خوراکی مفید برای مبتلایان به مسائل تیروئیدی

به گزارش سفر به هند، افراد بسیاری در سال های اخیر، به لطف توسعه اطلاعات درباره جنبه های مختلف سلامت بدن و روان، به سوی انتخاب مواد غذایی سالم تر و باکیفیت تر روی آورده اند. یکی از خوراکی هایی که در همین روند و در یک دهه اخیر اهمیت ویژه ای پیدا نموده، جو دوسر است. مطالعات مختلفی نشان داده اند که جو دوسر می تواند به کنترل دیابت، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون و... یاری کند.

خوراکی مفید برای مبتلایان به مسائل تیروئیدی

مزیت های جو دوسر به همین چند مورد محدود نمی گردد. درواقع، جو دوسر می تواند یکی از برترین و مغذی ترین خوراکی ها برای تیروئید باشد و از این نظر به انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به بیماری های تیروئیدی تبدیل گردد.

در درجه اول باید توجه داشته باشید که جو دوسر سرشار از چندین نوع ماده مغذی باکیفیت است که همگی برای افراد مبتلا به مسائل تیروئیدی مناسب هستند. درواقع، جو دوسر به عنوان یکی از برترین منابع برای دریافت ویتامین های B، ویتامین E، زینک (روی)، مس، منیزیم، منگنز و آهن شناخته می گردد، درحالی که همه این ترکیبات در شکل گیری هورمون تیروئید نقش دارند و به تعادل هورمون های تیروئید هم یاری می نمایند. جو دوسر بعلاوه حاوی یُد است که وجود سطح مشخصی از آن در بدن برای عملکرد های مطلوب و صحیح غده تیروئید ضرورت دارد.

علاوه بر اینها، جو دوسر به عنوان یک منبع تغذیه ای مهم برای دریافت نوع خاصی از آنتی اکسیدان ها با نام آونان ترامید شناخته می گردد. آونان ترامید ها گروهی از اسید های دی ـ فنولیک هستند که فقط در جو دوسر یافت می شوند. ویژگی مهم دیگر جو دوسر این است که مقادیر زیادی از پلی فنول ها را دارد و در نتیجه می تواند به کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری های خودایمنی مرتبط با اختلالات تیروئیدی یاری کند.

البته مزیت های جو دوسر فقط به تیروئید محدود نمی گردد. وجود کربوهیدرات های پیچیده در جو دوسر، پایین بودن شاخص گلایسمیک آن و بعلاوه بالا بودن اندازه فیبر در جو دوسر باعث می گردد که مصرف منظم و استاندارد جو دوسر به افزایش متابولیسم بدن یاری کند. همین روند هم باعث می گردد که مصرف جو دوسر با انرژی رسانی بیشتری به بدن همراه باشد.

یکی از برترین راه ها برای مطمئن شدن از عملکرد بهینه غده تیروئید، استفاده از منابع غذایی سالم و باکیفیت است. جو دوسر و محصولات برپایه جو دوسر مثل نان تهیه شده از جو دوسر قطعا گزینه های غذایی مناسبی برای افراد مبتلا به مسائل تیروئیدی هستند. به گفته متخصصان، فرد مبتلا به مسائل تیروئیدی (بسته به نوع مشکل) می تواند بین 30 تا 50 گرم جو دوسر را به رژیم غذایی روزانه اش اضافه کند. شما می توانید جو دوسر را در قالب آش جو، فرنی جو، اسموتی حاوی جو، نان تهیه شده از جو دوسر و... مصرف کنید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1630

به "خوراکی مفید برای مبتلایان به مسائل تیروئیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی مفید برای مبتلایان به مسائل تیروئیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید