اسلامی: در این سال سخت، پیشرفت کشور تعطیل نشد، از خداوند سالی پر برکت برای مردم شریف ایران آرزو دارم

به گزارش سفر به هند، سال 98 با وجود همه مزاحمت ها و مسائل، چرخ حرکت سازندگی و پیشرفت کشور تعطیل نشد و با عنایت خداوند متعال پروژه های زیرساختی و توسعه ای را به بهترین وجه و با حداکثر راندمان اجرا شد.

اسلامی: در این سال سخت، پیشرفت کشور تعطیل نشد، از خداوند سالی پر برکت برای مردم شریف ایران آرزو دارم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، شاید بتوان به جرات ادعا کرد سالی که گذشت، سخت ترین سالی بود که تا کنون کشور و مردم ما تجربه نموده اند. در این سال سخت با وجود همه مزاحمت ها و مسائل، چرخ حرکت سازندگی و پیشرفت کشور تعطیل نشد و با عنایت خداوند متعال همه همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی این توفیق را داشتند که پروژه های زیرساختی و توسعه ای را به بهترین وجه و با حداکثر راندمان به اجرا بگذارند، در نتیجه شاهد افتتاح پروژه های بزرگی بودیم که برای کیفیت و رفاه زندگی مردم آثار فوق العاده ای به یادگار گذاشت.

مهم ترین طرح های توسعه ای در حوزه حمل و نقل اتصال خط آهن به استان گیلان برای اولین بار در تاریخ کشور و اتصال راه آهن میانه به بوستان آباد بود که رفاه بزرگی را برای مردم آذربایجان شرقی و غرب به وجود آورد.

توسعه ترمینال ها، فرودگاه ها و بنادر همه با عنایت خداوند و حمایت دست اندرکاران حوزه های زیرساخت و حمل و نقل ایجاد شد که جا دارد اینجا از حوزه حمل و نقل جاده ای تقدیر و تشکر کنم. همچنین به راهداران عزیز که سال پر زحمتی را پشت سرگذاشتند خدا قوت می گویم و دست خودتان و خانواده هایتان را می بوسم و به شما افتخار می کنم. در زمان سیل، برف و بوران، سقوط بمهن، رانش زمین و شرایط گوناگونی که باید جاده ها را نگه می داشتید افتخار آفریدید و دست مریزاد دارید، اجرتان با خدای متعال.

رانندگان اتوبوس، مظلومانه و خادمانه در شرایط گوناگون از جمله اربعین به بهترین شکل کار کردند و یک لحظه کسی معطل سرویس حمل و نقل و اتوبوس نشد. همچنین ناوگان باری و رانندگان کامیون که زحمت لجستیک کشور برعهده شما عزیران است، سال جاری با توجه به رشد تخلیه و بارگیری که در بنادر کشور داشتیم لحظه ای درنگ نکردید که به شما و خانواده های عزیزتان خدا قوت می گویم و از زحمات مظلومانه شما نیز ممنونم.

در حوزه حمل و نقل هوایی سال متفاوتی را پشت سر گذاشتیم، تحریم ها در شدیدترین وضع ممکن بود و مزاحمت ها و اقدامات تروریستی که آمریکایی ها انجام دادند زحمات زیادی برای صنعت هوایی کشور ایجاد کرد. اما شما توانستید با رعایت ضوابط و الزامات ایمنی، رکورد متفاوتی از خدمتگزاری را برای مردم به ارمغان بیاورید. به ویژه همکاران خودم، خلبانان و گروه پروازی، بخش فنی و خدمات زمینی در شرکت ایران ایر که عملیات حج را به تنهایی در سال 98 برگزار کردید و افتخار آفریدید، به شما نیز دست مریزاد می گویم.

در حوزه ریلی خانواده خدوم و خدمتگزار راه آهن، عاشقانه و در آرامش کامل توسعه ناوگان و زیرساخت های حمل و نقل ریلی را انجام دادند. از اعضای محترم راه آهن، کارکنان نگهداری، خط و ابنیه، شرکت های باری و مسافری که در حوزه ریلی هستند و از همه دست اندرکاران این حوزه نیز قدردانی می کنم.

در این حوزه شاهد فعالیت زنده توسعه بنادر بودیم، هم در بنادر کوچک و هم در بنادربزرگ طرح های توسعه ای پیشرفت های قابل ملاحظه ای اجرا شد و شرایط تحریم نه تنها فعالیت بندری و کشتیرانی ما را کاهش نداد بلکه در بعضی از حوزه ها رشد هم داشتیم. از همین جا به کلیه ملوانان، خدمه کشتی و کسانی که در بخش فنی و ناوبری خدمات ارایه می دهند و همچنین عزیزانی که در خدمات بندری فعال هستند، خداقوت و دست مریزاد می گویم.

یک قدردانی ویژه دارم از همکاران عزیزم، مدیرعامل، هیات مدیره و دست اندرکاران و مسوولان سازمان هواشناسی در مرکز و در سراسر کشور که غیرتمندانه، هوشمندانه، عالمانه و متعهدانه طی یک سال گذشته فعالیت کردند. خداوند متعال به شما عنایت کرد و این حضور و دقت معنادار شما در اطلاع رسانی و هشدار ها را نشان داد که ما همیشه پیش بینی های درستی داشته ایم و این یک رکورد و سابقه تاریخی برای کشور محسوب می گردد. اگر چه سازمان هواشناسی توسعه ظرفیتی پیدا ننموده است، اما قابلیت انسانی آن سرآمدی خودش را نشان داد که توانست از همین ساختار موجود حداکثر بهره برداری را ببرد.

در حوزه زیر ساختی به مهندسان، مشاوران، پیمانکاران و به همکاران خودم در شرکت ساخت و در ادارات کل استانی خسته نباشید می گویم.

در بخش زمین و مسکن، روزنه امیدی در دل مردم ایجاد شده که متاثر از حرکتی است که در شرکت شهر های جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، ادارات استانی، سازمان ملی زمین و مسکن و نیز بنیاد مسکن انجام شد. امیدوارم این نهضت خانه سازی که پایه گذاری شد و ثبت نامی که از مردم صورت گرفت و پروژه های اقدام طرح ملی مسکن شتاب بگیرد و بتوانیم سال 99 تا 1400 را تبدیل به نقطه عطفی برای اراده ملی جهت توسعه عرضه مسکن کنیم. از همه معاونان، مدیران کل، ادارات کل، هیات مدیره ها و همه کسانی که در سایر ارگان ها و نهاد ها یار و همراه وزارت راه و شهرسازی بودند قدردانی می کنم. امیدوارم همگی سال خوبی داشته باشید و از خداوند سالی پر از خیر و برکت برای همه مردم شریف ایران آرزو دارم.

محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 221

به "اسلامی: در این سال سخت، پیشرفت کشور تعطیل نشد، از خداوند سالی پر برکت برای مردم شریف ایران آرزو دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: در این سال سخت، پیشرفت کشور تعطیل نشد، از خداوند سالی پر برکت برای مردم شریف ایران آرزو دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید