بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی؛ انگلیسی محافظه کار

به گزارش سفر به هند، بنتلی کانتیننتال جی تی (Bentley Continental GT) ساخت کارخانجات بنتلی انگلستان است. این اتومبیل اولین مدلی است که تحت مالکیت فولکس واگن - از سال 1998 - از خط تولید بنتلی خارج شده است. اولین مدل کانتیننتال جی تی در سال 2003 به تولید انبوه رسید. پدیده ای که برای امثال بنتلی و رولزرویس که همیشه دست ساز بوده اند، غریب بود. این ماشین پلتفرم مشترکی با فولکس واگن مدل فیتون داشت.

بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی؛ انگلیسی محافظه کار

سال 1994، شرکت رولزرویس که مالک برند بنتلی بود، در نمایشگاه اتومبیل ژنو از ماشین جدیدی تحت این برند رونمایی کرد. این خودرو با این که به عنوان طرحی مفهومی معرفی گشت، سر و صدای بسیاری برپا کرد. نام این طرح مفهومی بنتلی جاوا بود. قرار بر این بود که این ماشین بازار جدیدی را برای فروش بیشتر باز کند، آن هم بدون این که از ارزش ویژه بودن آن بکاهد.

مدل قبل از آن، یعنی بنتلی کانتیننتال آر، ماشینی سوپرلوکس بود که با قیمتی بالغ بر دویست هزار دلار، هر کسی توان خرید آن را نداشت و حداکثر تولید سالانه آن به دویست دستگاه نمی رسید. مدل بنتلی جاوا هرگز به تولید نرسید (به جز چهارده دستگاهی که به طور اختصاصی برای سلطان برونئی ساختند) اما آغازی شد برای توسعه طرحی که بعدها به کانتیننتال جی تی تبدیل شد؛ خودرویی که خیلی منطقی قیمت گذاری و برای تولید انبوه مهندسی شده بود.

نمای روبه رو بنتلی کانتیننتال جی تی 2003

نمای پشت بنتلی کانتیننتال جی تی 2003

نمای داخل بنتلی کانتیننتال جی تی 2003

نمای داخل بنتلی کانتیننتال جی تی 2003

قبلی 1 از 4 بعدی

از سال 2003 تا 2011 کانتیننتال جی تی با همان شکل و شمایلی تولید شد که در نمایشگاه ژنو معرفی گشته بود. بیشتر فرایند ساخت و مونتاژ آن دستی بود، اما روش های پیروز آلمانی در مهندسی خط تولید سبب شد این خودرو به تولید انبوه برسد و البته هزینه های تولید کاهش پیدا کند. حداکثر سرعت این اتومبیل در آزمایش های جاده ای به 318 کیلومتر می رسید.

بنتلی در دستان آلمانی ها دوباره به دنیا ماشین دوستان بازگشت، اما این بار با محصولی که هم پرقدرت و زیبا بود و هم قابل اعتماد. بنابراین، تصمیم به توسعه این مدل در دستور کار بنتلی قرار گرفت که نتیجه آن نسخه های متفاوتی از همین مدل تا آخر سال 2011 شد. شش مدل متفاوت البته با همان موتور بی نظیر دوازده سیلندر توئین توربو.

نمای روبه رو بنتلی کانتیننتال جی تی 2011

نمای پشت بنتلی کانتیننتال جی تی 2011

نمای پشت بنتلی کانتیننتال جی تی 2011

نمای داخل بنتلی کانتیننتال جی تی 2011

نمای داخل بنتلی کانتیننتال جی تی 2011

قبلی 1 از 5 بعدی

نسل دوم جی تی از سال 2011 تا به حال تولید می شود و از محصولات محبوب بنتلی است. بنتلی با تغییرات کمی در چراغ های جلو و عقب و تغییراتی در داخل این مدل سعی کرد مشتریان خودش را راضی نگه دارد. در سال 2018 هم نسل سوم کانتیننتال جی تی از طریق بنتلی به بازار عرضه شد؛ با این حال تغییرات خیلی اساسی در طراحی مدل 2018 این خودرو ارائه نشد.

به نظر می رسد بنتلی با توجه به استقبال بسیاری که از مدل جی تی شده و تعداد قابل توجهی که در سراسر دنیا به فروش رفته، هنوز نیاز جدی به تغییر اساسی در طراحی و مهندسی آن نمی بیند و حاضر نیست ریسک تغییرات عمده در این مدل را بپذیرد. وقتی محصولی سودآور است و مصرف کنندگان پس از چند سال همچنان استقبال خوبی از آن دارند، چرا باید خطر کند و با ایجاد تغییرات عمده خطر از دست رفتن بازار را به جان بخرد؟

نمای روبه رو بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

نمای روبه رو بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

نمای روبه رو بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

نمای پشت بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

جلو پنجره بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

نمای داخل بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

نمای داخل بنتلی کانتیننتال جی تی 2018

قبلی 1 از 7 بعدی

در سال 2013 بنتلی با ایده اقتصادی تر کردن جی تی، مدل هشت سیلندر آن را نیز به بازار فرستاد. مشتریان می توانند بعضی از تولیدات بنتلی را که با همکاری شرکت مولینر به صورت سفارشی تغییراتی دارند و این مدل ها با نام جی تی مولینر عرضه می شود، خریداری کنند. معمولاً این تغییرات در داخل اتاق ماشین، چرم و تودوزی و رینگ چرخ هاست. نسخه های متعددی از این ماشین به بازار آمده است، اما حتی نسخه اصلی و ساده آن به همان زیبایی نسخه های خاص آن است. رانندگی با این ماشین ضمن این که احساس نهایت راحتی را به سرنشین می دهد، حداکثر لذت رانندگی را هم برای راننده به همراه دارد.

مدل سوپر اسپرت از مدل های تغییر یافته بنتلی کانتیننتال جی تی است که هم در شکل کوپه و هم کروکی عرضه می شود.

***

شما می توانید در خبرنگاران نگاهی به آگهی های خرید و فروش انواع خودروهای کلاسیک و قدیمی بیاندازید.

منبع: دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1457

به "بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی؛ انگلیسی محافظه کار" امتیاز دهید

1 کاربر به "بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی؛ انگلیسی محافظه کار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی؛ انگلیسی محافظه کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید