تقویت بُعد نظارتی و تعامل با دستگاه های مختلف در دستور کار شورای عالی استان ها

به گزارش سفر به هند، رئیس شورای عالی استان ها با تأکید بر لزوم تقویت بُعد نظارتی شورای عالی استان ها، گفت: با تعامل دستگاه های مختلف در جهت حل مسائل شهروندان گام برمی داریم.

تقویت بُعد نظارتی و تعامل با دستگاه های مختلف در دستور کار شورای عالی استان ها

به گزارش خبرنگاران، علیرضا احمدی در حاشیه سی ویکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های خود برای ریاست یک سال پیش روی شورای عالی استان ها، اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی شورای عالی استان ها بردن طرح به مجلس شورای اسلامی است. ظرفیتی که به جز مجلس تنها شورای عالی استان ها در اختیار دارد و متأسفانه تا به امروز مغفول مانده است لذا از امروز به صورت تخصصی این ظرفیت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و طرح هایی را در راستای حل مسائل شهروندان سراسر کشور به مجلس شورای اسلامی خواهیم برد.

وی اضافه کرد: امروز همزمان هم مجلس شورای اسلامی و هم شورای عالی استان ها انتخابات هیأت رئیسه خود را برگزار کردند و ما با بهره گیری از ظرفیت بزرگی که در اختیار داریم و با در پیش دریافت تعامل با همه دستگاه ها، کوشش خواهیم کرد تا مسائل شهروندان را حل و فصل کنیم.

احمدی ادامه داد: امروز در همه جای کشور شوراها حضور دارند؛ لذا با همکاری دولت و مجلس می توانیم شاهد اتفاقاتی تأثیرگذار در حل مسائل شهروندان باشیم. در این میان همکاری با سایر دستگاه ها نیز در دستور کار قرار می گیرد تا به صورت مشترک، طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.

ریاست شورای عالی استان ها در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر لزوم توجه به بُعد نظارتی شورای عالی استان ها به عنوان یکی از وظایف این شورا گفت: متأسفانه بُعد نظارت تا به امروز مغفول مانده بود؛ لذا سعی خواهیم کرد که در جهت تقویت نظارت گام برداریم و در نخستین گام طرح جامع مدیریت یکپارچه توسط شورای عالی استان ها پیگیری خواهد شد.

احمدی درباره بودجه شورای عالی استان ها نیز توضیح داد: برای سال جاری 36 میلیارد تومان به عنوان بودجه در نظر گرفته شده که به دلیل شیوع بیماری کووید 19 نتوانستیم آن را به تصویب برسانیم؛ اما قطعا در نخستین جلسه شورای عالی استان ها تصویب بودجه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 374

به "تقویت بُعد نظارتی و تعامل با دستگاه های مختلف در دستور کار شورای عالی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت بُعد نظارتی و تعامل با دستگاه های مختلف در دستور کار شورای عالی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید