ببینید ، سرما چه بلایی بر سر ژاپن آورد؟

به گزارش سفر به هند، مقامات مدیریت بلایای طبیعی ژاپن روز دوشنبه گفتند که برف سنگین در منطقه ها وسیعی از ژاپن 17 کشته و بیش از 90 زخمی و صدها خانه بدون برق گذاشته است.

ببینید ، سرما چه بلایی بر سر ژاپن آورد؟

از هفته گذشته برف سنگینی در منطقه ها شمالی باریده و صدها وسیله نقلیه را در بزرگراه ها سرگردان نموده و تا روز شنبه باعث مرگ 11 نفر شده بود.

بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی و مدیریت بلایای طبیعی، بارش برف بیشتر در تعطیلات آخر هفته کریسمس باعث شد تا صبح دوشنبه تعداد کشته ها به 17 نفر و مجروحان به 93 نفر برسد. بسیاری از آن ها هنگام برف روبی از پشت بام ها سقوط نموده بودند یا در زیر انبوه برف که از پشت بام ها فرو می ریزد مدفون شده بودند.

شهرداری ها در منطقه ها برف گرفته از ساکنان خواستند در هنگام برف روبی احتیاط نمایند و به تنهایی کار ننمایند.

براساس اعلام آژانس هواشناسی ژاپن، در منطقه یاماگاتا تا ساعت 13 امروز به وقت محلی، 169 سانتی متر برف باریده است. همزمان این آژانس در مورد امواج بلند دریا در شمال این کشور و شرق دریای ژاپن هشدار داده است.

آژانس مدیریت بلایای طبیعی خاطرنشان کرد جسد یک زن 70 ساله را در زیر انبوهی از برف پشت بام که به طور ناگهانی بر روی او ریخته بود در شهر ناگای استان یاماگاتا، حدود 300 شمال توکیو پیدا نموده است.

در نیگاتا که به کشت برنج معروف است، بعضی از تولیدنمایندگان موچی یا کیک های برنجی چسبناک که برای وعده های غذایی جشن سال نو اصلی هستند، گفتند که تاخیر در تحویل وجود دارد و ممکن است موچی آن ها به موقع به دست مشتریانشان نرسد.

بسیاری از منطقه ها شمال شرقی ژاپن سه برابر میانگین بارش برف در این فصل را گزارش کردند.

برف سنگین یک برج انتقال برق را در شمالی ترین جزیره اصلی ژاپن خراب کرد و حدود 20000 خانه را بدون برق گذاشت.

به گفته وزارت حمل و نقل، ده ها قطار و پرواز نیز تا روز یکشنبه در شمال ژاپن به حالت تعلیق درآمدند، اما از آن موقع تا به امروز خدمات بیشتر از سر گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1539

به "ببینید ، سرما چه بلایی بر سر ژاپن آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، سرما چه بلایی بر سر ژاپن آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید