ترامپ خطرناکترین مرد جهان است

به گزارش سفر به هند، مری ترامپ، برادرزاده 55 ساله رئیس جمهوری امریکا که اخیراً با انتشار یک کتاب جنجالی و البته پرفروش درباره دونالد ترامپ و خانواده اش در کانون توجه رسانه های جهان قرار گرفته است، در مصاحبه ای با نشریه آلمانی اشپیگل به جزئیات بیشتری درباره تاریخ هولناک خانواده اش، سنگدلی پدربزرگش و اینکه انتخاب مجدد ترامپ چه پیامدهایی برای امریکا خواهد داشت، صحبت کرده است که در ادامه می خوانید.

ترامپ خطرناکترین مرد جهان است

خانم ترامپ شما در کتابتان نوشته اید که عمویتان خطرناک ترین مرد جهان است. منظور شما از این جمله چیست؟

از برخی جهات می توان گفت هر امریکایی ای که در موقعیت رئیس جمهوری ایالات متحده قرار بگیرد، به طور بالقوه خطرناک ترین فرد روی کره زمین است اما درباره دونالد قضیه جدی تر است زیرا آسیب های روانی ای که او دارد، در ترکیب با موقعیتش به عنوان رئیس جمهور دونالد را بشدت خطرناک کرده است. کاملاً معلوم است که عموی من هیچ ظرفیت عقلانی یا کنترل آنی حوادث را ندارد که بتوان به او اعتماد کرد.

هنگامی که او در سال 2016 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد چه حسی داشتید؟

نابود شدم. به طرز عجیبی به این موضوع کاملاً شخصی نگاه کردم. من قبلاً به نام خانوادگی خود افتخار می کردم. زیرا به نظرم این نام فامیلی جذاب بود. سخت بود که مدام نام فامیلی خود را درباره فردی بشنوم که تمام رفتارها و کارهایش وحشتناک است. این حس مانند حس مورد حمله قرار دریافت بود.

فردریک ترامپ، پدر پدربزرگ شما در کالستاد، منطقه ای که الان بخشی از خاک آلمان است به جهان آمد. آیا هنگامی که جوانتر بودید در میان اعضای خانواده حرفی درباره پیشینه آلمانی خانواده زده می شد؟

پدر بزرگ من هرگز درباره پدرش سخن نمی گفت. فکر نمی کنم که اصلاً مرگ پدرش برایش مهم بوده باشد. پدر بزرگ من خود را امریکایی الاصل می دانست و اصلاً علاقه ای نداشت که به شجره نامه اش رجوع کند. هم پدر بزرگم و هم دونالد تجارت های بسیار گسترده ای با یهودی ها می کردند. ظاهراً آنها نمی فهمیدند که مردم می توانند بین داشتن ریشه آلمانی و نازی بودن فرق قائل شوند.

انتظار می رفت فرد، پدر شما به عنوان فرزند ارشد تجارت املاک و مستغلات را از پدرش به ارث ببرد اما پدر بزرگ شما این تجارت را به دونالد سپرد. پدر بزرگ شما چگونه آدمی بود؟

هیچ رابطه احساسی یا عاطفی بین پدربزرگم و فرزندانش وجود نداشت. او هیچ حس انسانی واقعی ای در درون خود نداشت. اساساً به انسان ها به عنوان ابزاری برای رشد و توسعه خود نگاه می کرد. اگر نمی توانستی اهداف او را تأمین کنی باید از دایره اش خارج می شدی همانطور که پدرم خارج شد. در خاندان ما تنها باید یک برنده وجود می داشت. پس دونالد بدون توجه به چگونه برداشتن گام هایش هر کاری کرد تا مطمئن شود که آن برنده خودش است.

آیا دونالد از پدرش تقلید می کرد؟

آنها شباهت اخلاقی زیادی با هم نداشتند. پدر بزرگم فردی بسیار شایسته و یک تاجر پیروز بود. دونالد این گونه نیست. با این حال پدر بزرگم می دید که دونالد زیرکی خاصی در مواجهه با رسانه ها دارد. او همچنین می دید که دونالد کسی است که برای رسیدن به خواسته اش دست به هر کاری می زند: معامله می کند، کسی را از سر راهش برمی دارد، دروغ می گوید، تقلب می کند، دزدی می کند.

در خاندان شما هیچ فرد دارای نفوذی نبود که این ویژگی های اخلاقی را تعدیل کند؟ مثلاً مادربزرگ تان؟

این یکی از چیزهای جالب داستان خاندان ما است. هیچ تعدیل کننده صاحب نفوذی وجود نداشت. دونالد در دوران کودکی از سوی مادرش طرد شد. البته این طرد شدن تقصیر مادربزرگم نبود. مادربزرگم به شدت بیمار بود و در دوران بسیار حساس رشد دونالد حضور نداشت. در آن دوران دونالد تنهایی مخربی را تجربه کرد. تنها ارتباط او با یک انسان واقعی قطع شده بود و زمانی که پدربزرگم داشت پدرم را تحت فشار قرار می داد که بهترین باشد، سختگیر باشد، برنده باشد و... دونالد تمام این آموزه ها را می شنید و حتی یک گام فراتر از آموزش ها پیش می رفت. دونالد نیاز داشت راهی برای بقا پیدا کند. او ابتدا در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 با رسانه ها کار خود را آغاز کرد سپس سراغ بانک ها رفت سپس کار با مارک برنت (سازنده برنامه تلویزیونی کارآموز) را تجربه کرد و در نهایت به سراغ حزب جمهوریخواه رفت.

گفتید پدرتان در تنهایی درگذشت. حتی برادرش هم هنگام مرگ در کنارش نبود؟

نه. دونالد و خواهرش الیزابت در لحظه مرگ پدرم به سینما رفته بودند. من فکر نمی کنم اصلاً برای دونالد مهم بوده که برادرش در تنهایی مرده است. همین حالا نگاه کنید در امریکا دارد چه اتفاقی می افتد. مردم دارند در تنهایی می میرند زیرا دونالد توانایی مدیریت (همه گیری) را ندارد.

آیا عموی شما هیچ ویژگی اخلاقی خوبی دارد؟ آیا به کلیسا می رود؟ بسیاری از اوانجلیس ها او را دوست دارند.

در گذشته های دور نشانه هایی از مهربانی در او دیده می شد اما او آنقدر از این موضوع فاصله گرفت که حتی نفهمید چگونه می توان به شکل درست به کسی مهربانی کرد. او هیچ گرایش مذهبی ای ندارد و این اصلاً مسئله ای نیست بلکه مشکل اینجاست که او ریاکاری می کند. او علاقه دارد با سوء استفاده از باورهای مردم آنها را متقاعد کند که از صمیم قلب بهترین ها را برایشان می خواهد.

نیویورک تایمز در سال 2018 فاش کرد که خانواده ترامپ شما را درباره ارثیه تان فریب داده اند.

بله من می دانستم که یک جای کار می لنگد اما نمی دانستم دقیقاً مشکل کجاست. فقط می دانستم که بعید است دارایی های پدربزرگ من در زمان مرگش فقط 30 میلیون دلار باشد. تایمز فاش کرد که ارزش آن دارایی ها بیش از 970 میلیون دلار بوده است. واقعاً تأسف بار بود که عموها و عمه هایم که پس از مرگ پدرم افراد مورد اعتماد من بودند از قدرت شان استفاده کرده اند تا سر من کلاه بگذارند.

آیا فکر می کنید انتشار کتاب شما باعث خواهد شد دونالد مسئولیت کارهایش را بپذیرد؟

من می خواستم قبل از انتخابات 2016 زبان به سخن بگشایم اما این اتفاق رخ نداد. هیچ کس به حرف هایم گوش نمی کرد. من می خواستم رأی دهندگان نگذارند اتفاق 2016 رخ دهد. حالا هم نمی خواهم در ماه نوامبر کسی بدون آنکه بداند چه اتفاق هایی دارد می افتد پای صندوق های رأی برود.

شما در کتابتان نوشته اید که اگر دونالد در دور دوم انتخاب شود سرانجام دموکراسی در امریکا خواهد بود.

ما همین حالا هم به خاطر بی کفایتی ها و ناتوانی های او بسیار ضعیف شده ایم. ما در لبه تیغ ایستاده ایم و این هولناک است. متأسفانه در این باره اصلاً مبالغه نمی کنم.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 497

به "ترامپ خطرناکترین مرد جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خطرناکترین مرد جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید