رایزنی وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و عربستان درباره لبنان

به گزارش سفر به هند، وزرای خارجه کشورهای آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی در حاشیه نشست اخیر ایتالیا، درباره پرونده لبنان رایزنی کردند.

رایزنی وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و عربستان درباره لبنان

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از نشست با همتای فرانسوی و سعودی برای آنالیز پرونده لبنان در حاشیه نشست های جاری در ایتالیا اطلاع داد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: بحث مهمی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی و جان ایو لودریان، درباره لزوم اینکه رهبران سیاسی لبنان باید یک رهبری واقعی را با اجرای اصلاحاتی که به طول انجامیده، برای تحقق ثبات مالی و تامین یاری هایی که مردم لبنان به شدت به آن احتیاج دارند، نشان دهد، انجام دادیم.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش، برای مشارکت در چندین نشست از جمله اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی و نشست گروه G20، در ایتالیا به سر می برند.

دیشب، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ملاقاتی دوجانبه با همتای آمریکایی درباره ایران هم داشت و به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، در این ملاقات وزرای خارجه عربستان سعودی و آمریکا جنبه های همکاری استراتژیک بین دو کشور و راه های حمایت و تقویت آن را در زمینه های مختلف ،برای تأمین منافع مشترک آنالیز کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تقویت هماهنگی مشترک بین دو کشور برای جلوگیری از آنچه مداخلات تخریبی ایران در منطقه خواندند، گفت وگو کردند و راه های توقف حمایت ایران از انصارالله و دیگر گروه هایی که آنها را گروه های تروریستی افراط گرا و تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی می دانند را، آنالیز کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1086

به "رایزنی وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و عربستان درباره لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و عربستان درباره لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید