تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن جهت ادامه فعالیت اصناف

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: درحال حاضر تزریق دوز سوم واکسن نیز جهت ادامه فعالیت اصناف مورد تاکید قرار گرفته است و طبق این طرح، نظارت بر عهده اتحادیه های صنفی بوده و ما نیز به عنوان ناظر در عرصه حضور خواهیم داشت.

تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن جهت ادامه فعالیت اصناف

امیر دلداری در گفت وگو با خبرنگاران در مورد شرایط فعالیت واحدهای صنفی در مشهد در پی شیوع مجدد بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس دستورالعملی که از ستاد استانی کرونا به دست ما رسیده تالارهای پذیرایی به مدت دوهفته تعطیل شده و تمام رستوران و کافی شاپ ها در این بازه زمانی باید به صورت بیرون بر فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد: از اوایل دی ماه امسال، طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در جهت مبارزه با این ویروس تدوین شده است که طبق این طرح تمام واحدهای صنفی و پرسنل آن ها باید هر دو دوز واکسن را دریافت نموده و واکسینه شده باشند. در پی تشدید شیوع سویه نو ویروس کرونا موسوم به اومیکرون در مشهد و در راستای برنامه ریزی جهت تشدید نظارت ها بر اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در مشاغل صنفی و جهت اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا، نظارت ها بر انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی خدمت دهندگان در مشاغل صنفی و اعمال ممنوعیت فعالیت خدمت دهندگانی که حداقل دو نوبت واکسیناسیون را انجام نداده اند، با افزایش تعداد تیم ها در بازرسی های روزانه تشدید خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان نمود: درحال حاضر تزریق دوز سوم واکسن نیز جهت ادامه فعالیت اصناف مورد تاکید قرار گرفته است. طبق این طرح، نظارت بر عهده اتحادیه های صنفی بوده و ما نیز به عنوان ناظر در عرصه حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ویروس کرونا ضربه زیادی به فعالیت های مالی اصناف وارد نموده است. با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، امیدواریم طی دوهفته جاری شاهد فرایند کاهشی شیوع سویه نو کرونا باشیم تا اصناف دوباره به کسب وکار خود بازگردند. با توجه به اینکه مشهد شهر زائرپذیری بوده و سالانه بخش اعظمی از چرخه مالی این شهر وابسته به حضور زائر است، از مردم و واحدهای صنفی خواهان رعایت محدودیت ها هستیم.

دلداری اعلام نمود: برای نوروز 1401، ورود بیش از 10 میلیون زائر در مشهد پیش بینی شده بود، اما متاسفانه اگر همکاری های لازم صورت نگیرد، شرایط به وجود آمده کنونی باعث جلوگیری از این اتفاق خواهد شد و ضربه سنگینی به اصناف و مشاغل وارد می گردد.

وی شرح داد: تنها راه نجات از شرایط خطرناک کنونی، تزریق دوز سوم واکسن ها است. زیرا با دریافت دوز سوم، قدرت شیوع بیماری کمتر شده و اصناف به فعالیت خود ادامه خواهند داد. بعلاوه استفاده دائمی ماسک در مکان های عمومی و فاصله گذاری های هوشمند، تاثیر بسزایی در رهایی از شرایط کنونی دارد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مطرح کرد: طی یک هفته اخیر، 1200 بازرسی از رستوران، کافی شاپ و سایر مکان های عمومی صورت گرفت که نشان داده است، 70 درصد از مراجعین به این واحدهای صنفی از ماسک استفاده نموده و فاصله گذاری هوشمند را رعایت می نمایند. 85 درصد از خدمت دهندگان واکسینه شده اند و حدود 60 درصد از مراجعه نمایندگان نیز دارای کارت واکسن بوده اند.

دلداری اضافه کرد: حدود 80 بازدید از تالارهای پذیرایی در مشهد صورت گرفت است. بعلاوه 75درصد تالارها به طور کامل تعطیل بوده و تمامی کارکنان این مجموعه ها دارای کارت واکسیناسیون بودند. طی یک ماه اخیر و در بدو تدوین طرح هوشمند مبارزه با کرونا، 12 هزار بازدید از سایر اصناف انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1363

به "تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن جهت ادامه فعالیت اصناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن جهت ادامه فعالیت اصناف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید