تعامل رسانه ها با نیروی انتظامی، نقش مهمی در تامین امنیت دارد

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان این که تعامل رسانه ها با نیروی انتظامی، نقش مهمی در تامین امنیت دارد، اضافه کرد: انعکاس اخبار، اطلاع رسانی و مطلع سازی همراه با شفاف سازی برای مردم به طور قطع در اذهان عمومی تاثیر گذار بوده و موجب احساس امنیت در آنها می گردد.

تعامل رسانه ها با نیروی انتظامی، نقش مهمی در تامین امنیت دارد

سردار حسین عبدی در ملاقات با مدیرعامل و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه های استان، اظهار کرد: توجه به پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ سازی مناسب در جامعه از لازمه های تامین و ارتقای احساس امنیت اجتماعی است که تعامل سازنده رسانه و ناجا می تواند زمینه این مهم را فراهم کند.

وی، بر ضرورت تعامل سازنده و دوسویه رسانه و نیروی انتظامی تاکید نمود و گفت: انتقال آرامش و احساس امنیت به جامعه با تکیه بر تعامل بین رسانه و پلیس امکانپذیر است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با پیشگیری و مبارزه با انواع جرایم در زمینه ایجاد ارتقا امنیت و احساس آرامش مردم کوشش می نماید که یکی از راه های رسیدن به این اهداف انعکاس اخبار این نیرو است.

سردار عبدی با اشاره به این که بهره مندی از ظرفیت خانه مطبوعات و رسانه های استان مورد تأکید واقع شده است، گفت: آماده برگزاری دوره های آموزشی مشترک هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: رسانه ها به دلیل ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم نقش بسزایی برای ایجاد آرامش در جامعه ایفا می نمایند که این مهم با افزایش همکاری پلیس و خبرنگاران برای ایجاد محیطی امن در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی تشریح کرد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی اصلی ترین نهاد حافظ نظم و امنیت عمومی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، لذا پیش از هر سازمان دیگری نیازمند همراه سازی و جلب افکار عمومی هستیم.

سردار عبدی با اشاره به اینکه بهره مندی از ظرفیت خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی مورد تأکید واقع شده است، گفت: آماده برگزاری کلاس های آموزشی سواد رسانه ای در حوزه نیروی انتظامی با همکاری خانه مطبوعات هستیم.

تأکید بر تعامل حداکثری پلیس های تخصصی ناجا با اصحاب رسانه استان

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان نیز در این نشست با تأکید بر تعامل و همکاری حداکثری میان این تشکل جامع رسانه ای و نیروی انتظامی استان، اظهار کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی با تعامل و بهره مندی از ظرفیت های موجود در رسانه های استان قابل برطرف است.

مرتضی شفیعی با بیان این که ارتقای سواد رسانه ای فرماندهان خدوم نیروی انتظامی یکی از راهکارهای مهم در برقراری ادبیات مشترک میان رسانه و پلیس است، گفت: هدف مشترک میان رسانه و پلیس ایجاد امنیت روانی و آرامش در جامعه بوده و معتقدیم که توسعه تنها در بستر آرامش و امنیت اتفاق می افتد، بنابراین خود را ملزم به همکاری با نیروی انتظامی استان می دانیم.

وی با بیان این که برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک ضرورتی برای آشنایی اصحاب رسانه با مفاهیم رایج و تخصصی در نیروی انتظامی است، اضافه نمود: اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی ضمن این که در کار حرفه ای خود همیشه قانون مند و قانون مدار بوده اند؛ در راستای منافع ملی، مصالح نظام و بازتاب مطالبات مردم کوشش دارند.

به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های استان، وی خواهان تعامل حداکثری پلیس های تخصصی ناجا با اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار حوادث، رویدادهای جنایی و جریان های اجتماعی شد و اضافه نمود: در این راستا آماده تعریف کانال های ارتباطی مشترک و مطمئن برای انعکاس به هنگام، سریع و هوشمندانه اخبار ناجا هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 628

به "تعامل رسانه ها با نیروی انتظامی، نقش مهمی در تامین امنیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل رسانه ها با نیروی انتظامی، نقش مهمی در تامین امنیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید