واگذاری طرح های گردشگری و تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی

به گزارش سفر به هند، با واگذاری طرح های گردشگری و تاریخی می توان به رونق مالی و ایجاد اشتغال در منطقه یاری کرد.

واگذاری طرح های گردشگری و تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی

بازسازی، احیا و بازسازی ابنیه تاریخی استان سمنان یکی از رویکردهای مهم سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این استان است.

جهانشاهی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات در این عرصه چالش جدی این سازمان برای توسعه بخش گردشگری است، اضافه نمود:

با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به طرح های گردشگری استان سمنان می توان بستر لازم برای رونق مالی و ایجاد اشتغال را در این بخش فراهم کرد.

به گفته جهانشاهی واگذاری طرح های گردشگری به بخش خصوصی به عنوان یک سیاست در استان سمنان پیگیری می گردد و کاروانسرای تاریخی ایوانکی واقع در شهرستان گرمسار به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا با سرمایه گذاری بخش خصوصی به عنوان یک مجموعه اقامتی و عرضه کننده محصولات صنایع دستی بهره برداری می گردد توضیح داد:

این طرح منجر به احیای اماکن تاریخی و درآمدزایی برای مردم می گردد.

این کاروانسرا در کیلومتر 82 جاده تهران-گرمسار واقع شده است که متعلق به دوران صفوی است و باید برای احیا و بازسازی آن جهت جذب مسافران و گردشگران اهتمام ویژه ای انجام گردد.

توسعه صنعت گردشگری و توریسم راه گشای بسیاری از موانع و مسائل مالی است و باید در این عرصه به معرفی ظرفیت های گردشگری استان پرداخته گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان مشارکت مردم در اجرای طرح های گردشگری و تقویت آن ها و حفظ و حراست از ابنیه تاریخی استان که نمادی از فرهنگ و تمدن مردم این دیار است را مهم و لازم اعلام کرد.

12 هتل، دو هتل کاشانه، پنج مهمان پذیر، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26 خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی و مجموعه گردشگری از دیگر ظرفیت های موجود در این استان به شمار می فرایند.

صنعت گردشگری خون تازه ای به اقتصاد کشور تزریق می نماید و با توسعه این بخش تحول عظیمی در اقتصاد ایران ایجاد می گردد که بسیاری از مسائل این مرز و بوم را برطرف می نماید.

یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران در استان سمنان وجود دارد، این در حالی است که ظرفیت اقامتی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر درشب است و با توسعه و جذب گردشگران خارجی در حال حاضر ظرفیت های گردشگری استان سمنان و قابلیت های آن به 27 کشور خارجی معرفی شده است.

منبع: کجارو / تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1413

به "واگذاری طرح های گردشگری و تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری طرح های گردشگری و تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید