به این علت مهم گوشت قربانی را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید

به گزارش سفر به هند، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که شهروندان باید مد نظر قرار دهند این است که لاشه دام قربانی شده قبل از مصرف حتماً باید 24 ساعت در قسمت یخچال (نه فریزر) نگهداری سپس مصرف گردد.

به این علت مهم گوشت قربانی را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید

به گزارش فارس، محمدباقر حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: یکی از سنت هایی که در کشور ما با اقبال زیادی روبرو است قربانی کردن حیواناتی نظیر گاو و گوسفند در عید سعید قربان است در حالی که ذبح غیربهداشتی دام در معابر عمومی، تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب شده و مجاز نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اضافه نمود: برای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و رها شدن آلودگی ناشی از ذبح دام در محیط عمومی شهروندان از ذبح نذور و قربانی خود در معابر عمومی و محل های نامناسب خودداری نمایند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود که از ذبح دام در معابر خودداری و به جای آن ذبح فقط در کشتارگاه های دام استان صورت گیرد.

حاج کاظمی با اشاره به این که بعضی علایم بیماری را فقط کارشناسان دامپزشکی تشخیص می دهند، اضافه نمود: اگر شهروندان دام خریداری شده را برای ذبح به کشتارگاه ببرند، ناظران بهداشتی و شرعی آمادگی دارند که در همه مراحل ذبح نظارت داشته و اگر اندام و یا لاشه مشکل داشته باشد، اصلاح سازی یا سایر هدایت های لازم صورت می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان توضیح داد: حین ذبح باید همه ضوابط بهداشتی از جمله پوشیدن دستکش، چکمه و لباس مناسب رعایت گردد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسائلی که شهروندان باید مد نظر قرار دهند این است که لاشه دام قربانی شده قبل از مصرف حتما باید 24 ساعت در قسمت یخچال (نه فریزر) قرار بگیرد؛ چرا که طی این مدت دمای یخچال، اسیدیته گوشت را بالا می برد و همین موضوع باعث می گردد که میکروب بیماری های احتمالی از جمله تب کریمه کنگو از بین برود.

حاج کاظمی با تاکید بر این که ذابحان بعد از اتمام کار باید همه وسایل خود از جمله کارد و سینی را با شوینده های قوی و آب جوش بشویند، اظهار داشت: متاسفانه علایم بیماری تب کریمه کنگو که بیماری مشترک بین انسان و دام است به راحتی قابل تشخیص نیست و فقط با رعایت ضوابط بهداشتی می توان جلوی شیوع آن را گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1455

به "به این علت مهم گوشت قربانی را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این علت مهم گوشت قربانی را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید