10 درصد دانشجویان علوم پزشکی تهران خارجی هستند

به گزارش سفر به هند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که 10 درصد دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند، گفت: بسیاری از این دانشجویان در رشته های پزشکی تحصیل می نمایند.

10 درصد دانشجویان علوم پزشکی تهران خارجی هستند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، عباس علی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز 25 بهمن ماه 99 در جشنواره مشترک بین المللی دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که به شکل مجازی و حضوری برگزار گردید، با تاکید بر این که این دو دانشگاه ریشه و سابقه 170 ساله دارند؛ گفت: دانشگاه تهران 83 سال پس از تشکیل دارالفنون شکل گرفت و دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان اولین قسمت این دانشگاه تاسیس شد. به همین جهت در مدت 170 سال گذشته عده زیادی از اساتید از سطوح مختلف در این دانشگاه کوشش کردند و دستاورد هایی در خور نام این دانشگاه داشتند.

وی ادامه داد: روسای دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از دو سال پیش هماهنگی های لازم برای برگزاری جشنواره بین المللی مشترک را انجام دادند و امروز توانستیم این جشنواره را با وجود شرایط کرونایی برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: از این که جشنواره بین المللی دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را به صورت مجازی برگزار می کنیم متاسف نیستم چرا که این شیوه نیز نمود یا وجه دیگری از علم است زیرا ما می توانیم با کرونا زندگی کنیم و هیچ مانعی برای رشد و پیشرفت علم با وجود شیوع کرونا نباشد.

کریمی توضیح داد: از وقتی که دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان اولین دانشگاهی که شیوع کرونا ویروس را در یکی از شهر های کشور تشخیص داد با 11 دانشکده 2000 هیات علمی 14 بیمارستان عظیم و کوچک و 5 هزار تخت بیمارستانی، تمامی امکانات تشخیصی، درمانی و پرسنلی و ... را در اختیار مردم گذاشت و 24 هزار پرسنل این دانشگاه از خانه های بهداشت گرفته تا بیمارستان های فوق تخصصی در خدمت مردم قرار گرفتند و امروز که سه موج شدید کرونا را پشت سر گذاشتیم نتیجه کوشش و خدمت این نیرو های بیمارستانی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان نمود: از سال گذشته فعالیت های آموزشی و پژوهشی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران نه تنها با شیوع کرونا متوقف نشد بلکه دانشگاه در این عرصه ها بسیار خوش درخشید و در حوزه ملی و منطقه ای نیز رتبه های خوبی به دست آورد.

کریمی با بیان اینکه بیش از 10 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران خارج هستند؛ اظهار کرد: این دانشجویان از پنچ قاره و 42 کشور که بیشترین آن ها از کشور های همسایه هستند در دانشگاه تحصیل می نمایند و بیشتر این دانشجویان نیز رشته پزشکی را انتخاب نموده و ما بقی در سایر رشته های علوم پزشکی تحصیل خود را ادامه می دهند.

وی در سرانجام خاطر نشان کرد: دانشگاه ها مبدا حل بسیاری از مسائل کشور هستند و مسائل موجود بدون توجه به علم حل شدنی نیست بنابراین توجه به مسائل جامعه جزء مسئولیت های اجتماعی دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 838

به "10 درصد دانشجویان علوم پزشکی تهران خارجی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد دانشجویان علوم پزشکی تهران خارجی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید