بازار ملک از نگاه مطبوعات

به گزارش سفر به هند، روزنامه مردم سالاری - ساخت و ساز در 10 شهر روی گسل ممنوع می شود

معاون وزیر راه گفت: به دنبال ابلاغ مصوبه و نقشه ممنوعیت ساخت و ساز بر روی گسل های شهر تهران، برای 10 شهر دیگر هم این نقشه ها را در دست تهیه داریم.

بازار ملک از نگاه مطبوعات

محمدسعید ایزدی درخصوص بحث زلزله گفت: دو کار اساسی در شورای عالی معماری و شهرسازی اجرا شده که یکی در حوزه پیشگیری از وقوع و تلاش برای شناسایی پهنه های پرخطر است.

در هفته های اخیر نقشه پهنه های پرخطر تهران ابلاغ شد که شهرداری به شدت از ساخت و ساز در این پهنه ها خودداری کند و قرار شد برای 10 شهر دیگر کشور هم این نقشه ها تهیه گردد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز حمایت خود را اعلام کرده و قرار شده منابع آن را در اختیار ما قرار دهد.

وی در ادامه افزود: نکته دوم به بحث بازسازی بعد از زلزله برمی گردد. ما در معاونت معماری و شهرسازی تلاش داریم تا یک شبکه همکاری مشترک بین کمپین هایی که در زلزله کرمانشاه برای کمک اعلام آمادگی کردند به وجود بیاوریم.

روزنامه قانون - تسهیل پرداخت وام مسکن تا 2 هفته دیگر

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اشاره به برداشت های خاص برخی شعب این بانک در موضوع پرداخت تسهیلات، گفت: کارگروهی برای بازنگری ضوابط پرداخت وام مشخص شده و تا دو هفته آینده مسائل مربوط به ضمانت برطرف می گردد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی اظهار کرد: در حال حاضر ارائه ضمانت برای وام مسکن، جزو ضوابط بانک مسکن نیست. اما در مواردی که تسهیلات بدون سپرده پرداخت می گردد و اطمینان کافی از توانایی بازپرداخت اقساط یا مدارک و مستندات مورد نیاز را متقاضی نتواند فراهم کند، از این افراد درخواست می گردد برای دریافت وام ضامن بیاورند.

وی شرح داد: درخصوص حساب های تعهدی بانک از جمله صندوق یکم، انواع صندوق ها، حساب جوانان و… چنین تکلیفی وجود ندارد، معهذا باز کماکان این قضیه در دستور کار بانک مسکن قرار گرفته است.

وی افزود: کارگروهی برای این کار مشخص شده اند که بحث ضمانت های وام مسکن مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و بتوانیم تسهیلی را در این زمینه به وجود بیاوریم تا بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مسکن وام به متقاضیان پرداخت گردد.

روزنامه عصر اقتصاد- افزایش سن ساختمان های کشور به 100سال

یک کارشناس صنعت ساختمان گفت: می توان با به کارگیری مصالح نوین سن ساختمان ها را در کشور تا 100 سال افزایش داد و در برابر زلزله و آتش سوزی مقاوم کرد.

برزو افقهی با تاکید بر اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازهای کشور گفت: باید نسبت به استفاده از مصالح نوین ساختمانی اقدام کنیم و با توجه به سوانح اخیر از جمله آتش سوزی ساختمان پلاسکو استفاده از مصالح نوین و ضد حریق در صنعت ساختمانی کشورمان یک الزام است.

وی با بیان اینکه در دو شهر تهران و مشهد، شهرداری ها اخذ تاییدیه مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی را الزامی کرده اند، گفت: پس از وقوع سانحه ساختمان پلاسکو شاهد افزایش استفاده از مصالح نوین به ویژه مصالح ضد حریق در صنعت ساخت و ساز کشور هستیم.

افقهی ادامه داد: سبک سازی ساختمان ها بهترین روش برای مقابله با سوانح از جمله آتش سوزی و زمین لرزه است که باید با به کار بردن مصالح نوین در مقابل این سوانح مقاومت ساختمان ها را افزایش دهیم.

وی با انتقاد از فرایند ساخت و سازها در بازار مسکن کشور ادامه داد: عده ای فاقد تخصص های لازم وارد این صنعت شده اند و در برخی از ساخت و سازها شاهد استفاده از مصالح غیراستاندارد هستیم.

روزنامه تجارت - رشد 117 درصدی متوسط اجاره بها در تهران

در 8 ماه ابتدایی سال جاری متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران (مجموع رهن و اجاره) 27 هزار و 757 تومان بوده است که رشد 117.6 درصدی متوسط اجاره بها نسبت به 8 ماهه سال گذشته را نشان می دهد.

در پی این افزایش اجاره بها در سال جاری، تعداد اجاره نامه های امضا شده در پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 10.2 درصدی یافت و سبب شد تا تنها 90 هزار و 808 فقره قرارداد اجاره در این مدت در تهران به امضا برسد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 305

به "بازار ملک از نگاه مطبوعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ملک از نگاه مطبوعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید