نوزادانی که 12 بار بیشتر در معرض مرگ ناگهانی هستند

به گزارش سفر به هند، براساس یک پژوهش که به تازگی صورت گرفته، نوزادان متولد شده از بعضی مادران به میزان قابل توجهی در معرض خطر مرگ ناگهانی هستند.

نوزادانی که 12 بار بیشتر در معرض مرگ ناگهانی هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است بچه ها متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری الکل و سیگار مصرف می نمایند، 12 بار بیش از سایر افراد در خطر مرگ ناگهانی هستند.

محققان نتیجه 12 هزار بارداری در آفریقای جنوبی و ایالات متحده به ویژه مادرانی که در سه ماه اول بارداری الکل و سیگار مصرف می کردند را تحت آنالیز قرار دادند؛ نتیجه این تحقیق با داده های حاصل از نوزادانی که از سوی مادران خود در معرض خطر نبودند مقایسه شد و در نهایت معین شد، الکل و سیگار در دوره بارداری نوزاد را به میزان قابل توجهی در معرض خطر قرار می دهد.

محققان مستقر در مرکز بهداشت آورا در آمریکا با همکاری تیمی در آفریقای جنوبی پژوهش مهمی را انجام دادند که نشان می دهد، نوزادان متولد شده از این دسته از مادران حداقل 12 بار بیش از سایر افراد در خطر مرگ ناگهانی هستند.

ایمی الیوت، نویسنده اصلی این پژوهش تأکید کرد: قرار دریافت در معرض الکل و دخانیات، خطر مرگ ناگهانی را به مراتب افزایش می دهد.

در بیانیه ای از موسسه ملی بهداشت ایالات متحده که این مطالعه را نیز پشتیبانی نموده آمده است: این یافته ها شواهد بیشتری را در خصوص اهمیت حیاتی بارداری سالم برای تولد نوزادان سالم ارائه می دهد.

محققان باور دارند، مصرف الکل در دوران بارداری با کاهش هوش و استعداد یادگیری کودک را از پیشرفت در زندگی و بزرگسالی باز می دارد.

مصرف الکل به خصوص در سه ماه نخست بارداری توسط مادر،جنین را خطر وزن کم، سر کوچک، شکاف در لب بالایی و عارضه لب شکری قرار می دهد.

این مطالعه در مجله EclinicalMedicine منتشر شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 111

به "نوزادانی که 12 بار بیشتر در معرض مرگ ناگهانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوزادانی که 12 بار بیشتر در معرض مرگ ناگهانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید