بیانیه هشدارآمیز آمریکا در جلسه شورای حکام درباره ایران

به گزارش سفر به هند، ایسنا نوشت: هیئت آمریکا در بیانیه ای که در جلسه شورای حکام قرائت کرد در اظهاراتی مداخله جویانه از ایران خواست مانع نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تاسیسات هسته ای اش و جمع آوری اطلاعات از آن ها نشود.

بیانیه هشدارآمیز آمریکا در جلسه شورای حکام درباره ایران

به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده آمریکا در بیانیه ای در جلسه شورای حکام که از هفتم ژوئن شروع شده است، درباره برنامه هسته ای ایران گفت: ما قویا از ایران می خواهیم از هرگونه اقدامی که مانع از جمع آوری اطلاعات لازم برای برقراری دوباره تداوم وقوف[بر فعالیت هسته ای ایران] توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی یا دسترسی آن به این اطلاعات نگردد.

همچنین در بیانیه آمریکا مطرح شد: چنین اقدامی، حداقل موجب پیچیده کردن جدی کوشش های مداوم برای رسیدن به تفاهمی پیرامون این خواهد شد که ایران چگونه می تواند به پایبندی به تعهداتش در برجام در ازای از سرگیری مشابهی از سوی آمریکا بازگردد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در ماه فوریه تفاهم نامه ای سه ماهه امضا کردند که ضربه تصمیم تهران برای کاهش همکاری اش با آژانس به وسیله خاتمه دادن به اقدامات مضاعف نظارتی معین شده تحت توافق هسته ای را کمتر کرد.

طبق این تفاهم نامه که در 24 ماه مه به مدت یک ماه دیگر تمدید شد، اطلاعات[از تاسیسات هسته ای ایران] به روشی جعبه سیاه مانند گردآوری می گردد و آژانس فقط مجاز است بعدتر به آن دسترسی پیدا کند. تعیین نیست که این تفاهمنامه دوباره تمدید گردد یا نه و آژانس گفته است چنین مذاکراتی با ایران در حال سخت تر شدن هستند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1048

به "بیانیه هشدارآمیز آمریکا در جلسه شورای حکام درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه هشدارآمیز آمریکا در جلسه شورای حکام درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید