13 راه چاره طبیعی برای از بین بردن یا فراری دادن مورچه ها

به گزارش سفر به هند، فرقی ندارد می خواهید مورچه های روی گیاه تان را از بین ببرید (که باعث تقویت حمله شته ها به گیاه می شوند) و یا مورچه هایی که در خانه امان تان را بریده اند، با این روش ها دیگر هیچ مورچه ای نمی خواهد اطراف شما باشد!

13 راه چاره طبیعی برای از بین بردن یا فراری دادن مورچه ها

این زمان از سال مورچه ها هر طوری شده راهشان را به طرف خانه ها و باغچه ها، و یا حتی گیاهان خانگی، باز می نمایند. اما به خاطر سلامت خود و یا گیاهان تان، بهتر است از کنترل نماینده های شیمیایی حشرات برای مبارزه با مورچه ها استفاده نکنید. راه هایی طبیعی و بی خطر برای خود و گیاهان تان وجود دارند که نتیجه ای مطلوب، حتی گاهی مطلوب تر از سموم شیمیایی، خواهند داشت.

بعضی از این راه حلها تنها بازدارنده هستند، یعنی تنها از ورود مورچه به خانه تان جلوگیری می نمایند. این درمان ها برای زمانی که مشکل خیلی حاد نیست، جواب می دهند. اما گاهی احتیاج است کل کلونی مورچه ها کشته شوند. برای این شرایط هم راه حلهایی به شما ارائه خواهیم داد.

1- آب لیمو ترش

می توانید تنها دم لانه مورچه ها را با آب لیمو ترش اسپری کنید. اسید موجود در لیمو ترش سیستم رد یابی آنها را گیج می نماید.

2- دارچین

مانند روش بالا می توانید پودر دارچین را در محل ورودی لانه مورچه ها بریزید. بعلاوه می توانید از عصاره دارچین برای اسپری کردن روی گیاهان تان بهره ببرید. اما بهتر است بعدا برگ های گیاه را بشویید یا با دستمال مرطوب روی آنها بکشید.

راه حل دیگر پاشیدن میزانی پودر دارچین و گل میخک است. این ترکیب را بر سر راستا مورچه ها بریزید.

3- نعنا فلفلی

میزانی عصاره نعنا فلفلی را با کمی آب مخلوط کنید و آن را روی گیاهانی که مورچه ها به آن حمله نموده اند اسپری کنید. با این کار هم خانه بوی خوبی می گیرد و هم مورچه ها ناپدید می شوند. بعد از اتمام کار و فراری شدن مورچه ها با دستمالی مرطوب برگ های گیاه را تمیز کنید. از این روش برای فراری دادن مورچه های درون خانه هم می توان استفاده کرد.

4- بوراکس، آب و شکر

میزانی پودر بوراکس، آب و شکر و کمی هم نموده بادام زمینی را با هم مخلوط کنید. از این ترکیب روی گیاه استفاده نکنید و تنها آن را بر روی خود مورچه ها، در راستا رفت و آمدشان و در محل ورودی لانه اسپری کنید. ممکن است با این روش مورچه ها دیر تر پا به فرار بگذارند اما در دراز مدت به خوبی جواب می دهد.

5- آب جوشیده و مایع ظرف شویی

روش دیگر برای کشتن مورچه ها آب جوشیده و میزانی مایع ظرف شویی است. یک بطری اسپری را با آب جوشیده پر کنید. سپس میزان خیلی کمی مایع ظرف شویی به آن اضافه کنید. با این ترکیب روی گیاهان تان را اسپری کنید. بعد از این کار احتیاجی به تمیز کردن برگ های گیاهان ندارید، البته اگر مایلید می توانید این کار را انجام دهید.

از این روش برای فراری دادن مورچه های درون خانه هم می توانید بهره ببرید.

6- پودر سیلیس

این هم یک روش عالی دیگر برای مبارزه با این جانداران کوچک مزاحم. این پودر را بر روی گیاه نریزید و تنها در اطراف گلدان آن بریزید. می توانید پودر سیلیس را روی خاک باغچه هم بریزید. بد نیست میزانی از آن را هم در اطراف ورودی لانه مورچه ها پخش کنید تا خیال تان راحت گردد.

7- گچ

گچ معجزه می نماید! احتیاجی نیست همه جا را پر از گچ کنید، تنها یک خط از گچ که دور گلدان، دور لانه، دور پنجره و هر جای دیگری که مورچه ها از آن رفت و آمد دارند کافی است.

8- جوش شیرین و شکر پودر شده

مورچه ها هموراه برای حفاظت از خود ماده ای اسیدی به همراه دارند. ترکیبی از جوش شیرین و شکر پودر شده را با هم در ظرفی مخلوط کنید و آن را در مکان هایی که مورچه ها بیشتر رفت و آمد دارند قرار دهید. این ماده در درون بدن مورچه واکنش می دهد و آن را از بین می برد. بعد از گذشت چند روز نتیجه حیرت انگیز آن را خواهید دید.

9- پودر قهوه

میزانی از پودر قهوه را در ترک های محل وردی لانه و یا در اطراف راستاهایی که مورچه ها از آن رفت و آمد دارند بریزید. میزانی از آن را دور گلدان هاتان هم بریزید. به این ترتیب خواهید دید که آنها دوباره برنخواهند گشت.

10- آرد ذرت

این هم یک روش عالی دیگر. آرد ذرت را می توانید در اطراف گیاه، روی خاک باغچه و در اطراف لانه مورچه ها بریزید. میزانی از آن را هم در راستا رفت و آمد آنها پخش کنید. چند روز یک بار تله تان را ترمیم کنید و میزانی آرد ذرت دیگر در جاهای قبلی بریزید. البته این را بدانید که این روش به سرعت جواب نمی دهد و باید صبر داشته باشید. پس اگر می خواهید زودتر از دست این حشرات مزاحمی که به گل هاتان حمله نموده اند رها شوید، می توانید از روش های دیگر یاری بگیرید.

11- کرم گندم

مورچه ها عاشق این خوراکی هستند و آن را می خورند و وقتی خوردند این خمیر در داخل بدن شان باد می نماید و …، بقیه ماجرا را خودتان می توانید حدس بزنید.

12- سرکه

میزانی سرکه را با آب ترکیب کنید و آن را یک بطری اسپری بریزید. سپس گوشه و کنار خانه، اطراف گدان ها و کمی روی گیاهان (کمی!) را با آن اسپری کنید.

13- آب سیب

و اما روش آخر! این روش شاید به نظرتان عجیب آید اما باید بدانید آب سیب برای مورچه ها سمی است. میزانی آسب سیب را روی گیاهانی که مورچه به آن حمله نموده و در اطراف خانه اسپری کنید. بعد از چند روز مورچه ناپدید خواهند شد.

از روش شماره 5 و 6 برای مبارزه با شته ها هم می توان استفاده کرد و چون معمولا شته و مورچه با هم بر روی گیاه ظاهر می شوند، اگر گیاه تان شته هم دارد بهتر است از این 2 درمان بهره ببرید.

منبع: فوت و فن / mnn.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1470

به "13 راه چاره طبیعی برای از بین بردن یا فراری دادن مورچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 راه چاره طبیعی برای از بین بردن یا فراری دادن مورچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید