12دلیل وسوسه انگیز برای سفر به دوحه

به گزارش سفر به هند، سفر به دوحه این روزها انتخاب بسیاری از گردشگران می باشد. قطر به علت جاذبه های گردشگری طبیعی که در آن وجود دارد و بعلاوه امکانات لوکس و مدرنی که در کنار آنها فراهم شده است، توانسته یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در دنیا گردد. این کشور عربی در همسایگی ایران قرار گرفته است و تا چند ماه آینده میزبان جام دنیای فوتبال خواهد بود. اگر شما هم جز علاقمندان سفر به قطر هستید با خبرنگاران در این مقاله همراه شوید تا 12 علت وسوسه انگیز برای سفر به دوحه را به شما بگوییم.

12دلیل وسوسه انگیز برای سفر به دوحه

چه زمانی برای سفر به دوحه مناسب است؟

قطر کشوری عربی در حاشیه خلیج فارس می باشد که آب و هوای گرم و خشکی دارد. سفر به این کشور گرمسیر در فصل تابستان توصیه نمی گردد، زیرا گرمای هوا در این فصل طاقت فرسا است. اگر فکر میکنید سفر به دوحه به علت خنکی هوا در فصل زمستان مناسب است، باید به شما بگوییم که اشتباه می کنید! زیرا در فصل زمستان باران های سیل آسایی که در این کشور می بارد مانع از گذراندن لحظاتی آرام و دلپذیر برای شما می گردد. اگر می خواهید خاطره یک سفر به یادماندنی برای همواره در فکر شما بماند، بهار و پاییز فصل های مناسبی هستند که برای سفر به دوحه پیشنهاد میگردد. حالا که زمان مناسب برای سفر به دوحه را متوجه شدید، می خواهیم دلایل سفر به دوحه را به شما بگوییم تا بهتر با امکانات و جاذبه های گردشگری این کشور همسایه آشنا شوید.

آشنایی با فرهنگهای مختلف

شهر دوحه مرکز کشور قطر تنها 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد فقط 300 هزار نفر آن بومی قطر هستند. شهر دوحه حدود یک میلیون نفر مهاجر از کشورهای مختلف دنیا همانند فیلیپین، انگلستان، فرانسه و. . . دارد، به همین علت در این شهر به زبان های مختلف صحبت می گردد. بعلاوه این شهر، محلی مجذوب نماینده برای آشنایی با فرهنگ ها و مراسمات کشورهای مختلف شده است.

جاذبه های گردشگری مجذوب نماینده دوحه

بازدید از جاذبه های گردشگری یکی از بخش های پرطرفدار بین گردشگرانی است که به قطر سفر می نمایند. اگر شما هم مسافر دوحه شدید، بازدید از جاذبه هایی مانند جزیره مروارید، موزه هنرهای اسلامی، جنگل مانگرو، دهکده فرهنگی کاتارا و غیره را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

بازدید از جزیره مروارید یک علت مهم برای سفر به دوحه

یکی از مجذوب نمایندهترین مکان های شهر دوحه که بسیاری از گردشگران فقط برای بازدید از آنجا به این شهر میایند ، جزیره مروارید می باشد. این جزیره مصنوعی به دست معماران و طراحان خبره ای به شکل مروارید ساخته شده است. این جزیره مکانی بی نظیر برای سرگرمی و گذراندن زمانی دلپذیر می باشد. وجود مراکز خرید مختلف، رستوران های درجه یک، انواع هتل های پنج ستاره و چهار ستاره، فروشگاه های متنوع و… از دیگر امکانات این جزیره زیبا می باشد.

با رفتن به موزه هنرهای اسلامی دوحه در تاریخ سفر کنید!

یکی از موزه های قدیمی و بسیار ارزشمند کشور قطر موزه هنرهای اسلامی می باشد. این موزه یادگار دوره اسلامی می باشد که در شهر دوحه واقع شده است. این موزه که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید به وسیله معمار معروف آمریکایی به نام آی ام پی طراحی شده است. بازدید از این موزه مجذوب نماینده و تاریخی که آثار باستانی بسیاری در آن نگهداری می گردد، می تواند یکی از دلایل سفر به دوحه باشد.

شگفتی های طبیعی دوحه، علت خوبی برای سفر به این شهر

اگر فرد ماجراجویی هستید و علاقه به شگفتی های طبیعی دارید، باید به شما بگوییم که کشور قطر انتخاب خوبی برای شما می باشد. یکی از جاذبه های طبیعی قطر که در فاصله چند کیلومتری از شهر دوحه واقع شده است، دریای خور العدید است. برای رسیدن به این دریا جاده ای وجود ندارد و باید از مسیر تپه های شنی بروید. در این مسیر جنگل های مانگرو را نیز می توانید مشاهده کنید که چشم اندازای بسیار چشم نواز و زیبیی دارد.

دوحه بهشت مراکز خرید با شکوه و مدرن در خلیج فارس

قطر یکی از کشورهای ثروتمند و دارای منابع بزرگ ذخایر گازی و نفتی می باشد. این کشور در سال های اخیر روی گردشگری و جذب گردشگران تمرکز ویژه ای نموده است و به همین علت مدرن ترین و لوکس ترین ساختمان ها در این کشور عربی ساخته شده است. مراکز خرید باشکوه این کشور، رویای افرادی است که عاشق خرید کردن هستند. اگر دنبال خرید کردن از برندهای مطرح دنیای هستید، باید به شما بگوییم که تمامی این برندها در مراکز خرید شهر دوحه فروشگاه دارند. در این بین، بازارهای سنتی دوحه هم اصالت خود را حفظ نموده اند و میزبان گردشگرانی هستند که علاقه به تاریخ و سنت کشورها دارند. در بازار دوحه می توانید سوغات، جواهرات و زیورآلات طلا یا سنتی، لباس های محلی و ادویه جات مختلف را بخرید. بازارها و مراکز خرید دوحه تا پاسی از شب پذیرای گردشگران هستند و می توانید با آرامش و امنیت کامل از این بازارها دیدن کنید.

تور لنج آبی

تور لنج آبی یکی از هیجان انگیزترین سرگرمیات آبی دوحه می باشد. اگرقصد سفر به دوحه را دارید به شما توصیه می کنیم حتما سوار این لنج شوید و در دل آب های خروشان، لحظاتی مفرح و هیجان انگیز را تجربه کنید. ساعت فعالیت این لنج از عصر آغاز می گردد و تا نیمه های شب ادامه دارد. می توانید در این لنج با دیدنی چشم انداز ای زیبا و رویایی شام خود را هم میل کنید.

تور درون شهری دوحه

می توانید تورهای درون شهری دوحه را بخرید و با اتوبوس های دوطبقه یک روز کامل در شهر گشت و گذار نمایید. این تورها شما را به مکان های دیدنی و سرگرمیی این شهر می برند و امکان خرید و گشت و گذار در بازار را برای شما فراهم می نمایند. اتوبوس های تورهای گردشگری در مراکز خرید و بازارهای مختلف شهر دوحه، زمانی را برای خرید توقف می نمایند.

تجربه عکاسی از غروب دوحه

دوحه شهری رویایی برای عکاسان است. اگر دوست دارید از طلوع و غروب آفتاب در صحرا عکاسی کنید در سفر به دوحه این امکان به برترین شکل ممکن فراهم است. افق زیبای شهر دوحه، برج های بلند و نورپردازی های زیبا همگی منظره های زیبا و مجذوب نماینده برای عکاسی هستند. اگر می خواهید چشم انداز شگفت انگیز شهر دوحه را دیدن کنید به بالای هتل شانگری لا بروید، در پشت بام این هتل می توانید چشم انداز ای بی نظیر از شهر را ببینید. به جز منظره ها طبیعی شهر دوحه میتوانید برای عکاسی به دهکده فرهنگی کاتارا بروید و از معماری سنتی این دهکده که به سبک معماری عربی ساخته شده است تصاویر مجذوب نمایندهی ثبت کنید.

هتل های لوکس با امکانات هیجان انگیز

در زمان سفر به دوحه، اقامت در یک هتل لوکس می تواند رضایت ما را از آن سفر دوچندان کند. البته اگر شما به لوکس ترین و زیباترین هتل های دنیا هم بروید ولی فضا برای استراحت مناسب نباشد، قطعا یک خاطره خوب از آن مسافرت در فکر شما باقی نخواهد ماند. هتل های مجلل دوحه با امکانات به روز خود می توانند تجربه یک اقامت دلپذیر را برای شما رقم بزنند. به علت اینکه روز به روز بر تعداد گردشگرانی که به دوحه سفر می نمایند افزوده می گردد، هتل های بی شماری در این شهر ساخته شده است. هتل پنج ستاره اس تی رجیس از هتل های لوکس دوحه است که امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد و سالانه پذیرای مسافران زیادی از کشورهای مختلف دنیا می باشد.

تنوع غذایی بی نظیر

قطر به داشتن غذاهای اصیل عربی و البته طبخ انواع و اقسام غذاهای خاورمیانه معروفیت دارد. با رفتن به رستوران های شهر دوحه می توانید غذاهای لذیذ و خوشمزه آنجا را امتحان کنید و طعمی متفاوت را بچشید. در سفر به دوحه می توانید غذایی متناسب با ذائقه خود پیدا کنید، زیرا به علت تنوع مردمی که از کشورهای مختلف به دوحه سفر می نمایند، رستوران های مختلفی با غذاهای بین المللی در این شهر افتتاح شده است. در این رستوران ها از غذاهای آمریکایی و غربی گرفته تا غذاهای خیابانی و غذاهای عربی مانند شاورما و حمص وجود دارد که باعث ایجاد انتخاب های زیادی برای شما می گردد.

چرا سفر به دوحه خاطره خوبی را در فکر بچه ها می سازد؟

در دوحه امکانات متنوعی برای بچه ها فراهم شده است، از جمله آن میتوان به شهربازی ها و پارک های آبی بزرگ تا پارک هایی با تم های کارتونی که برای بچه ها بسیار هیجان انگیز است، اشاره کنیم. از تم پارک های مجذوب نماینده شهر دوحه می توان به پارک انگری برد ورلد اشاره نمود که براساس تم کارتون دنیای پرندگان خشمگین ساخته شده است. آکوا پارک قطر که یک پارک آبی با سرسره های متنوع می باشد که امکانات سرگرمیی آبی مجذوب نمایندهی نیز دارد که می تواند لحظات مفرحی را برای شما و فرزندتان بسازد.

  1. کدام فصل برای سفر به قطر مناسب تر است ؟

اگر می خواهید خاطره یک سفر به یادماندنی برای همواره در فکر شما بماند، بهار و پاییز فصل های مناسبی هستند که برای سفر به دوحه پیشنهاد می گردد.

  1. برای عکاسی از معماری سنتی قطر باید به کدام منطقه برویم؟

برای عکاسی از معماری سنتی قطر می توانید به دهکده فرهنگی کاتارا بروید و از معماری سنتی این دهکده که به سبک معماری عربی ساخته شده است تصاویر مجذوب نمایندهی ثبت کنید.

3.چه امکانات سرگرمیی در سفر به دوحه برای بچه ها وجود دارد؟

شهربازی ها ، پارک های آبی بزرگ و پارک هایی با تم های کارتونی مکان هایی هستند که بین برای بچه ها و حتی بزرگسالان هواداران زیادی دارد.

نتیجه گیری

سفر به دوحه در فصل بهار و پاییز میتواند خاطره یک سفر مجذوب نماینده به یک کشور عربی مدرن را برای شما رقم بزند. کشور قطر با جاذبه های گردشگری طبیعی و غیر طبیعی که در خود جای داده است، می تواند انتخاب خوبی برای گردشگرانی باشد که علاقه دارند به منطقه خلیج فارس سفر نمایند. اگر شما هم دوست دارید کشورهای منطقه خلیج فارس را بیشتر بشناسید با خبرنگاران همراه شوید.

منبع: travelstart.com.ng

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1675

به "12دلیل وسوسه انگیز برای سفر به دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12دلیل وسوسه انگیز برای سفر به دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید