گوترش: کرونا در حال تبدیل شدن به بحران حقوق بشری است

به گزارش سفر به هند، دبیر کل سازمان ملل با انتشار پیامی ویدئویی هشدار داد، همه گیری ویروس کرونا در دنیا بسرعت در حال تبدیل شدن به یک بحران حقوق بشری است.

گوترش: کرونا در حال تبدیل شدن به بحران حقوق بشری است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیرکل سازمان ملل ضمن به اشتراک گذاشتن یک گزارش با موضوع حقوق بشر و شیوع ویروس کرونا درباره تبعات منفی این ویروس بر جنبه های مختلف مالی، اجتماعی و انسانی زندگی بشر هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با انتشار پیام ویدئویی هشدار داد، همه گیری ویروس کرونا در دنیا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بحران حقوق بشری است.

او با به اشتراک گذاشتن یافته های یک گزارش جدید درباره حقوق بشر و شیوع ویروس کرونا گفت: همه گیری کووید-19 یک موضوع اضطراری در زمینه بهداشت عمومی است اما مساله بسیار بزرگتر است، این بحران مالی، بحران اجتماعی و یک بحران انسانی است که به سرعت دارد به یک بحران حقوق بشری تبدیل می گردد.

گوترش توضیح داد: پیام واضح است: مردم و حقوقشان باید در مرکز توجهات و بر هر چیز دیگری در اولویت باشد.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد، افزایش سخنرانی های نفرت پراکن تحت تاثیر و تحریک ملی گرایی برخاسته از قومیت، اقتدارگرایی، عوام فریبی و هدف قرار دادن گروه های آسیب پذیر و دست زدن به اقدامات امنیتی گسترده (در بعضی کشورها) دارند اقدامات لازم برای پاسخگویی به همه گیری کرونا را تضعیف می نمایند.

وی هشدار داد: با پسرفت در زمینه حقوق بشر در بعضی کشورها، بحران (شیوع کرونا) می تواند بهانه ای برای اتخاذ اقدامات سرکوبگرانه گردد؛ اقداماتی که هدف آنها ارتباطی به همه گیری کرونا ندارند و این غیرقابل قبول است.

گوترش از دولت های دنیا خواست ضمن اولویت دادن به اهمیت آزادی ها و جامعه مدنی، در مقابله با شیوع کرونا مسئولانه رفتار و شفاف تر عمل نمایند.

همزمان با اظهارات گوترش درباره کرونا فرایند افزایش شمار مبتلایان و فوتی های این ویروس در 185 کشور دنیا ادامه یافته است.

طبق آخرین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر تا به امروز پنجشنبه به کرونا مبتلا شدند و 183500 تن جان باختند. بیش از 715 هزار نفر از مبتلایان هم درمان شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 317

به "گوترش: کرونا در حال تبدیل شدن به بحران حقوق بشری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: کرونا در حال تبدیل شدن به بحران حقوق بشری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید