اسماعیلی: حادثه هواپیمای اوکراینی عمدی تشخیص داده نشد ، خروج بابک زنجانی از کشور صحت ندارد

به گزارش سفر به هند، سخنگوی قوه قضاییه گفت: ادعای خروج بابک زنجانی از کشور صحت ندارد و انتشار این اخبار از سوی کسانی که خود را سیاستمدار می دانند مایه تعجب است.

اسماعیلی: حادثه هواپیمای اوکراینی عمدی تشخیص داده نشد ، خروج بابک زنجانی از کشور صحت ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی در چهل و دومین نشست خبری با خبرنگاران که امروز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه امسال و به صورت آنلاین برگزار گردید، اظهار کرد: سخنگوی قوه قضاییه در شروع نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در سال 99 مجموعه پفراینده های وارده به شعب بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت 246 هزار فقره پفراینده بوده است.

وی تعداد پفراینده های مختومه در سال 99 را بیش از 262 هزار پفراینده خواند و گفت: عملکرد دیوان عدالت حدود 12 هزار فقره پفراینده بیش از پفرایند ه های وارده بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با راه اندازی سیستم الکترونیکی جلسات هیات عمومی دیوان عدالت مستمرا برگزار گردیده است.

اسماعیلی اضافه نمود: در سال 99 در هیات عمومی به حدود 2 هزار فقره شکایت و پفراینده رسیدگی شده است و در مجموع 437 مورد از مصوبات دولت، وزارتخانه ها و سازمان های دولتی مورد شکایت قرار گرفته و در دیوان عدالت رسیدگی شده است؛ در آرا صادره 32 مورد مصوبات دولت ابطال شده و 117 مورد تایید شده است.

وی تاکید نمود: جای نگرانی است که چرا این میزان مصوبات باید مورد ایراد دیوان عدالت باشد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال 99، قریب به 94 هزار پفراینده در دیوان عالی کشور رسیدگی شده است و این رقم به نسبت سال 98 رشدی 33 درصدی و همچنین نسبت به عملکرد سال 97 رشد 60 درصدی داشته است و این در حالی است ما در سال های اخیر نه تنها شعب دیوان عالی را افزایش نداده ایم بلکه تعدادی از شعب آن به شعب غیرفعال مبدل شده و به جای آن جلسات هیات عمومی دیوان عالی کشور را افزایش داده ایم و صدور آرا وحدت رویه نیز علیرغم شرایط کرونایی رشد چشمگیری داشته است.

وی اضافه نمود: در سال 97، هشت رای هیات عمومی، سال 98 چهارده رای و در سال 99 بیست و یک رای وحدت رویه دیوان عالی کشور صادر شده است و مجموع ارا در سال 99 هشتاد و چهار رای بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال 99 بیش از 54 و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور جهت صدور سند مالکیت آماده سازی و تثبیت مالکیت شده است.

اسماعیلی گفت: برای 47 میلیون هکتار از اراضی کشور سند حدنگاری و کاداستری صادر شده است و نسبت به سال 98 رشد 478 درصدی داشته و نسبت به چهل سال گذشته رشد 327 درصدی داشته است.

وی اضافه نمود: واحد اجرای اسناد سازمان ثبت در سال 99 بیش از 59 هزار و 600 پفراینده را مختومه نموده است که رشد 360 درصدی نسبت به سال 98 داشته است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: 26 هزار میلیارد تومان وصول مطالبات در اختیار بانک ها قرار گرفته است و تنظیم بیش از 18 میلیون سند رسمی، صدور مجوز و تاسیس 900 دفترخانه جدید اسناد و املاک، ثبت 12 هزار و 626 اختراع و ... گویای فعالیت های جدی سازمان ثبت و اسناد است.

اسماعیلی از یاری 15 میلیارد تومانی جهت آزادی زندانیان به وسیله طرح دوباره زندگی اطلاع داد و گفت: بیش از 40 هزار پیغام مردمی برای اعلام حمایت و یاری دریافت شده و 30 درصد این یاریها مربوط به بخش کارآفرینی و اشتغال در جهت توانمتد سازی زندانیان است.

مرخصی 20 روزه برای زندانیان

وی توضیح داد: 24 درصد پیغامهای دریافتی در حوزه بهداشت و درمان زندانیان و 18 درصد هم در حوزه حرفه آموزی و 15 درصد مربوط به معیشت خانواده زندانیان بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه از مرخصی 20 روزه زندانیان در آستانه میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و شبهای قدر اطلاع داد و گفت: تا کنون 40 هزار نفر از زندانیان از این مرخصی بهره مند شده اند.

اسماعیلی گفت: تا کنون گزارشی از شیوع بیماری کرونا در زندانهای کشور نداشته ایم و پروتوکلهای بهداشتی در جهت تامین سلامت زندانیان و تامین بهداشت آن هت بر اساس استاندارد اجرا می گردد.

وی از بازگشت 18 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سال 99 به بیت المال اطلاع داد و گفت: از مجموع اراضی بازگردانده شده به بیت المال 840 هکتار مربوط به استان آذربایجان غربی، 700 هکتار استان البرز، 507 هکتار مربوط به استان ایلام، 360 هکتار استان بوشهر، و 2 هزار و 973هکتار مربوط به استان تهران و 3526 هکتار مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

خروج بابک زنجانی صحت ندارد

سخنگوی قوه قضاییه تاکید نمود: خروج بابک زنجانی به هیچ عنوان صحت ندارد و شایعه بوده و اموال و دارایی های او به وزارت نفت تحویل شده است و با توجه به شرایط عمومی حاکم بر سایر کشورها شناسایی اموال وی ادامه دارد و محدودیتهای موجود در دیگر کشورها این فرایند رسیدگی را طولانی نموده است.

اسماعیلی یادآور شد: کیفرخواست پفراینده هواپیمای اوکراینی صادر شده و پفراینده به دادگاه ارسال شده است.

وی تاکید نمود: تحقیقات دادسرای نظامی با بکارگیری تیم های تخصصی برای رسیدگی به پفراینده هواپیمای اوکراینی ادامه دارد و بخش قابل توحهی از ادله به دست آمده به کشورهای ذینفع ارائه شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد شکایت دولت از بعضی رسانه ها باید بگویم که شکایات متعددی به ما رسیده است و مراجع قضایی تصمیم خود را اعلام نموده اند و البته این اعلام ها صد در صدی و نهایی نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1026

به "اسماعیلی: حادثه هواپیمای اوکراینی عمدی تشخیص داده نشد ، خروج بابک زنجانی از کشور صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسماعیلی: حادثه هواپیمای اوکراینی عمدی تشخیص داده نشد ، خروج بابک زنجانی از کشور صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید