گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش ملی گردشگری سبز

به گزارش سفر به هند، خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش ملی گردشگری سبز برای شما نوشته شد.

گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش ملی گردشگری سبز

همایش ملی گردشگری سبز در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی با حضور وزیر میراث فرهنگی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون وزیر نفت، رئیس شرکت نفت، معاون سازمان نیرو، مدیرعامل شرکت آبفای کشور، رئیس سازمان شیلات ایران، جمعی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، رؤسای تشکل های گردشگری و فعالان این صنعت برگزار گردید.

در این برنامه عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی با اشاره به حضور و اعلام همکاری نهادهای مختلف برای داشتن گردشگری سبز گفت: معاون گردشگری به رئیس سازمان جهانی گردشگری گزارش دهد که در این سطح توجه به محیط زیست و گردشگری سبز و انرژی های پاک صورت گرفته است تا همکاری های بیشتری داشته باشند.

ضرغامی گفت: من از مترجمان ناشنوایان هم تشکر می کنم. ایده خوبی بود که آنها صحبت ها را ترجمه نمایند.

وی اضافه نمود: از وزارت نفت تشکر میکنم که به درخواستهای ما توجه می نماید نه تنها به این علت که باید گردشگری جای صنعت نفت را بگیرد که البته باید این اتفاق بیفتد تا وزارت نفت نفس بکشد، چون امروز وقتی مسئله ای پیش می آید، همه نگاه ها به سمت آقای اوجی می رود.

ضرغامی از تمامی مدیران شرکتهای مختلف و سازمانهایی که در این برنامه حضور پیدا کردند، تشکر کرد و گفت: در همکاری با وزارت کشاورزی زمین معوض برای محوطه های تاریخی تعلق می گیرد. به مالکان در کنار محوطه های تاریخی که به آنها اجازه کشاورزی داده نمی گردد، زمین معوض داده می گردد. در جایی مثل کلاردشت این دعوا از سال 42 مطرح بود. باید آنها پس از گرفتن زمین معوض، محوطه های تاریخی را رها نمایند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: گردشگری حق همه است. باید مردم از گردشگری سهل، آسان و پرنشاط بهره مند شوند.

چگنی، مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: آماری که به ما داده اند، نشان می دهد از 3300 واحد موتورخانه تا الان 1500 واحد بهینه سازی شده است. امیدوارم در همه استانها کوشش گردد با سرعت این خدمات انجام گیرد و در حوزه گردشگری تمام مراکز بهینه سازی گردد.

وی اضافه نمود: انرژی گاز باارزش است. جایگزینی برای آن وجود ندارد. تا آخر سال 90 درصد روستاهای کشور گاز کشی می گردد. بیش از 101 واحد نیروگاهی از ما گاز می برند. بیش از 27 و نیم میلیون مشترک خانگی از ما گاز می گیرند. بخش گردشگری باید در بحث بهینه سازی یاری نمایند تا بتوانیم الگویی برای کشورهای دیگر پیدا کنیم.

چگنی ابراز همکاری برای توسعه روابط و زیرساختها و امضای تفاهم نامه های مرتبط کرد.

در سرانجام این برنامه از فعالان گردشگری سبز، رؤسای تشکل های گردشگری و رؤسای سازمان های مختلف دعوت شده به این برنامه، دهیاران، راهنماها، مدیران بعضی از مراکز اقامتی و گردشگری تقدیر شد. بعلاوه، دو کتاب راهنمای گردشگری و سرمایه گذاری سبز با رویکرد شعار سال سازمان جهانی گردشگری و کتاب گردشگری سبز و بیانیه پارک های طبیعت گردی نیز در حضور مسئولان کشور در این برنامه رونمایی شد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1649

به "گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش ملی گردشگری سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش ملی گردشگری سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید