درمان های خانگی و سریع دندان درد

به گزارش سفر به هند، دندان درد که به سراغتان می آید مدام با خود می گویید که ای کاش مسواک و مراقبت از دندان را جدی می گرفتم، اما حالا وقت این فکرها نیست و بهتر است با آنچه در خانه دارید دندان درد را فوری درمان کنید.

درمان های خانگی و سریع دندان درد
دندان درد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که اصلی ترین آن شامل:

التهاب مغز دندان

پوسیدگی دندان

سکته قلبی

دندان قروچه (فشردن یا ساییدن دندا ن ها بر هم)

فرسودگی مینای دندان

التهاب لثه

نشانگان مفصل گیجگاهی فکی

فشار سینوس ها

درد قفسه سینه

درمان های خانگی برای تسکین فوری دندان دردو اما نسخه های گیاهی ، خانگی و طب سنتی برای درمان و تسکین فوری دندان درد

پودر فلفل قرمز و زنجبیلزنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هرکدام از این دو ادویه را به تنهایی می توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید به این روش که :

اندازه مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک مخلوط با غلظت سس آماده کنید ، سپس توپ کوچکی از پنبه آماده کنید و به اندازه کافی به سس مورد نظر آغشته اش کنید ؛ حالا آن را درست روی دندان تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا حداقل تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهان تان خارج نکنید ؛ پنبه آغشته به سس را جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند قرار دهید.

روغن میخکدو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد، پشت دندان تان قرار دهید.

روش دیگر استفاده از میخک برای دندان درد جویدن آن است به این روش که :یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.1

آب نمک درمانیآب نمک برای تمیز کردن ناحیه عفونی و شستن عوامل عفونت زا از محل کاربرد دارد و التهاب را کاهش می دهد.

نحوه استفاده: برای درست کردن آب نمک یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود. اندازه کمی آب نمک یا محلول نمکی (سالین) را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بگردانید. می توانید این کار را 2 تا 3 بار تکرار کنید.

پراکسید هیدروژنپراکسید هیدروژن مانند آب نمک باکتری ها را می شوید و از محل دور می کند اما از آب نمک قوی تر است زیرا مستقیما می تواند میکروب ها را نابود کند. این محلول به خصوص اگر دندان دردی همراه با تب و دهانی بدمزه دارید به شما کمک می کند دقایقی از درد خلاص شوید.

نحوه استفاده: اندازهی محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن را با اندازه مساوی آب مخلوط کنید و به مدت 30 ثانیه در دهان بگردانید و سپس بیرون بریزید و در آخر چند بار آب را در دهانتان بگردانید و بیرون بریزید.

احتیاط: پراکسید هیدروژن ماده ای قوی است. اگر آن را با آب مخلوط نکنید دهانتان دچار التهاب و سوزش می شود. همچنین نباید آن را قورت بدهید در غیر این صورت دچار مشکلاتی در معده و روده ها می شوید. برای همین بعد از گرداندن پراکسید هیدروژن در دهان تان لازم است آب هم بگردانید و بیرون بریزید.

چای نعناع یا چای سیاهنحوه استفاده: چای نعناع همراه با طعم مطبوعش تا میزان ای خاصیت بی حس کنندگی نیز دارد. یک قاشق چایخوری نعناع را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت بیست دقیقه دم کنید. بعد از اینکه چای سرد شد آن را در دهان تان بگردانید، می توانید آن را قورت بدهید یا بیرون بریزید.

چای سیاه پررنگ هم به دلیل دارا بودن تانین که ماده ای قابض است با کاهش التهاب می تواند به کاهش درد دندان کمک کند. می توانید چای کیسه ای را که در کمی آب جوش خیسانده اید روی دندانی که درد می کند بگذارید.2

پیازپیاز دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی بوده که می تواند با از بین بردن باکتری های دهان، از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. علاوه بر این پیاز به دلیل مقادیر بالای گوگرد که دارد در تماس با بزاق دهان، اسید سولفوریک را تشکیل می دهند که می تواند به رفع فوری دندان درد کمک کند.

یک تکه بزرگ پیاز را ببرید و بر روی دندان بگذارید و فشار دهید تا درد آن کاهش یابد.

سیرسیر یک منبع عالی آلیسین و فیتوکمیکال هاست که باکتری های مضر را از بین برده و با کاهش پلاک در دهان از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و به درمان دندان درد کمک می کند.

یک حبه سیر را بر روی دندانی که درد می کند، قرار دهید تا درد آن تسکین پیدا کند.

خیارخیار به دلیل خواص هموستاتیک (خون ایستی) و آرام بخش که دارد موجب کاهش جریان خون به دندان آسیب دیده و در نهایت درمان درد دندان می شود.

یک خیار را به صورت حلقه ای برش بزنید، کمی نمک دریایی بر روی آن بریزید و بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید تا درد آن تسکین پیدا کند.

یخ

استفاده از یخ یکی از بهترین روش های طبیعی و خانگی برای درمان دندان درد محسوب می شود، یخ رگ های خونی را تنگ کرده و با کاهش جریان خون به دندان، درد دندان را تسکین می دهد.

یخ را مستقیما بر روی دندان قرار ندهید چون می تواند درد را تشدید کند، قطعات یخ را درون یک پارچه حوله ای قرار داده و به مدت 20 دقیقه بر روی دندان بگذارید.

طب فشاریطب فشاری با افزایش تولید اندورفین در خون می تواند درد دندان را کاهش دهد.

قسمت خارجی مچ دست بین استخوان شست و انگشت اشاره را به مدت 1 دقیقه فشار دهید و 30 ثانیه استراحت کنید، این روش را 10 دقیقه تکرار کنید تا درد دندان شما تسکین پیدا کند.

جوش شیرینجوش شیرین به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد از عفونت و پوسیدگی دندان پیشگیری کرده و به درمان دندان درد کمک می کند.

اندازهی جوش شیرین را در کمی آب گرم حل کنید، یک پد پنبه ای را به این محلول آغشته کرده و بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا درد دندان را تسکین دهد.

شما همچنین می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم حل کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

روغن زیتونروغن زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده و با توجه به مقادیر بالای ترکیبات فنلی که دارد به درمان دندان درد کمک می کند.

یک پد پنبه ای را به روغن زیتون آغشته کنید و بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید تا درد آن را تسکین دهد.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.chetor.com

3.www.coca.ir

منبع: راسخون
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1219

به "درمان های خانگی و سریع دندان درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی و سریع دندان درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید