اواسط آذر است. در زیر آب و هوای پکن را در ماه های مختلف سال آنالیز می کنیم:

آب و هوای پکن در بهار

فصل بهار پکن از مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) است. در این فصل دمای هوا تغییرات زیادی دارد و میزان گردوغبار بسیار زیاد است بطوری که گاهی طوفان های شن رخ می دهد. در بهار شکوفه های درختان، زیبایی چشم نوازی را به طبیعت پکن می دهند برای اینکه از تماشای این شکوفه ها لذت ببرید در ماه می (اردیبهشت)به پکن سفر و در نمایش ها و فستیوال هایی که در این برگزار می گردد شرکت کنید.

آب و هوای پکن در تابستان

فصل تابستان پکن از ژوئن تا آگوست (خرداد تا مرداد) است و ظهرهای بسیار گرمی دارد. رگبارهای وقت و بی وقت وادارتان می نماید تا در هنگام بیرون رفتن همراه خود چتر ببرید. با فرارسیدن تابستان گردشگران زیادی به چین می فرایند به همین علت است که قیمت هتل ها بالا می رود. برای فرار از گرمای سوزان می توانید به نواحی خنک کوهستانی بروید.

آب و هوای پکن در پاییز

فصل پاییز از سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آذر) است، فصلی که در آن پکن به زیباترین حالت خودش می رسد. دما تغییرات زیادی دارد اما همواره مطبوع است. پاییز رنگارنگ پکن بسیار تماشایی است و برای تماشای برگ های هزار رنگ مکان های زیادی هست.

آب و هوای پکن در زمستان

فصل زمستان از دسامبر تا فوریه (دی و بهمن) است، فصلی خشک و سرد که گاهی بارش برف هم دارد. در بیشتر روزهای زمستان دمای هوا زیر صفر است پس اگر در زمستان به پکن می روید همراه خود لباس های گرم داشته باشید. در زمستان می توانید در جشن سال نوی چینی شرکت کنید و روش درست کردن کلوچه های خوشمزه را یاد بگیرید

ژانویه (دی)

ژانویه (دی) سردترین ماه سال و هوا خشک و گاهی برفی است. برای بیرون رفتن باید حتما لباس های گرم بپوشید چون در بیرون هوایی یخبندان انتظارتان را می کشد. در صورتی که در زمستان به پکن بروید قیمت ها کمتر است و گردشگران کمی در شهر حضور دارند.

فوریه (بهمن)

هوا سرد ولی در مقایسه با ژانویه گرم تر است. آب و هوا همچنان خشک و زیر صفر است و ممکن است طوفان های شنی راه بیفتد. از فرصت به جای مانده بهره ببرید و به اسکی بروید چون چیزی تا تمام شدن فصل اسکی باقی نمانده است.

مارس (اسفند و نوروز)

هوا در حال گرم شدن است و کم کم از حالت یخبندان رو به خنکی می رود. باد زیاد می وزد و میانه دما در روز به 11 و در شب منفی 1 درجه درجه سانتیگراد است. با آمدن تعطیلات نوروز هوا بهاری، خنک و مطبوع می گردد و موقعیتی عالی برای سفر به پکن ایجاد می گردد.

آوریل (فروردین)

هوا گرم تر می گردد و میانه دمای روزانه 10 تا 17 درجه سانتی گراد است. در روزهای اولیه آوریل دمای شب کمتر از 3 درجه سانتی گراد اما در سرانجام ماه 23 درجه سانتی گراد می گردد.

می (اردیبشهت)

روزها گرم و شب ها خنک است و باران کمی می بارد.

ژوئن (خرداد)

آمدن ژوئن یعنی تابستان آغاز شده است. بارندگی های تابستانی آغاز می گردد و هر از گاهی توفان های تندری رخ می دهد. دمای میانه هوا بین 18 تا 30 درجه سانتیگراد است.

در جولای (تیر)

جولای و آگوست گرم ترین ماه های پکن هستند. دمای هوا در روز گاهی به 40 درجه سانتی گراد می رسد و هوا پرباران است .

آگوست(مرداد)

هوا همچنان پرباران و گرم و حداکثر میزان دما 38 درجه سانتی گراد است.

سپتامبر (شهریور)

فصل بارانی تمام شده و آب و هوای پکن دوباره خشک می گردد. بالاترین دما 26 و پایین ترین دما 14 درجه سانتی گراد است. .

اکتبر (مهر)

هوا خنک ترمی گرددبالاترین دما 19 و پایین ترین دما 7 درجه سانتیگراد است.

آب و هوای پکن در نوامبر (آبان)

هوا کم کم سرد می گردد بالاترین دما 10 درجه و پایین ترین دما منفی 1 درجه سانتیگراد هستند.

آب و هوای پکن در دسامبر(آذر)

هوا زمستانی است و باید لباس های گرم بپوشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1485

به "آب و هوای پکن چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای پکن چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید