انتقام جویان: انتها بازی بعید است بار دیگر رکورد فروش آواتار را بشکند

به گزارش سفر به هند، آواتار عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ را از انتقام جویان: خاتمه بازی (Avengers: Endgame) پس گرفت و بعید به نظر می رسد استودیو مارول بتواند دوباره این عنوان را از آن خود کند.

انتقام جویان: انتها بازی بعید است بار دیگر رکورد فروش آواتار را بشکند

فیلم فانتزی علمی-تخیلی جیمز کامرون از سال 2009 و نزدیک به یک دهه، تا پیش از اینکه بیست ودومین فیلم MCU بتواند این رکورد را بزند ، در صدر جدول پرفروش ترین فیلم تاریخ بود. اکران مجدد اخیر آواتار در چین، دنیای پاندورا را دوباره در کانون توجه هواداران هنر هفتم قرار داد.

آواتار با بازگشت به سینماها در یک گیشه عظیم مانند چین، فروش خود را افزایش داد و رکورد پیشین انتها بازی را به خود اختصاص داد. بر اساس فرایندهای استودیویی، به نظر می رسد آواتار فعلا این عنوان را حفظ خواهد نمود.

هنگامی که آواتار برای اولین بار در دسامبر 2009 به اکران عموم در آمد، 2.789 میلیارد دلار در گیشه جهانی درآمد داشت. این مبلغ تقریبا با 320 میلیون دلار بیشتر، از رکورد قبلی که متعلق به تایتانیک بود؛ پیشی گرفت. تایتانیک که آن را هم کامرون کارگردانی نموده بود، قبل از اکران آواتار، 12 سال این رکورد را در اختیار داشت.

نظر به اینکه انتها بازی رویدادی بی نظیر بود که فراوری آن 11 سال به طول انجامید، هیجان زیادی در گیشه به وجود آورد. در حالی که بعضی افراد از درآمد کل فیلم انتها بازی شگفت زده شده بودند، این فیلم با بالاترین درآمد ناخالصی به مبلغ 2.797 میلیارد دلاری با اختلاف کمی، رکورد گیشه آواتار شکست.

آواتار، تنها در یک آخر هفته در اکران مجدد در سراسر چین، 8.9 میلیون دلار فروش داشت. که این میزان، درآمد کلی آواتار را به 2.798 میلیارد دلار و تنها، یک میلیون بیشتر از رکورد انتها بازی رساند. البته فیلم کامرون با ادامه پخش در چین این اختلاف را افزایش خواهد داد.

اگرچه برادران روسو با تبریک به بازیگران و عوامل آواتار برای پس دریافت رکورد از MCU، به رقابت مداوم اذعان کردند، اما درباره اینکه استودیو مارول با تمرکز بر این فرانچایز، برای بازگشت مجدد به این رکورد کوشش کند، تردید وجود دارد.

چرا انتظار می رود (در حال حاضر) که آواتار رکورددار گیشه بماند

اگرچه مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home) آخرین قسمت از فاز سوم دنیای سینمایی ماورل بود، اما فیلم انتها بازی، انتها خوبی برای استودیو به نظر می رسید.

برای بیش از یک دهه، ماورل یک روایت گسترده را بنا نهاد که طی دو پروژه سینمایی انتقام جویان: جنگ ابدیت و انتها بازی تکمیل شد. پس از انتها بازی، معین شد که ماورل آماده است تا این فرایند را با استفاده ازاین فرانچایز به فصلی جدید تبدیل کند.

فارغ از پروژه های جدید، فاز 4 همچنین شامل تعداد معدودی از سری های دیزنی پلاس است که با وانداویژن رسما شروع به کار نموده است. در حالی که اکران فیلم بیوه سیاه (Black Widow)، اولین فیلم بلند فاز 4، پیش روی مارول واقع شده است، به نظر نمی رسد این استودیو با اکران مجدد انتها بازی، روی گذشته تمرکز کند. درعوض، همه نگاه ها به اکران های متنوع و آینده سال 2021 دوخته شده است .

از طرف دیگر، با توجه به این که استودیوی قرن بیستم (که اکنون تحت نظارت دیزنی است) به دنبال ایجاد هیاهو و جلب توجهات برای انتشار آواتار 2 در دسامبر 2022 است، اکران مجدد بهترین گزینه برای آن ها بود.

با عناوین جدید برنامه ریزی شده مارول که باید در اولویت اکران قرار داشته باشند، با فرض اینکه تأخیرهای مربوط به همه گیری کرونا وجود نداشته باشد، نسخه مجدد انتها بازی می تواند به وسیله سایر گزینه های در دسترس مارول مانند پخش آنلاین به رقابت بپردازد.

استودیوی قرن بیستم با بازگرداندن آواتار به سینماها چیزی برای از دست دادن ندارد، چرا که این تنها در طولانی مدت می تواند مفید باشد. اگر اکران بیوه سیاه و سایر فیلم های MCU به تعویق بیافتند، احتمال بازگشت انتها بازی به گیشه ها وجود دارد. حتی اگر انتها بازی، خاتمه رکورد را از آواتار بازپس بگیرد، دیزنی با داشتن استودیویی که دارای هر دو ویژگی است، این را یک اتفاق برد-برد می داند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 949

به "انتقام جویان: انتها بازی بعید است بار دیگر رکورد فروش آواتار را بشکند" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتقام جویان: انتها بازی بعید است بار دیگر رکورد فروش آواتار را بشکند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقام جویان: انتها بازی بعید است بار دیگر رکورد فروش آواتار را بشکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید