دعوت ترامپ از هند برای پیوستن به اجلاس گروه 7

به گزارش سفر به هند، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز گذشته گفت که برگزاری اجلاس گروه 7 (جی 7) تا ماه سپتامبر (شهریور- مهر) به تعویق خواهد افتاد و او می خواهد روسیه، کره جنوبی، استرالیا و هند را نیز به این اجلاس دعوت کند.

دعوت ترامپ از هند برای پیوستن به اجلاس گروه 7

به گزارش نشریه هندی لایو مینت، رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران در آمریکا گفت وی معتقد است که ایده هفت کشور بزرگ صنعتی جهان منسوخ شده و تصویر درستی از واقعیت جهان امروزی را نشان نمی دهد.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد این اقدام، متحدان سنتی آمریکا را گرد هم خواهد آورد تا در خصوص چگونگی برخورد با چین در آینده تبادل نظر کنند.

آمریکا چین را مقصر اصلی شیوع کرونا در جهان می داند و پکن را متهم به پنهان کاری در خصوص این ویروس کرده است. آمریکا همچنین سعی کرده است که متحدان خود را علیه چین در ارتباط با موضوع کرونا متحد کند.

ترامپ پیش از این نیز سعی کرده بود روسیه را به اجلاس گروه 7 دعوت کند اما به دلیل الحاق کریمه به روسیه و انتقاد کشورهای غربی از مسکو، تلاش رییس جمهوری آمریکا موفقیت آمیز نبود.

اجلاس گروه 7 هر سال در یکی از کشورهای عضو این گروه برگزار می شود. اکنون هفت کشور بزرگ صنعتی جهان از جمله آمریکا، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، کانادا و آلمان باید با تصمیم دونالد ترامپ برای دعوت از سایر کشورها از جمله هند به اجلاس جی 7 در آمریکا موافقت کنند.

اجلاس جی 7 ابتدا قرار بود 21 تا 23 خرداد (دهم تا دوازدهم ژوئن) در محل اقامت رئیس جمهور آمریکا در کمپ دیوید برگزار شود. اما کاخ سفید ماه مارس گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا این اجلاس به صورت کنفرانس ویدیویی برگزار می شود.

اما کانادا و آلمان اعلام کرده اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این اجلاس شرکت نخواهند کرد. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 390

به "دعوت ترامپ از هند برای پیوستن به اجلاس گروه 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت ترامپ از هند برای پیوستن به اجلاس گروه 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید