پرسش و پاسخ تیم توسعه دهنده کیف پول Atomic با تیم توسعه دهنده پروژه اوراکل Bridge

به گزارش سفر به هند، تنها چند روز پس از اضافه شدن امکان هولد توکن اوراکل Bridge در کیف پول Atomic، مدیرعامل پروژه اوراکل Bridge، سینا استوی و مدیر بخش فنی این پروژه، حسن گل محمدی، در طی گفتگویی با ادمین بخش مارکتینگ کیف پول Atomic، کریستین (Christine)، در مورد این پروژه، نحوه کارکرد آن و اینکه چطور از طریق کاربردی ساختن بلاکچین و قراردادهای هوشمند به دنیای واقعی کمک می کنند، توضیحاتی را ارائه دادند.

پرسش و پاسخ تیم توسعه دهنده کیف پول Atomic با تیم توسعه دهنده پروژه اوراکل Bridge

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

آن ها همچنین نکاتی را در مورد آینده این پروژه و همچنین توکن بومی آن، یعنی توکن BRG، مطرح کردند.

در ادامه مروری کلی بر این مصاحبه خواهیم داشت.

کریستین: سلام دوستان! [همانطور که می دانید] پروژه اوراکل Bridge، پروژه ای است که اخیرا در Atomic از آن حمایت کرده ایم. ممنون از این که به ما ملحق شدید! اکنون سوالات را از تیم اوراکل Bridge خواهیم پرسید.

پرسش اول: چه احتیاجی به ایجاد اوراکل Bridge بود و این پروژه چه مشکلاتی را در بلاکچین برطرف خواهد کرد؟

سینا استوی: اوراکل Bridge اولین سیستم اوراکل عمومی شبکه TRON است که با استفاده از آن، توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند می توانند داده های دنیای واقعی را به قراردادهای هوشمند خود تزریق نمایند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز و سازمان های خودمختاری بسازند که به دنیای واقعی متصل بوده و به این ترتیب خواهند توانست از طریق آن ها کسب و کار خود را به صورت خودگردان شکل و گسترش دهند.

حسن گل محمدی: آقای استوی پروژه را معرفی کردند؛ اجازه دهید بنده هم به پرسش اول پاسخ بدهم.

بلاکچین و قراردادهای هوشمند برای این به وجود آمده اند که دنیای کسب وکارها و تجارت را متحول نمایند؛ اما در اینجا یک مشکل وجود دارد. برای دیجیتالی کردن قراردادهای دنیای واقعی، لازم است که قراردادهای هوشمند و بلاکچین به منابع داده های خارج از زنجیره (Off-chain) هم دسترسی داشته باشند؛ اما دسترسی بلاکچین به داده های خارجی به خاطر ماهیت آن و پروتکل های اجماع پایه ای که بر بلاکچین حاکمیت دارند، امکان پذیر نیست.

این یعنی بلاکچین در زمینه اتصال مشکل خواهد د اشت. بدون وجود اتصال، قراردادهای هوشمند و بلاکچین فقط ابزارها و پلتفرم هایی هستند که برای توکنیزه کردن مناسب خواهند بود و برای استفاده شدن در اکوسیستم های برنامه نویسی انعطاف کافی را شامل نمی شوند.

چنین مسئله ای، فقط با استفاده از سیستم های اوراکل قابل حل خواهد بود.

تکنولوژی اوراکل Bridge، سیستم اوراکلی است که از طریق آن افراد می توانند داده های دنیای واقعی را به قرادادهای هوشمند خود وارد و اپلیکیشن های کاربردی همتا به همتایی (P2P) را بسازند که بر اساس رخدادهای دنیای واقعی عمل می نمایند.

کریستین: این راهکار بسیار خوبی است! به ویژه وقتی می دانیم که اوراکل های موفقی هم در این زمینه وجود داشته اند! مطمئنم این تازه ابتدای راه این پروژه است.

سؤال دوم: اوراکل Bridge چگونه داده ها را به یک قرارداد هوشمند وارد می کند؟

سینا استوی: در قدم اول، توسعه دهنده قرارداد هوشمند باید API ما را به قرارداد هوشمند خود وارد کند و پس از آن، قرارداد هوشمند مورد نظر خواهد توانست به یک عملکرد خاص اختصاص داده گردد. روش استفاده از API و پیاده سازی این سیستم به طور کامل در لینک https://docs.bridge.link شرح داده شده است.

حاملان داده های خارج از زنجیره (Off-Chain) اوراکل Bridge که برای چنین شرایطی آماده سازی شده اند، درخواست کاربر را دریافت کرده و محاسبات مربوطه بر اساس این درخواست را اجرا می نمایند و نتیجه نهایی به قرارداد هوشمندِ درخواست نماینده، ارسال می گردد.

کریستین: متوجه شدم! نمی دانم چند توسعه دهنده هم اکنون در مصاحبهی ما حضور دارند، اما مطمئنم که اگر سؤالی داشته باشند، شما می توانید همه چیز را به طور کامل برایشان شرح دهید!

پرسش سوم: آیا اوراکل Bridge در شبکه های دیگر به غیر از TRON نیز قابل استفاده است؟

حسن گل محمدی: خیر، در حال حاضر قابل استفاده نیست؛ اما اوراکل Bridge، برای ایجاد ارتباط بیشتر بین بلاکچین های مختلف، اکنون در حال کار بر روی یک توکن قابل انتقال میان زنجیره ای نیز است. اولین مقصد این پروژه هم زنجیره هوشمند Binance یا همان Binance Smart Chain خواهد بود که پس از پیاده سازی، تمام توکن ها می توانند از بلاکچین TRON به زنجیره هوشمند Binance منتقل شوند. بعد از اجرای این مورد، اوراکل Bridge در بلاکچین های مختلف دیگر نیز قابل اجرا خواهد بود و به این ترتیب خواهیم توانست از سرویس های آن در بلاکچین های دیگر هم استفاده کنیم.

در آینده نزدیک همه می توانند از طریق این پلتفرم هر نوع توکنی را از شبکه TRON به زنجیره BSC منتقل نمایند.

***

کریستین: سؤال کاربران:

با توجه به تعداد بالای توکن های BRG موجود، آیا این توکن ها سوزانده می شوند (Token Burning) یا خیر؟

حسن گل محمدی: همانطور که گفتیم، ما برنامه داریم که یک توکن (توکن BRG) قابل انتقال میان زنجیره ای بر پایه سیستم رای گیری عرضه کنیم و قرار است که توکن های پیشین خود را به بلاکچین هایی از جمله اتریوم، BSC و EOS و حتی بلاکچین های دیگر نیز منتقل کنیم؛ بنابراین، برای انجام این کار و همچنین حفظ محبوبیت خود، به تمام توکن های موجود احتیاج خواهیم داشت.

در ادامه نیز، قرار است که یک استخر استیکینگ را در راستای آغاز سیستم استیکینگ خود راه اندازی کنیم. به هر نحو، واضح است که فعلا احتیاجی به سوزاندن توکن ها نیست اما هیچکس هم از آینده خبر ندارد!

کریستین: سؤال دوم کاربران:

در حال حاضر علاقه زیادی به برنامه های غیرمتمرکز در میان اوراکل Bridge و جوامع توسعه دهنده وجود دارد. اوراکل Bridge چگونه می تواند به توسعه دهندگانی که می خواهند DAppها را ایجاد، راه اندازی یا تبلیغ نمایند، کمک کند؟ به عنوان حامی اوراکل Bridge، در راستای کمک به افزایش بیشتر پذیرش اوراکل Bridge و به طور کلی حوزه رمزارزها چه کاری از ما بر می آید؟

سینا استوی: ما یک گروه تلگرامی به آیدی @BridgeDEV را به عنوان جامعه توسعه دهندگان خود راه اندازی کرده ایم که خود ما هم در آن فعالیت داریم. به این ترتیب همگان می توانند از این راه پاسخ سوالات خود را جویا شوند و ما نیز در راستا راه اندازی برنامه هایشان به آن ها کمک خواهیم کرد.

کریستین: خب، مردم برای جذب طرفدار به این پروژه باید چه کارهایی انجام دهند؟

حسن گل محمدی: خب، این پروژه، یک پروژه اوپن -سورس (متن باز) است و البته، مسلماً آخرین پروژه ما نخواهد بود. بنابراین، مردم در آینده از ما اخبار بیشتری دریافت خواهند کرد و در پروژه ها نیز با ما همکاری خواهند داشت. پس می توان گفت، طرفدارها، خودشان به سمت ما خواهند آمد.

کریستین: سوال سوم کاربران:

آیا قرارگیری این پروژه بر روی شبکه TRON، در راستای راه ندازی یم اندازی یک تکنولوژی یا نوآوری دیگر، مزایای استراتژیکی را برای شما به دنبال دارد؟

سینا استوی: دو دلیل برای آغاز کار در شبکه TRON وجود داشت؛ یکی سرعت بالا و دوم، کارمزد اندک این شبکه.

خلاصه

برای دیجیتالی کردن قراردادهای دنیای واقعی، بلاکچین و قراردادهای هوشمند، دسترسی به منابع خارج زنجیره ای را احتیاج دارند؛ اما به دلیل پروتکل های اجماع پایه ای، امکان دسترسی بلاکچین ها به داده های خارجی وجود ندارد. این مشکل تنها در صورت وجود سیستم های اوراکل قابل حل خواهد بود.

تکنولوژی Bridge، یک سیستم اوراکلی است که مردم می توانند از طریق آن داده های دنیای واقعی را به قراردادهای هوشمند خود تزریق کرده و اپلیکیشن ها و برنامه های غیرمتمرکزی را ایجاد نمایند که بر پایه داده های دنیای واقعی فعالیت می نمایند.

بنابراین می توان گفت هدف اصلی این پروژه، توسعه بیشتر و روزافزون است و توسعه دهندگان این پروژه نیز اکنون همانطور که برنامه ریزی شده بود، در حال پیش روی در راستای نقشه راه اصلی این پروژه، که در وب سایت Bridge.link به اشتراک گذاشته شده، هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 767

به "پرسش و پاسخ تیم توسعه دهنده کیف پول Atomic با تیم توسعه دهنده پروژه اوراکل Bridge" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسش و پاسخ تیم توسعه دهنده کیف پول Atomic با تیم توسعه دهنده پروژه اوراکل Bridge"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید