کتابفروشی معروف خیابان انقلاب تبدیل به بانک شد ، اعتراض عضو شورای شهر تهران

به گزارش سفر به هند، یک عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره تبدیل کتاب فروشی کتاب نام به بانک تجارت گفت: از بانک تجارت انتظار داریم با جلوگیری از این اقدام، کورسویی از تفضل علم نسبت به سرمایه را در جامعه روشن نگاه دارند.

کتابفروشی معروف خیابان انقلاب تبدیل به بانک شد ، اعتراض عضو شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگاران، احمد صادقی در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به تغییر کاربری یکی از کتابفروشی های خیابان انقلاب و تبدیل آن به شعبه تازه بانک تجارت واکنش نشان داد و گفت: این روزها اهالی فرهنگ متاثر از تغییر کاربری یکی از بزرگترین کتابفروشی های خیابان انقلاب با نام کتاب نام هستند.

او ادامه داد: کتاب نام به عنوان یکی از مراکز فرهنگی فعال و پرمخاطب شهر تهران که به وسیله جمعی از جوانان انقلابی و دغدغه مند حوزه فرهنگ با تکیه بر علم، تجربه و خلاقیت تاسیس و اداره می گردد به علت عزم برای احداث شعبه تازه بانک تجارت در روزهای آینده تخلیه خواهد شد، بنابراین نگرانی از تخلیه و تغییر کاربری این کتابفروشی در فضای مجازی قابل مشاهده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: خیابان انقلاب که با کتابفروشی ها و دانشگاه تهران یک راسته کاملا فرهنگی محسوب می گردد و کارکرد ملی دارد باید با ظرافت و دقت بیشتری با آن برخورد گردد؛ بنابراین مسئولان بانک تجارت از منظر مسئولیت اجتماعی و نقشی که می توانند در زمینه فرهنگی ایفا نمایند باید نقش آفرینی نمایند و نام خود را به نیک به یادگار بگذارند.

صادقی تاکید نمود: رهبر معظم انقلاب نیز همیشه بر موضوع کتاب تاکید داشتند تا جایی که سلامت فکری برای جوانان را در گروی کتابخوانی می دانند و همیشه توصیه و تاکید داشتند که باید به گونه ای برنامه ریزی گردد تا فضای کتابخوانی توسعه و تعمیق پیدا کند. از این رو انتظار می رود بانک تجارت که بخش قابل توجهی از سهام آن متعلق به دولت است، مانع از تبدیل شدن کتابفروشی به بانک - که شایسته فرهنگی ترین خیابان شهر نیست- شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1475

به "کتابفروشی معروف خیابان انقلاب تبدیل به بانک شد ، اعتراض عضو شورای شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابفروشی معروف خیابان انقلاب تبدیل به بانک شد ، اعتراض عضو شورای شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید