تور فرانسه ارزان: سفیر فرانسه در آمریکا به واشنگتن بازمی شود، ملاقات بایدن و ماکرون

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از تماس تلفنی جو بایدن رییس جمهور آمریکا با امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه اطلاع داد.

تور فرانسه ارزان: سفیر فرانسه در آمریکا به واشنگتن بازمی شود، ملاقات بایدن و ماکرون

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کاخ سفید در این خصوص اظهار داشت که بر اساس توافق میان بایدن و ماکرون، قرار شد سفیر فرانسه هفته آینده به واشنگتن بازگردد.

ملاقات میان رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در سرانجام ماه اکتبر امسال میلادی در اروپا در کوشش برای حل و فصل اختلافات بر سر پیمان امنیتی آکوس از دیگر محورهای مورد تأکید کاخ سفید بود.

به گزارش خبرنگاران، استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس AUKUS شد.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخوانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1161

به "تور فرانسه ارزان: سفیر فرانسه در آمریکا به واشنگتن بازمی شود، ملاقات بایدن و ماکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: سفیر فرانسه در آمریکا به واشنگتن بازمی شود، ملاقات بایدن و ماکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید